TV-OUT Films

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Het is me gelukt om via TV-OUT uitgang (tulp) me desktop op de TV weer te geven.
Maar als ik een film / video clip aanzet dan krijg ik een zwart beeld.
Ik heb het al met winamp / windows media player geprobeert en heb me instellingen van nView (nVidea gfx drivers) proberen te veranderen en ik kom er niet uit :(

Is dit nou gewoon niet mogelijk of doe ik iets verkeerds ?

Specs:
GeForce 4MX OnBoard met nForce drivers
Aansluiting naar TV: Tulp stekkertje vanaf pc naar SCART aansluiting

www.dannyhiemstra.nl

Verwijderd

Zet overlay aan in instellingen.

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het is zeker mogelijk om films te kijken in kleur!
Is je desktop wel in kleur te zien op je tv? of is alles zwart-wit?

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 16:05
Bij mij moet ik altijd ff de tv-out uitgang als primaire "poort" zetten en de DVI als secondaire.

Het zou ook nog kunnen dat je ergens overscan moet aanzetten, k heb nu geen nvidia dus kan moeilijk checken :)

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 08:40
Het heeft iets met overlay te maken. Je moet maar eens alle instellingen nagaan die met overlay/nview en 'Volledig schermvideo' te maken hebben.

www.hetbsg.nl

• Guffy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09-2008
Ik kan met mijn videokaart ook geen films tegelijk kijken op me tft en tv. Ik moet 1 van beide op primair zetten bij de geavanceerde instellingen van me videokaart.

• Beelzebub
Guffy schreef op 15 juli 2004 @ 16:56:
Ik kan met mijn videokaart ook geen films tegelijk kijken op me tft en tv. Ik moet 1 van beide op primair zetten bij de geavanceerde instellingen van me videokaart.
Dat moet gewoon mogelijk zijn hoor. Gewoon alle instellingen eens nalopen en veranderen en kijken of het dan wel werkt.

www.hetbsg.nl

• Guffy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09-2008
Beelzebub schreef op 15 juli 2004 @ 16:59:
[...]

Dat moet gewoon mogelijk zijn hoor. Gewoon alle instellingen eens nalopen en veranderen en kijken of het dan wel werkt.
Ik kan wel gewoon surfen en vanalles en nog wat tegelijk weergeven op tft en tv maar films? Ik heb echt vanalles geprobeerd maar 1 blijft altijd op zwart.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Je moet idd, zoals eerder gezegd 'overlay' inschakelen in de geavanceerde opties van beeldscherm

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
Of juist overlay uitzetten, het kan namelijk (weet ik uit eigen ervaring) dat de overlay-functie in de driver die je gebruikt niet lekker werkt met je tv-out, wat een zwart scherm als gevolg heeft.

• Beelzebub
Guffy schreef op 15 juli 2004 @ 17:01:
[...]

Ik kan wel gewoon surfen en vanalles en nog wat tegelijk weergeven op tft en tv maar films? Ik heb echt vanalles geprobeerd maar 1 blijft altijd op zwart.
Ja dat gebeurt bij mij ook als ik mijn instellingen niet goed heb staan.
Dan is het beeld op mijn TV zwart en op mijn pc zie ik de film. En als ik dan de film uitzet heb ik op beiden goed beeld.
Dus speel eens wat met je instellingen.

www.hetbsg.nl

Verwijderd

Het licht niet aan de instellingen van je driver. Het heeft met je tv en de aansluiting die je gebruik te maken. Als ik bijvoorbeeld tv-out wil op de tv van mijn ouders kan ik dat rechtstreeks doen met de s-video ingang naar scart. Maar als ik het bij mijn eigen tv wil doen dan moet ik een verloop stekkertje gebruiken van s-video naar tulp en die zit dan weer aan een scart.

Dus gewoon ff een verloop stukje kopen en dan krijg je wel kleur :)

Veder heb ik ook zwart beeld op me monitor als ik een film op me tv kijk. Ik zie het probleem hiervan niet echt want als je die film heb gekeken zet je je monitor gewoon weer op primairy zodat je daar weer videos op kan zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 19:21 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

De grote tv-out FAQ

hier staat het gewoon in hoor

De grote tv-out faq

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:14
In je display instellingen van nvidia kan je bij Full Screen Video het Full Screen Device op Secondary display zetten. Als je dan een video bestand afspeel zal deze altijd full screen op je TV te zien zijn zelfs al is ie op je monitor geminimalizeerd. Althans zo werkt het bij mij prima. Ik zie trouwens onder deze instellingen op mijn monitor mijn desktop op een normale manier, en de video full screen op mijn tv. Ik kan op beide dus ook gewoon video kijken ipv maar op 1 tegelijk. Jammer alleen dat mijn tv scherm kleiner is dan die van mijn monitor |:( koop later nog wel een nieuwe.

[ Voor 35% gewijzigd door siknu op 16-07-2004 11:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is best wel een zoekertje, zie de link van t!mP hierboven. Daarnaast valt het op dat je blijkbaar een probleem hier gedumpt hebt en niet zelf mee aan het denken bent naar de oplossingen. Zo gaat dat op GoT niet :o

GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.