Airport Express, wie heeft hem al?

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 17:32
Helloow,

Mijn Airport Express zou volgens Apple geleverd worden (on or before 15-07). Raadt eens welke dag het is ;)

Dus nu mijn vraag, wie heeft hem wel al mogen ontvangen.

Niet dat ik er nu veel aan heb, want mijn Powerbook is ter reparatie naar Apple in verband met een "Uneven Illumination" probleem. Daar schijnen een heleboel 15" Alu Powerbooks uit de eerste revisie (=1,25 GHz) last van te hebben....

Maar dat is off-topic.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
Niemand heeft hem nog :)

Hij is nog niet uitgeleverd in Nederland...
Ok, tenzij je hem uit het buitenland haalt denk ik dat niemand hem heeft...

Jouw PowerBook probleem mag je ook witte vlekken in je scherm noemen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Uberprutser op 15-07-2004 16:48 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Ballebek schreef op 15 juli 2004 @ 16:48:
Niemand heeft hem nog :)

Hij is nog niet uitgeleverd in Nederland...
Ok, tenzij je hem uit het buitenland haalt denk ik dat niemand hem heeft...

Jouw PowerBook probleem mag je ook witte vlekken in je scherm noemen ;)
Weet je dat zeker? Ik zag Dinsdag in de MacHouse Amsterdam volgens mij een vrouw met een Airport Express weglopen? :/
Am I hallucinating again? :?

[ Voor 7% gewijzigd door T. van Beek op 15-07-2004 17:04 ]

http://flickr.com/photos/itommy/

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 21:31

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je weet zeker dat het geen Airport Extreme was ;) ?

Launching containers into space

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb ook al van iemand gelezen dat 'ie hem had, ik weet niet of ze al volop in voorraad liggen. Denk het niet dus.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Vraagjes wat betreft de Airport Express:

- kan je er tegelijkertijd EN je printer EN je stereo EN je netwerk erop aansluiten? Of kan je maar een van de 3 functionaliteiten tegelijk benutten?
- Is die stereo connection kit nodig? Of kan je die ook gewoon goedkoop bij de electraboer halen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 20:08:
Vraagjes wat betreft de Airport Express:

- kan je er tegelijkertijd EN je printer EN je stereo EN je netwerk erop aansluiten? Of kan je maar een van de 3 functionaliteiten tegelijk benutten?
- Is die stereo connection kit nodig? Of kan je die ook gewoon goedkoop bij de electraboer halen?
Natuurlijk kan dat, zou nogal nutteloos zijn als 't niet zo was.

En de audio jack is gewoon een standaard 3.5mm jack/toslink combo. Zit ook in de meeste discmans.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op 15 juli 2004 @ 20:11:
[...]

En de audio jack is gewoon een standaard 3.5mm jack/toslink combo. Zit ook in de meeste discmans.
Die toslink past alleen niet in m'n stereo? Kan neem ik aan ook gewoon met een 3.5mm jack/tulpstekkertjes combo? M.a.w: die kan ik gewoon stukken goedkoper bij de elektroboer halen?

• T. van Beek
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Whieee schreef op 15 juli 2004 @ 18:11:
Je weet zeker dat het geen Airport Extreme was ;) ?
Nee het was echt de AirPort Express :)

[ Voor 15% gewijzigd door T. van Beek op 15-07-2004 20:22 ]

http://flickr.com/photos/itommy/

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 20:20:
[...]

Die toslink past alleen niet in m'n stereo? Kan neem ik aan ook gewoon met een 3.5mm jack/tulpstekkertjes combo? M.a.w: die kan ik gewoon stukken goedkoper bij de elektroboer halen?
Toslink is optisch, 3.5mm jacks zijn analoog. Kun je van je discman/minidisk zo'n soort draadje laten lopen? Kun je dat dus vanaf een airport express?

(hint: ja)

Verwijderd

Sorry, maar ik begrijp het nog niet helemaal: mijn stereo heeft nu alleen de mogelijkheid om mijn powerbook middels tulpstekkertjes te verbinden (wat ik nu dus ook doe). Is het mogelijk om gewoon een simpel tulp-stekkertje te kopen wat aan de andere kant ook op de airport express past?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja.

Je kan (zoals ik heb gelezen) gewoon een 'normale' 3.5 mm jack in je AP Express proppen, en de 2 tulpjes in je AUX van je amp. Toslink kán, hoeft niet :)

Verwijderd

Dank! Dus ik ben veel duurder uit als ik zo'n ding via Apple bestel?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Tikje offtopic maar denk ik vraag het toch ff.

