2 geluidskaarten tegelijk???

Pagina: 1
Acties:

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om binnen win98se 2 geluidskaarten tegelijk te gebruiken? En hoe werkt dat? Ik heb een SB Live! en een SB AWE64Gold (voor dosspellen)... bvd

Verwijderd

Dat kan inderdaad zolang het maar niet twee dezelfde zijn.
Gewoon beide installeren.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Het kan idd, maar ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar het leverde mij alleen maar problemo's op...

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 00:43 schreef SnK het volgende:
Is het mogelijk om binnen win98se 2 geluidskaarten tegelijk te gebruiken? En hoe werkt dat? Ik heb een SB Live! en een SB AWE64Gold (voor dosspellen)... bvd
Je kan je SB Live ook voor DOS gebruiken doormiddel van een IRQ stekkertje van je MB naar je Live... zo krijgt je PCI kaart weer een vast IRQtje en die kun je daarna gebruiken onder DOS

• Ainnir
  • Niet online
Op maandag 25 december 2000 01:58 schreef P@ het volgende:
Dat kan inderdaad zolang het maar niet twee dezelfde zijn.
Gewoon beide installeren.
Ik heb ze allebei geinstalleerd, maar ik kan er maar 1 tegelijk gebruiken.. ;(
Via configuratiescherm en dan multimedia kun je het apparaat selecteren, en dat is er steeds maar 1. Of heb je speciale software nodig om ze allebei aan te spreken?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Waarom wil je er dan twee gebruiken??? De SBlive kan ook gewoon DOS spellen draaien...

• Ainnir
  • Niet online
Onder dos wil de live niet werken ;(

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
dat ligt aan een IRQ probleem dan toch.
en twee geluidskaarten kan wel maar heeft dan hetzelfde irq probleem !!!
dus los eerst dat irq probleem maar es op voordat je nog meer van dat soort problemen gaat maken !

.

Verwijderd

je moet gewoon zorgen dat ie de sb16 emulator drivers draait, staan geloof ik ergens in de DOSdrv directory in de installatie directory,
die zet je gewoon in je autoexec.bat en het werkt gewoon, hij zet je audio irq gewoon op 5 of 7

• Ainnir
  • Niet online
Op maandag 25 december 2000 14:08 schreef harley het volgende:
dat ligt aan een IRQ probleem dan toch.
en twee geluidskaarten kan wel maar heeft dan hetzelfde irq probleem !!!
dus los eerst dat irq probleem maar es op voordat je nog meer van dat soort problemen gaat maken !
Geachte Bijdehandje,

De volgende keer als u een post plaatst, wilt u dan wel effe zorgen dat meneer weet waar die over praat??
Dat de sb live niet werkt onder dos heeft niks te maken met welke irq dan ook. FYI de live staat op irq 5 en de awe64 staat op irq 10 (wat overigens prima werkt onder dos). Probleem ligt 'm bij de emulatie van de live. Deze werkt gewoonweg niet goed onder dos. (Zoals al vaker in dit forum ter sprake is gekomen red.).

Hoogachtend,

SnK
Pagina: 1