[Exchange 5.5] repliceren

Pagina: 1
Acties:

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
huidige Exchange 5.5 server doet rare dingen, of bad harddisk, iets met de netwerkkaart, maar hij verliest regelmatig een aantal seconden de verbinding met het netwerk, zodat gebruikers een fout krijgen in Outlook. Plan is nu om (voorlopig) een tweede NT4 Exchange 5.5 server in te richten en de huidige server te relpiceren met de nieuwe. Ik heb alleen niet echt een idee hoe dit te realiseren en of het überhaupt te realiseren is. Anders alle gegevens van de oude Exchange server overpompen?
Is upgraden naar Server 2003 en Exchange 2003 hierna een eenvoudige stap? Op dezelfde machine.

Verwijderd

Voor 2003 heb je zowieso een 2003 AD nodig.
En je kunt nu gewoon een 2e server opzetten (zou er persoonlijk Win2000 op gooien) en dan met behulp van Exchange admin gewoon alle boxen overzetten naar de nieuwe server.
Vervolgens je connectors overzetten en klaar ben je.
Daarna kan de oude server gewoon down.

Overigens... genoeg documentatie over te vinden op google & technet.

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Oei lang geleden.

Richt gewoon een Exchange 5.5 server in, en zorg dat deze in dezelfde Exchange site komt te hangen. Dan met Directory Services kan je de gegevens replication (niet verwarren met de AD van Windows 2000/2003).

Inderdaad, genoeg docs hierover op het Internet.

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

ArCadE

No banana available

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 14:24:
Voor 2003 heb je zowieso een 2003 AD nodig.
En je kunt nu gewoon een 2e server opzetten (zou er persoonlijk Win2000 op gooien) en dan met behulp van Exchange admin gewoon alle boxen overzetten naar de nieuwe server.
Vervolgens je connectors overzetten en klaar ben je.
Daarna kan de oude server gewoon down.

Overigens... genoeg documentatie over te vinden op google & technet.
hm, voor e2k3 heeb je geen 2k3 ad nodig. W2k3 server installeren en dan E2k3 erop is geen probleem. Let erop dat je de e2k3 server in exchange 5.5 domein hangt. Dan kan je idd de mailboxen overzetten.
Voordat je de oude server uitzet zou ik exchange 5.5 uninstallen....

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Heb je geen AD nodig?? Dan vraag ik met af wat die Domain prep en Forest Prep doet in de installatie van Exchange 2003.

5.5 Organization en niet 5.5 Domain :P zijn wel 2 verschillende dingen.

En over dat uiztten . . je moet wel meer dingen doen dan alleen 5.5 uninstallen. Zijn op technet genoeg docs over.

Removing last 5.5 server from organization of zoiets.

There is no art to find the minds construction in the face

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Je kunt een aantal dingen doen:
- Exchange 5.5 server opbrengen in de zelfde Site als je huidige doos. Daarna alle public folders, private folders moven naar de nieuwe server en uiteraard je Mta. Let er goed op dat de mailboxen goed aangepast worden aan de nieuwe server (heb hier andere ervaringen mee). Daarna je huidige server afbouwen.
KB189286 - How to delete a server from a site -- deze gebruik je om je doos af te bouwen.

- 2e server opbouwen in de zelfde site of een andere. Hierbij zou je Exmerge kunnen kunnen gebruiken om een export te maken van al je mailboxen en deze te importeren in de database van een andere exchange server. Dit is misschien handiger als je veel netwerkproblemen hebt (Exchange is redelijk kritisch met de verbinding).

Upgraden naar een nieuwere versie van Exchange is natuurlijk altijd mogelijk maar als je dit soort problemen hebt, dan lijkt het mij wenselijk om zo snel mogelijk een 2e server op te bouwen. Dus in dat geval een Exchange 5.5 doos.

Succes!

640KB should be enough for everyone

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

ArCadE

No banana available

Muppet schreef op 15 juli 2004 @ 15:00:
Heb je geen AD nodig?? Dan vraag ik met af wat die Domain prep en Forest Prep doet in de installatie van Exchange 2003.

5.5 Organization en niet 5.5 Domain :P zijn wel 2 verschillende dingen.

En over dat uiztten . . je moet wel meer dingen doen dan alleen 5.5 uninstallen. Zijn op technet genoeg docs over.

