Waar op letten bij de aanschaf van een DVD-ROM?

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Hoi

Ik ben op zoek naar een nieuwe DVD-Rom voor m'n pc'tje. Momenteel heb ik een BTC (weet niet meer precies welk type) en ik ben er absoluut niet tevreden van. Er zijn DVD's die hij met moeite gelezen krijgt, of als ik DVD's rip gaat het heel traag :(

Nu is m'n vraag: wat zijn zoal de dingen waar je op moet letten bij de aankoop van een DVD-ROM? In de FAQ heb ik gelezen dat je moet zien welk merk je 't meeste aanspreekt (bijvoorbeeld) en dat zou voor mij Plextor zijn. Maar natuurlijk betaal je daar weer iets meer voor |:( en is deze goed/snel genoeg? Hij moet vooral goed zijn voor vb DVD's rippen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Veel reviews lezen lijkt me een aardig optie. Met www.google.nl is er vast heel veel over te vinden.

ARME AOW’er

• RedC
Dat is ook zo, er is zoveel te vinden dat het een beetje overkill is.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 11:33

Steffy

Ayreonaut

RedC schreef op 15 juli 2004 @ 14:11:
In de FAQ heb ik gelezen dat je moet zien welk merk je 't meeste aanspreekt (bijvoorbeeld) en dat zou voor mij Plextor zijn. Maar natuurlijk betaal je daar weer iets meer voor |:( en is deze goed/snel genoeg? Hij moet vooral goed zijn voor vb DVD's rippen.
De BenQ DW800A/DW1600A kwamen erg goed uit de test, het zijn wel gelijk branders, misschien een goeie koop aangezien de DW800A nog maar iets van €70 kost. De beide branders konden zich prima meten met de beste merken die er op de markt zijn.

nieuws: Dual layer dvd-recorder BenQ DW1600A DL getest

[ Voor 7% gewijzigd door Steffy op 15-07-2004 14:18 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb hier 3 pioneer slot-in dvd-romspelers en de oudste heb ik dik 4 jaar geleden aangeschaft. Die heeft dan heel af en toe ook wat moeite met een gekopieerde dvd (backup dus O-)) te lezen, maar de 2 nieuwere lezen echt alles zonder enig probleem.
Ze waren toen ik ze aanschaftte wel wat duurder dan een normale versie, en je kunt er ook niet zomaar een 8-cm cd/dvd induwen maar ja.. Kleinigheidjes blijf je houden he..

[ Voor 1% gewijzigd door FlipFluitketel op 15-07-2004 16:11 . Reden: stomme type.. ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

de slot-ins zijn bijna nergens meer te krijgen, en de snelheid van het rippen van een dvdtje is niet zo zeer afhankelijk van je dvd drive (wel 16x nemen natuurlijk ;))
De snelheid is vooral afhankelijk van dingen als je CPU, geheugen en HD!
Een goeie is inderdaad een pioneer dvd-rom, maken hun eigen loopwerken, maar aangezien die bijna nergens zijn te vinden zijn bijv. asus quiettrack dvd spelertje mooie dingetjes!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 18:27
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 14:25:
de slot-ins zijn bijna nergens meer te krijgen, en de snelheid van het rippen van een dvdtje is niet zo zeer afhankelijk van je dvd drive (wel 16x nemen natuurlijk ;))
De snelheid is vooral afhankelijk van dingen als je CPU, geheugen en HD!
Een goeie is inderdaad een pioneer dvd-rom, maken hun eigen loopwerken, maar aangezien die bijna nergens zijn te vinden zijn bijv. asus quiettrack dvd spelertje mooie dingetjes!
http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/cdai24.html

zo gevonden, heb hem zelf ook top ding lekker stil en ript snel. Je kan hem met stukje software van pioneer ook nog in 4 verschillende modussen zetten (stil ,preformance ed).

• RedC
iemand ervaringen met MSI of Lite on? Want die lijken toch ook wel een stuk goedkoper.

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 08:24
Zelf heb ik de Lite-On LTD-163. Voor het rippen van dvd's en cd's vind ik deze zeer geschikt. Meestal ript hij dvd's op 6x á 7x, maar sommige ript hij op 10x. Wel moet ik zeggen dat hij best veel lawaai kan maken en dat mijn brander van Lite-On gekraste cd's beter leest.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Let op de volgende punten:

- dvd rip snelheid
- hoe gaat de drive om met beschermde cd's (safedisc etc)
- hoe gaat de drive om met beschadigde Cd's

Dat lees je alleen uit reviews, dus zoek een DVD drive die je ok lijkt en zoek naar reviews.

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Ik raad je een Plextor PX-116A2 aan....doet alles wat ie moet doen en dan nog heel geruisloos ook.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46

Valkyre

Kitesurf FTW!

mij lijkt als je een dvd speler van 1 van de grootte merken neemt, je weingi problemen hebt.
dvd speler is inmiddels zover door ontwikkeld, dat ze toch allemaal nagenoeg gelijk zijn (lijkt me)
een plextor of Lite-on zit je altijd goed.

ik heb zelf een LG dvd speler bevalt tot nu toe prima (maar heb hem nog mara 2 maanden)

iRacing Profiel

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja, het word een beetje een op zeg lijstje van alle merken op deze manier he...

Ik zelf heb een Plextor PX-116 ... zeer lief en stil drive-je.... ik geloof dat de firmware gebaseerd is op een pioneer 116 driver ofzo... in ieder geval de werkende regio crack is gebaseerd op de pioneer 116 drive....

There is no place like ::1

Verwijderd

Ik heb zelf ook de pioneer slotin,lekker stil en snel,de ene keer ript die een film in 5 minuten de andere keer in 20 minuten,films hebben dan dezelfde speelduur,weet niet hoe dat kan trouwens.Leest tot nu toe wel alle zelfdgebrande cd/dvd's hoewel hij soms wel een beetje moeite heeft ermee,dan maakt die een klikkend geluid.
Pagina: 1