Toon posts:

horizontale en verticale scrollable table met vaste header!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een table te maken waarbij de header niet mee scrollt.
Alleen is het zo dat er zoveel kolommen zijn dat de table groter als het scherm wordt.

Is het mogelijk om de table inclusief header ook verticaal te laten scrollen??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Er zijn veel kolommen (horizontale ruimte) en je wil de table verticaal scrollen? Ik begrijp je niet helemaal :?

Verwijderd

Topicstarter
tja beetje lastig om uit te leggen.

maar ik heb iets van 10 kolommen die niet allemaal op het scherm passen (horizontaal gezien).
hierdoor wil ik dus dat je horizontaal kunt scollen en dat de header horizontaal wel meescrollt, maar de header moet als ik verticaal ga scrollen wel blijven staan.

k had volgens mij in me topic horizontaal en verticaal ff door mekaar gehaald!! |:(

Verwijderd

Zou je ook wat code kunnen pasten van hoe die "header" er uit ziet?

• André

André

Analytics dude

Ik snap je, je wil gewoon een header die altijd dezelfde y-coordinaat houd ten opzichte van je scherm. Een soort van "Freeze Panes" functie van Excel.

Daar zul je JS voor moeten gebruiken, er zijn wel een paar van dat soort scripts te vinden: http://www.quirksmode.org/js/fixedhead.html

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Officieel hoor je daarvoor <thead>, <tfooter> en <tbody> te gebruiken. Echter, ik ken geen browser die daarvan gebruik maakt op dit moment.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Volgens mij moet het ook mbv CSS kunnen. Kijk hier eens: http://www.ssi-developer....scrolling-table-hdr.shtml

• André

André

Analytics dude

Dat is ongeveer wat hij wil, als je nu de pagina gaat scrollen ben je alsnog de headers kwijt :)
Pagina: 1