Ik zit te denken om Airport Epress te halen en zo fijn mijn mp3 jukebox draadloos op te bedienen.

Nu las ik alleen:
AirPort Extreme en AirPort Express kunnen alleen het bereik van een AirPort Extreme- of AirPort Express-netwerk uitbreiden.
Nu heb ik al WiFi en ik heb hier eerlijk gezegd mijn vraagtekens bij. Volgens mij valt ie in de categorie, alleen DVD- kan gebrand worden op een Powerbook superdrive.

Kan iemand daar misschien nog wat zinnigs over zeggen? Eigenlijk geen zin mijn AP weer om te ruilen voor een Airport Extreme of Express.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Airport is gewoon 802.11x compatible, dus ook met je gewone AP toegankelijk.
Enige waar je aan vast zit is iTunes om de boel te controllen.
Volgens mij staat er ook wel het een en ander over compatibiliteit op de site of neit ?

Enne, via www.macosx.nl (webshop gedeelte) is 'ie _redelijk_ goedkoop te bestellen :)

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Maar is het nou wel of geen gewone AP?

Volgens de ene wel, maar volgens een ander niet.
En op de Apple website staat het ook niet echt duidelijk.
Kep nammelijk het idee dat het een printserver en wifi repeater is met als extra dat airtunes.

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, het is een gewone AP. Wat ze met die zin bedoelen is de WDS feature die er pas sinds Airport Extreme in zit. Daarmee kun je een bestaand netwerk uitbreiden zonder draadjes te leggen tussen de AP's.

• OzBoz

OzBoz

CyBeR schreef op 15 juli 2004 @ 22:12:
Ja, het is een gewone AP. Wat ze met die zin bedoelen is de WDS feature die er pas sinds Airport Extreme in zit. Daarmee kun je een bestaand netwerk uitbreiden zonder draadjes te leggen tussen de AP's.
Ja en dat is ook mijn bedoeling. Maar ik geloof nl niet zo dat dat persee dan een bestaande Airport Extreme of Airport Express moet zijn (wat wel bij Apple staat maar die liegen wel meer). Het is gewoon bridge-mode en waarom zou dat niet werken met mijn huidige AP. Die kan oook bridge spelen als ie wil en dan hoeft het niet per definitie ook een Belkin te zijn. Zou namelijk mooi zijn gewoon de Airport Express in mijn woonkamer te pluggen, maar als ik ook nog een UTP kabel moet trekken is de lol eraf.

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

OzBoz schreef op 15 juli 2004 @ 22:26:
[...]

Ja en dat is ook mijn bedoeling. Maar ik geloof nl niet zo dat dat persee dan een bestaande Airport Extreme of Airport Express moet zijn (wat wel bij Apple staat maar die liegen wel meer). Het is gewoon bridge-mode en waarom zou dat niet werken met mijn huidige AP. Die kan oook bridge spelen als ie wil en dan hoeft het niet per definitie ook een Belkin te zijn. Zou namelijk mooi zijn gewoon de Airport Express in mijn woonkamer te pluggen, maar als ik ook nog een UTP kabel moet trekken is de lol eraf.
Das wat ik bedoel, als hij alleen in bridge mode kan draaien, zou jammer zijn.
Maar het lijkt me dat het niet uitmaakt of de andere AP nu van Apple is of van 3Com.

Wil voor dat ik hem zou kopen toch 100% zeker willen weten of hij ook als stand alone AP kan. Lijkt me nammelijk wel een handige "sleep mee AP", aan de foto's tezien ongeveer even groot als de Apple adaptors.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jullie hebben het niet zo op zelf even doordenken op wat ik zeg, of wel? ;)

JA, je kunt een willekeurig stereoverloopstekkertje kopen en dat in je Airport Express proppen
JA, het ding werkt als een gewone AP. Bridge mode werkt echter niet met Airports ouder dan de Airport Extreme.

Zo, nu heb ik het letterlijk gezegd :P

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

CyBeR schreef op 15 juli 2004 @ 23:16:

JA, je kunt een willekeurig stereoverloopstekkertje kopen en dat in je Airport Express proppen
JA, het ding werkt als een gewone AP. Bridge mode werkt echter niet met Airports ouder dan de Airport Extreme.

Dat van dat stekkertje is over duidelijk....
Echter of het een AP is of een Repeater is mij niet echt duidelijk.

