Maxtor opsturen naar Ierland

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43
Een Maxtor DiamondMax 80 Gb PATA is zojuist overleden in m'n systeem, als ik 'm test met PowerMax, dan geeft ie na de test een foutboodschap "DE64D471", en zegt ie dat ik Maxtor moet contacteren....

Ik heb de factuur ervan teruggevonden, en deze is nu net een jaar en 10 dagen (!) oud... (typisch toch, het werkt allemaal goed, totdat de garantie afgelopen is)
Ik heb gebeld naar de RMA afdeling van de winkel, en zij zitten ook vast met die "verlopen" garantie, zij moeten dit immers ook voorleggen aan hun groothandel...

Nu, ik heb nog garantie, van Maxtor (3 jaar trouwens, of is het nu 2), maar daarvoor zou ik de schijf zelf moeten opsturen naar Maxtor. En die zitten in Ierland. Als ik dat via DHL (of iets vergelijkbaars) opstuur (mits de nodige voorschriften) dan kost me dat ongeveer 80€...

M'n vraag is nu : is er hier iemand die regelmatig iets opstuurd naar Maxtor in Ierland? Of is er hier een mede-tweaker die bij 'n groothandel werkt, en me even kan helpen (door bijvoorbeeld m'n schijf mee op te sturen met een ander pakket ofzo)

Of iemand nog een ander idee hoe dat ik nog van die garantie kan genieten?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Gaat prima met TPG post en standaard pakketzegel mits je het goed verpakt. Als je een Credit Card hebt en opgeeft dan sturen ze zelfs eerst een vervangende schijf en dan heb je gelijk goede verpakking voor de RMA. Wel ff het tracenummer bewaren.

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Gewoon een RMA nummer aanvragen op de maxtor site. Disk goed verpakt opsturen naar Ierland vanaf het postkantoor en een week of 2 / 3 later ontvang je een vervangend exemplaar. (meest een gerefurbishde (sp?) schijf).

Veel succes ;).

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Heb ooit 3 schijfen opgestuurd.. Eerst RMA formuliertje ingevuld, creditcard erbij.. dan krijg je nl. eerst de nieuwe schijven en kun je de doosjes gebruiken om die van jou weer op te sturen (zijn namelijk best strenge procedures om schijven op te sturen mbt tot het doosje)

En dan gewoon met KPN post met trackingnumber opsturen.. was iets van 50 gulden kwijt toen..

Pvouput live

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

Wildfire

Joy to the world!

shaidar schreef op 15 juli 2004 @ 14:02:

[..]

Nu, ik heb nog garantie, van Maxtor (3 jaar trouwens, of is het nu 2), maar daarvoor zou ik de schijf zelf moeten opsturen naar Maxtor. En die zitten in Ierland. Als ik dat via DHL (of iets vergelijkbaars) opstuur (mits de nodige voorschriften) dan kost me dat ongeveer 80€...
Waarom via een speciaal bedrijf opsturen als het via de PTT net zo goed kan? Ben je nog flink goedkoper uit ook. Gewoon goed verpakt opsturen, dan is er niets aan de hand.

Ik heb een tijd terug ook eens een schijf teruggestuurd (van een oom), als dat 80 euro had gekost was ik wel gewoon naar een winkel gegaan en had dan wel een nieuwe schijf gekocht.

Ik had nog wel het voordeel van een creditcard, waardoor Maxtor eerst een vervangende HD opstuurde. Kon ik meteen de verpakking daarvan gebruiken om de defecte HD op te sturen. Was maar een klein pakketje op zich en de verzendkosten vielen best wel mee.

[ Voor 58% gewijzigd door Wildfire op 15-07-2004 14:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
heb afgelopen maand nog een maxtor verstuurd. neem de harde schijf mee naar het eerste de beste postkantoor, gooi ervoor nog wat bubeltjes-plastic omheen.

Koop bij het postkantoor een doos á een paar euro, gooi de harde schijf erin, neem de priority mail en je bent 8 euro kwijt.

Binnen twee weken heb je een nieuwe harde schijf terug.
Als ik dat via DHL (of iets vergelijkbaars) opstuur (mits de nodige voorschriften) dan kost me dat ongeveer 80€...
Zeker een gouden verpakking 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Cardinal op 15-07-2004 14:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=maxtor opsturen naar ierland]

Sja, lijkt me nogal duidelijk :)

Creditcard methode is wel het handigste. Vraag evt die van je vader ofzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.