[XP] VPN werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dag tweakers,

Ik wil een verbinding maken via VPN. Dit was ik van plan via de ingebouwde VPN-server van Windows XP Professional. Ik heb alles ingesteld, maar hij wil geen verbinding maken (fout 800: server mogelijk onbereikbaar enzo).
De 2 computers zitten allebei achter een SMC-ADSL-modem, waarop op beide routers deze poorten zijn geforward (dit heb ik dmv de search gevonden):

TCP: 1723
UDP: 500
47/GRE: 0

De 2 pc's internetten wel allebei via een proxy, maakt dit nog uit?
Verder heb ik ZoneAlarm afgesloten.
Ik hoop dat jullie een oplossing weten?

BVD

edit: beide netwerken gebruiken 192.168.1.x kan het hier aan liggen? de x is wel verschillend voor de 2 pc's. Of komt het door de proxy?

[ Voor 12% gewijzigd door user109731 op 15-07-2004 14:40 ]

• user109731
  • Niet online
Nou, ik denk dat ik het toch niet werkend krijg.
Ik heb m.b.v. de search WinGate gevonden: is hiermee een VPN-verbinding op te zetten? En werkt dit ook icm een proxy-server?

BVD

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22
Maak je intern verbinding of via internet? Is protocol 47 ook echt geforwarded?

• user109731
  • Niet online
Ja, protocol 47 heb ik geforwardet. Verbinding loopt via internet, maar zoals ik al zei, er zit een proxy-server tussen. Is dit een probleem voor VPN's?

Even over dat protocol 47: Ik moest bij dat port-forwarden een poort opgeven: daar heb ik 0 gedaan, is dit goed?

• deathz0rz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-04 13:46
ik heb ook een probleem met VPN dat niet werkt... zal ik het hier posten of een nieuw topic beginnen?

Verschil moet er zijn.

Verwijderd

Zit de proxy er fysiek tussen (dus geen rechstreekse verbinding tussen Router en XP machine)

Als dat zo is moet je de vanaf je router forwarden richting proxy en vanaf proxy naar xp
Pagina: 1