Removing last 5.5 server from organization of zoiets.
Je hebt wel een AD nodig, maar niet perse een 2k3 AD.. dat is wat ik bedoelde te zeggen. Kan ook prima in een 2k omgeving met de e2k3 server alleen w2k3.... en idd er zijn genoeg docs op o.a. technet te vinden.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16

Arno

PF5A

Het werkt echter pas vanaf SP3 ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:50
Arno schreef op 16 juli 2004 @ 08:23:
Het werkt echter pas vanaf SP3 ;)
Wat werkt er pas vanaf Sp3?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
LeNNy schreef op 20 juli 2004 @ 21:47:
[...]

Wat werkt er pas vanaf Sp3?
het draaien van een exchange 2003 op een 2003 server in een 2000 Domain, je domaincontroller moet dan op SP3 niveau zitten

A wise man's life is based around fuck you

• nielsvd
Ik wil nu dus een 2e Exchange 5.5 server inrichten. NT4 is geïnstalleerd op de (member) server. Nu wil ik Exchange installeren, verschijnt de melding dat de server lid moet zijn van een domein. Kan ik zonder problemen de server aan het bestaande domein hangen, waarin dus al een mailserver bestaat? En is de server dan zonder problemen in combinatie met de bestaande server te configureren?

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Je zult exchange idd altijd op een Domain memberserver moeten installeren. Om deze exchange server aan de bestaande te koppelen is het ook wel het idee dat je die in het zelfde domein hangt. In relatie tot je andere topic zou het misschien wel zo aangenaam zijn om de nieuwe Win2003 server bij de huidige in het domein te hangen, een DC van te maken, Exchange 2003 installeren en in de bestaande 5.5 organisatie op te nemen.

Als alle gegevens zijn over gezet kun je daarna de NT4/Ex5.5 omgeving loskoppelen en de 2003 omgeving naar full 2003 functionaliteit trekken.

Er bestaan bij Microsoft afdoende documenten beschikbaar over hoe een dergelijke co-existance migratie toegepast kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Firefox op 21-07-2004 11:03 ]

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• nielsvd
De bedoeling is dat de tweede Exchange 5.5 server de eerst gaat vervangen. Ik hang dus beide servers in het domein, richt de tweede in met Exchange 5.5 en zou dan de gegevens willen repliceren, maar heb geen idee hoe dat te bewerkstelligen. Zit er een optie in Exchange waarmee je eenvoudig een ander Exchange 5.5 server kunt repliceren?

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Repliceren in de zin die jij lijkt te bedoelen is eerder een soort van cluster verhaal.

Wanneer je een exchange server opneemt in de bestaande organisatie kun je om te beginnen een voor een alle mailboxen over laten zetten naar de nieuwe store. In 2000 is dat een MOVE operatie in de AD, ik kan me herinneren dat in 5.5 binnen de system manager van Exchange deze optie zat. Mailbak selecteren, -> move -> nieuwe server + datastore aangeven -> OK. (moet ook met meerdere mailboxen tegelijk kunnen.)

Public folders werkt iets anders: dan stel je een replica van de public folder in en laat je deze synchroniseren. Hou hierbij ruime tijd aan om de synchronisatie te laten voltooien. Het lijkt of alles al snel gekopieerd is, maar dit is niet zo! Als de synchronisatie compleet is verbreek je de replica door de versie op de oude server te stoppen.

Precieze beschrijvingen hiervoor zijn in de Exchange 5.5 documentatie te vinden.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• nielsvd
Is het dan ook mogelijk alle instellingen van de mailserver over te zetten?
Of kunnen alleen mailboxen en public folders overgezet worden?
Als ik mailboxen en public folders overzet heb ik dan echt alle data?

Dient de nieuwe server ook dezelfde benamingen voor organisatie en site te hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door nielsvd op 22-07-2004 13:59 ]

• nielsvd
Daarnaast krijg ik de volgende melding wanneer ik de nieuwe server lid probeer te maken van de huidige Exchange server site:

[b]
DS_E_COMMUNICATIONS_PROBLEM
[/b[??

==========================================================
Het volgende hierover gevonden:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;150880
Dit document zegt dus dat de Exchange server waarnaar geconnect wordt een PDC of BDC moet zijn. In ons geval is dit een meber server. Het is dan dus niet mogelijk een andere Exchange member server toe te voegen aan dezelfde Exchange site ????

(ik hoop dat bovenstaand een beetje duidelijk is.

[ Voor 62% gewijzigd door nielsvd op 22-07-2004 15:41 ]

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 12:18

fulgore

goud

Nee, dat verhaal geldt wanneer de machines in aparte domeinen hangen die elkaar niet vertrouwen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Pagina: 1