HP scanjet 8250c via netwerk laten werken

Pagina: 1
Acties:

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Ik heb een HP scanjet 8250c. Duur ding, maar wel heel goed
( http://h10010.www1.hp.com...gital%20Flatbed%20Scanner )

Maar nu het volgende, deze zit middels een USB-kabel achter 1 PC aangesloten. Nu is het de bedoeling, dat deze net als printer gedeeld word over het netwerk. Netwerk ligt er al werkt goed en de machine waar deze scanner achter zit is voorzien van Windows 2000 Pro (NL). Trouwens alle andere machines ook.

Hoe en wat moet ik doen / instellen om dit voor elkaar te krijgen (kan dit uberhaupt ???) ?

FiXxXeR

Verwijderd

kijken of de software een delen optie op het netwerk heeft (mijn Umax heeft zoiets, wat wel onder win98 werkt maar niet onder XP, support wordt dan ook niet meer gegeven)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:42
Onder Linux kan het zowiezo. Dan kan je hem "aanbieden" op het netwerk. Op Windows-client machines kan je dan netwerk TWAIN drivers installeren, waarmee je hem via het netwerk kan aanspreken.

De server draait dan "SANE" en biedt je scanner aan op TCP port 6566

[ Voor 19% gewijzigd door GarBaGe op 15-07-2004 21:35 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Maar ik heb een Windows 2000 server met een stuk of 5 clients. Weet niet iemand toevallig of er voor HP scanners software is om een scanner over het netwerk te delen ? Unix of andere besturingssystemen is geen optie voor ons . . .

FiXxXeR

Verwijderd

of VNC gebruiken.... en dus via remote control de scanner bedienen... maar of je dat wilt.. (alhoewel bij 5 client lijkt een kleinschalig iets, maar of het kan...).
Was het overigens een eis nij de scanneraanscha anders ontgaat mij de vraag voor een deek...