Kep hier een twee D-Link 802.11b AP's, die in 5 verschillende mode's kunnen draaien,
onder andere repeater. En heb hier nog een 3Com 802.11g AP/router, deze kan alleen voor AP spelen. Maar de D-Links hebben hier totaal geen probleem mee, de maximum snelheid gaat natuurlijk wel omlaag. Dus ik zou niet in zien waarom hij niet als repeater voor een oude Airport AP kan dienen.... Mss dat AirTunes niet genoeg heeft aan 11 mbit.

Tja Apple is alleen weer zo lekker duidelijk op haar site.
Veel verkoop praatjes.....

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 01:18
Hexley schreef op 15 juli 2004 @ 23:09:
[...]

Das wat ik bedoel, als hij alleen in bridge mode kan draaien, zou jammer zijn.
Maar het lijkt me dat het niet uitmaakt of de andere AP nu van Apple is of van 3Com.

Wil voor dat ik hem zou kopen toch 100% zeker willen weten of hij ook als stand alone AP kan. Lijkt me nammelijk wel een handige "sleep mee AP", aan de foto's tezien ongeveer even groot als de Apple adaptors.
In de docs staat toch ergens dat je hem bv. mee kan pakken naar hotel/... om te gebruiken als accesspoint .. lijkt me dat ie perfect als standalone ap kan diene.
Ik heb wel geen idee van de mogelijke beveiligingen however.

This space intentionally left blank.

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

dot.K schreef op 15 juli 2004 @ 23:35:
[...]

In de docs staat toch ergens dat je hem bv. mee kan pakken naar hotel/... om te gebruiken als accesspoint .. lijkt me dat ie perfect als standalone ap kan diene.
Ik heb wel geen idee van de mogelijke beveiligingen however.
Mmm, of ze bedoelen als repeater van de AP van het hotel.
Er zijn nammelijk steeds meer hotels met wifi netwerk en internet.
Vind het alles behalve duidelijk...
Apple site:
Apple presenteert: de AirPort Express.
AirPort Express met AirTunes is een ongeëvenaard draadloos product waarmee u iTunes-nummers via uw draadloze netwerk kunt afspelen op uw stereo-installatie of een luidsprekerset met eigen voeding. Bovendien kunt u met maar liefst 10 gebruikers een breedband-internetverbinding én een USB-printer delen 1. Als u thuis al een draadloos netwerk met een AirPort Express- of AirPort Extreme-basisstation hebt, kunt u eenvoudig het bereik van het netwerk uitbreiden door een tweede AirPort Express-basisstation aan het netwerk toe te voegen. AirPort Express heeft een klein en uniek ontwerp dat uiterst geschikt is voor gebruik onderweg. Er zijn geen afzonderlijke voedingen of kabels nodig, zodat u het station eenvoudig kunt meenemen. AirPort Express biedt volledige ondersteuning voor zowel Mac- als pc-gebruikers.
Lijkt er dus veel op dat het dus wel een AP is....
Maar 100% zeker, tja ik vind het toch wat vaagjes..... :/

[ Voor 56% gewijzigd door Hexley op 15-07-2004 23:59 . Reden: Apple quote ]

Verwijderd

met in een Hotel internetten bedoeld apple, dat je de UTP kabel van je Hotel kamer in je Airport Express propt en wireless kan internetten op je hotel kamer :) erg handig vind ik het :P
ALleen jammer dat de hotels waar ik kom al vaak een iMac staat waar je een creditcard in moet stoppen :/ en dan 2,50$ mag betalen perminute :P
of er staan van die vage terminals :P

• OzBoz

OzBoz

CyBeR schreef op 15 juli 2004 @ 23:16:

Nee.. ik wil weten of brigde mode ook werkt naast een niet Apple AP.Geen zin om twee x Airport Express te kopen en mijn Belkin het huis weer uit te mikken.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-02 14:43
Hij is volgens mij nog niet uit ;(

• Uberprutser
Ik heb bij (de enige 3 Apple) leveranciers gekeken en bij allemaal is er nog geen een binnengekomen.
Ze worden zo eind deze maand verwacht.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• HJR
De E-mail die ik heb mogen ontvangen van Apple.... :( Zeer slechte zaak! Ik heb hem meteen bij uitkomen besteld, een maand verder en nog steeds niet leverbaar met dit slappe kutexcuus! Breng het product pas uit als je kan leveren en houd je als de mensen kunnen pre-orderen aan de levertijd..... Nogmaals :( Ik wil binnenkort een iPod mini bestellen, maar ik denk dat die ook pas in augustus leverbaar gaan worden...

