@ Elevator: ik heb zo'n vermoeden dat de TS gewoon een legale Windows 98 licentie gebruikt. En voor zover ik weet, als jij een normale licentie hebt, mag jij deze op elke willekeurige PC installeren ( met Win 98 althans ).
Dus je reactie dat we hier met illegale praktijken te maken hebben, gaat volgens mij niet geheel op.
LET OP: ik wil met deze opmerking niemand uitlokken, flamen of wat dan ook...Zo denk ik er gewoon over..
@ TS: Heb je het al geprobeerd met een lege HD in het systeem. Volgens mij zijn dit type machines nml niet OS gebonden. Wij hebben hier ook diverse Compaq EVO machines, waar XP Pro NL standaard op was geïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd met Win 98, ME ( vraag me niet waarom ) en 2000.
Heb je al eens geprobeerd om een flash update van het mobo uit te voeren. Dit heeft bij ons nml ook al eens geholpen. Een PC wou niet installeren met het OS dat er niet standaard op geïnstalleerd stond. Flash update, et voila, het andere OS installeerde als een trein

Ik weet dat het mogelijk is om een BIOS flash uit te voeren omdat de grote fabrikanten ( HP, Dell, etc ) geen moederborden van eigen fabrikaat gebruiken, maar ander merken gebruiken..