[Access]Rapport totaal

Pagina: 1
Acties:

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Ik zit met een probleem dat op het eerste oog erg makkelijk oplosbaar lijkt, maar schijnt bedriegt.

Ik ben bezig met een applicatie in access voor een bedrijf, ik maak daarbij gebruik van formulieren. Op een van deze formulieren dient men een machinenr aan te geven, als je daarna klikt op een bepaalde knop zal er een rapport worden gegenereerd van sommige gegevens die in verband staan met dat machine-nr.

Bij deze gegevens horen ook: uren stilstand. Mijn baas wil graag dat ik ook het totaal laat verschijnen op het rapport. Hier een screenshot om het duidelijk te maken:
Afbeeldingslocatie: http://wax.servicez.org/~wax/ikke/probleem.gif

Nu lijkt dit in eerste instantie vrij gemakkelijk:
=sum(veldnaam) of =som(veldnaam). Dit werkt niet omdat de gegenereerde gegevens worden opgebouwdt aan de hand van een query. En wel de volgende query:

code:
1
2
3
4
5
SELECT tblMachOnderhoud.datum, tblMachOnderhoud.omsond, tblMachOnderhoud.vervangond, tblMachOnderhoud.kostenond, tblMachOnderhoud.urenbest, tblMachOnderhoud.machnr ,  
tblMachOnderhoud.urenprod, tblMachOnderhoud.opmerking, tblMachfirma.firma
FROM tblMachfirma INNER JOIN tblMachOnderhoud ON tblMachfirma.Id = tblMachOnderhoud.uitgevoerd
WHERE (((tblMachOnderhoud.machnr)=([Forms]![frmBla]![cbomachnr])))
ORDER BY tblMachOnderhoud.datum;

Ik heb ook geprobeerd in de query de som te bepalen en dat als veld te gebruiken , maar op het moment dat ik gebruik maak van die SUM functie moet ik opeens de waarden van de velden die ik wil summen opgeven (parameter opgeven), terwijl access de waardes zelf zou moeten oppakken.

Ook heb ik nog geprobeerd om gebruik te maken van 'doorlopend totaal' en dan te groeperen , dit gaf ook niet het gewenste resultaat. Hulp ? graag!

Ik zou overigens graag een break ergens in die code zetten maar dat wil niet echt.

It's not who you are , it's who you know.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Het heeft niet te maken met waarop je rapport is gebaseerd, maar met de plek! Zet je =som() eens in de rapport-voettekst i.p.v. paginavoettekst.

Houdoe

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, ook in de voettekst krijg ik :
"#FOUT!"

-edit- Ik heb geprobeerd om een nieuwe aparte query te maken waarin hij alleen die 3 velden optelt. Aan de hand van deze query wil ik een rapport maken in combinatie met de basisgegevens van het rapport hierboven.

Dan krijg ik de melding dat access die velden niet aan elkaar kan koppelen. Is dit logisch?

[ Voor 72% gewijzigd door troyk op 15-07-2004 15:32 ]

It's not who you are , it's who you know.