--------------
Bästa Apple Store-kund!,

Wij stellen het zeer op prijs dat u de nieuwe AirPort Express hebt besteld.

Het aantal reacties op dit nieuwe product is overweldigend. Helaas kunnen wij u
het product niet op de opgegeven verzenddatum toesturen. De verzending zal nu naar
verwachting op 30 juli 2004 plaatsvinden.

U kunt de voortgang van uw bestelling op de volgende website controleren:
https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatusEurope
När beställningen har skickats, får du ett e-postmeddelande som bekräftar detta.
Meddelandet hjälper dig att följa upp beställningen.

Ditt företag är mycket viktigt för oss, och vi ber om ursäkt för de eventuella besvär
denna försening leder till.

Tack för att du handlar hos Apple Store.

Vänliga hälsningar,
Apple Store

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Jammer knul, maar ze hadden ook tot september kunnen wachten, had je dat liever gewild?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• HJR
chem schreef op 16 juli 2004 @ 11:36:
Jammer knul, maar ze hadden ook tot september kunnen wachten, had je dat liever gewild?
Ik had liever gewild dat ze het product later bekend hadden gemaakt, zodat ik dus een pre-order had kunnen plaatsen, met een verwachte levertijd van eind juli, of desnoods september. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Uitstellen is altijd slechter, omdat je het verwachtingspatroon van de klant verandert.

Dit soort marketing truuks werkt echt alleen maar in je nadeel.

En over dat KNUL... Doe noet zo fokking denigerend...... :r

• Killkees
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik baal ook behoorlijk van dat uitstel. Nu zul je zien dat ze dat ding leveren als ik op vakantie ben.... :'(

Verder ben ik erg benieuwd of het allemaal een beetje werkt. Loop hier nog steeds te kloten met een verlengkabel en maar 1 verbinding voor twee laptops :o

• bluf98
  • Laatst online: 19-01 17:47
OzBoz schreef op 16 juli 2004 @ 01:15:
[...]
Nee.. ik wil weten of brigde mode ook werkt naast een niet Apple AP.Geen zin om twee x Airport Express te kopen en mijn Belkin het huis weer uit te mikken.
Wij hebben hem sinds vorige week. Prachtig klein gadget!
Staat bij ons (na veeeel trail, error & Apple support!) probleemloos als (WDS) Bridge achter een wl-500g van Asus. Kunnen we in onze bunker eindelijk overal Wlannen! :-)
Alleen balen dat (voorlopig?) WPA niet aan kan onder WDS, dus dan maar weer op WEP128.

Aanrader, zeker als carry-on wlan in bv. hotels e.d.

Sysje

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De 1e is binnen inderdaad. Prachtig apparaat, ik ben toch aan het overwegen er 1 te nemen :)

• OzBoz

OzBoz

bluf98 schreef op 07 augustus 2004 @ 15:15:
[...]

Wij hebben hem sinds vorige week. Prachtig klein gadget!
Staat bij ons (na veeeel trail, error & Apple support!) probleemloos als (WDS) Bridge achter een wl-500g van Asus. Kunnen we in onze bunker eindelijk overal Wlannen! :-)
Alleen balen dat (voorlopig?) WPA niet aan kan onder WDS, dus dan maar weer op WEP128.
Kijk das het betere nieuws. Kon me ookal niet voorstellen dat het wel zou werken hoewel de fabel-site Apple.com anders beweert. Binnenkort maar es zo'n ding bestellen als ik mijn home-cinema-stereo thingie ook heb uitgezocht. Fijn herrie maken op afstand :)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Werkt het geluid alleen icm iTunes of kan je bijvoorbeeld ook via de optische uitgang de surround sound van een film afspelen?

• frim
  • Niet online
Inderdaad. Ik kwam er gisteren achter dat je in DVD Player een audio-uitgang kan kiezen. Werkt dat ook met de AirTunes? Dat zou ideaal zijn.

• Broer
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb net mijn Airport Express opgehangen, werkt prima, makkelijk een beveiligde verbinding op te zetten, met de bijgeleverde software.
Ik gebruik hem als access point voor mijn Powerbookje, dus geen audio of printer nog.

@Straat en Frim: Vanuit de DVD speler kan ik wel verschillende audio-uit kiezen, maar geen AirPort Extreme, dus dat werkt blijkbaar (voorlopig?) alleen met iTunes.

• Uberprutser
* Uberprutser zit nu ook via een Airport Express ipv Extreme :)

Pagina: 1