Toon posts:

1 gig T-Bird + Asus K7VPro problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag heren (en dames)

slight of a problem:

zaterdag bij Mycom bovenstaande gekocht met een reepje A-Class 128 meg rammetjes.

SOMS boot ie op 1000 Mhz, maar meestal niet. Ik krijg de error: could not find vmm32.vxd en meer van die ongein.

Processor werkt prima op 900-950 mhz, maar zodra ik 'm op 1000 zet (zoals ie hoort) dan gaat het fout.

Ik heb nu w2kpro geinstalleerd en deze draait nu prima op 900 Mhz. Maar ik wil natuurlijk draaien waar ik 'm voor gekocht heb: 1000 Mhz.

Waar KAN het probleem liggen. Ik kan teruggaan met het bordje+memory+processor en een intel nemen...

ik denk zelf: processor

Aan de koeling kan het overigens ook niet liggen: Super Orb Cooler Thermaltake ook mycom).

Wie weet raad? Bios instellingen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hoe krijg jij een 1 gig athlon uberhaupt op 900 mhz? bus?

oh ja en de k7vpro is toch een slot 1 bord?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Vaak duiden fouten in .vxd-beestjes op ral geheugen.

Is het misschien mogelijk dat je een ander reepje probeert?

Waarschijnlijk is dit de veroorzaker van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan in de bios de snelheid terugzetten tot minimaal 90 Mhz. De DRAM snelheid wordt ook meteen teruggezet.

Aangezien het een Athlon 1 gig hz is, is de multiplie'er X10 dus 90x10=900 Mhz.

Ik heb al 3 reepjes geprobeerd die allemaal 133 Mhz zijn.

Nu draai ik WEL op 1 gigahertz, maar hij klapt er af en toe uit...stroom misschien?

Oh..en het is ECHT een socket A hoor, dat zie je wel als je de doos openmaakt. En dan nog: een amd t-bird 1 gig is er alleen als socket-a volgens mij.

Misschien dat ik het mamaplankje moet inruilen voor een MSI-variant...*snik*

Verwijderd

haai
eehhh
volgens my heb je geen k7vpro :?
maar een A7vpro :)
weet je zeker dat het een 1000 mhz is ?
als je het bord op jumperless mode heb staan
waar boot hij dan mee ?

Verwijderd

Topicstarter
hihi

tikfoutje van mij (heb ooit een K7M gehad voor mijn "oldie" athlon)

Jumperless boot: 1000 Mhz

Voltage: automatisch
busspeed: automatisch
sdram speed: automatisch

ik kan onder dos geen enkel proggie starten.

Het vreemde is: hij pakt alleen de dimm die ik bij Mycom gekocht heb, en de overige dimmen slikt ie niet (kingston, viking en 2 samsumg dingen)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op maandag 25 december 2000 21:50 schreef De_Meester het volgende:

Het vreemde is: hij pakt alleen de dimm die ik bij Mycom gekocht heb, en de overige dimmen slikt ie niet (kingston, viking en 2 samsumg dingen)
Dit vind ik heel vreemd. Alle RAMmetjes moeten het gewoon doen. Zeker DIMM's van de merken Kingston en Viking.
Als ik het zo lees ligt het aan je mobo. En hoe krijg je hem op 900 MHz? Multiplier op 9 zetten? Of issie gelocked

Verwijderd

Geplaatst door De_Meester - maandag 25 december 2000 21:50

--------------------------------------------------------------------------------
hihi
tikfoutje van mij (heb ooit een K7M gehad voor mijn "oldie" athlon)

Jumperless boot: 1000 Mhz

Voltage: automatisch
busspeed: automatisch
sdram speed: automatisch

Voor zover ik weet moet je op een A7V niet de jumperless mode gebruiken bij een 1Ghz.
dit gaf problemen (ik weet niet of dit bij de nieuwste bios versie verholpen is).
Dus stel je MB zelf in op 1Ghz

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmm

Waar heb je gelezen dat de 1-gig jumperless problemen geeft? Dit is natuurlijk wel interesant.

Er is nog geen nieuwere bios uit dan de eerste.

Verwijderd

Ik heb gisteren voor m'n zwager een A7Pro met AMD TB 1 Ghz in elkaar gezet.
Met 256MB PC133 CAS3(het is maar voor m'n zwager ;) ) Dane-Elec welke ik bij Informatique gehaald heb. Draait als een tierelier.
Ik moest alleen de BIOS upgraden van 1004D(A7V BIOS!!!) naar 1004F welke de officiele eerste release voor de A7Pro is. Dit omdat de IBM 307030 ATA100 HDD niet op UDMA gezet kan worden met de oude BIOS. Zodra ik dan de VIA UDMA drivers laadde, klapte ie eruit met kernel32 melding. Na BIOS upgrade niet meer en loopt alles weer oppietoppie.

Eerst op jumperless. Ook op 1.1 Ghz(10x110) met geheugen op 100 en nog steeds oppietoppie. Omdat ik wilde zien of ie op 12X100 wilde draaien ook ff op jumpermode gezet en nu loopt ie zelfs op 1.2 Ghz.

Heb 'm nu maar weer terug gezet naar jumperless en dus op standaard 1Ghz. Het is tenslotte niet m'n eigen systeem en die zwager zal het toch niet merken.

Ik zou zelf wijzen naar je geheugen omdat 90 Mhz FSB wel gaat en 100 niet. Kun wellicht gelijk het geheugen eens op 133 zetten. Moet ie er nog sneller uitklappen.

Wat mij betreft A7Pro+TB1Ghz perfect combo!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu perfect!

Hoe heb ik het gedaan: alles jumperless alleen voltage handmatig op 1.60 volt gezet.

Nu doet ie het perfect...

Verwijderd

Hmmmmmm
Waar heb je gelezen dat de 1-gig jumperless problemen geeft? Dit is natuurlijk wel interesant.

Er is nog geen nieuwere bios uit dan de eerste.

heb ik niet gelezen ik werk op een TD afdeling bij een computer bedrijf :) daar hebben we veel problemen met de A7V, waaronder het probleem met de 1Ghz. ik weet alleen niet of dat al opgelost is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gelezen hier op tweakers.

Ik ben zelf systeembeheerder bij een IT Bedrijf in brabant. Alles is Compaq / IBM en ik heb eerlijk gezegd alleen problemen met hier en daar een portable (95 problemen, 98 draait als een }

Iedereen is Pro Intel daaro, maar ik blijf stug volhouden met mijn supersonische AMD'family (al sinds 96).

De enige intel die ik gehad heb, was een dual celly 550 op een BP6. Maar toen kwamen de athlonnetjes en ben ik meteen weer teruggestapt!

1 Gigahertz is beterrrrrrrr 8-)
Pagina: 1