Ik heb een vraagje over perl, waar ik op google geen resultaten voor kan vinden omdat ik gewoon niet weet hoe ik het moet zeggen. Er zullen vast genoeg antwoorden zijn, maar ik weet niet hoe ik dit moet noemen:
ik heb de volgende eenvoudige code:
nu wil ik dat er in $txt1 en $txt2 geen letter 'o' meer kan voorkomen. Dus wat ik heb geprobeerd:
dat geeft helaas geen gewijzigde strings door, maar het aantal gewijzigde characters.
Iets anders wat ik heb geprobeerd:
maar die maakt de output value van repl static, waardoor de output hier zou worden: "deidei".
Ik kan natuurlijk de vars een paar regels hoger find en replacen. Dat is op zich niet erg voor 1 regel, maar in het programma'tje wat ik nu maak zou dat dan 40 keer moeten. Teveel van het goede.
Hoe kan ik dit wel doen? Is er een naam voor zoiets, waarop google me wel resultaten had getoond?
ik heb de volgende eenvoudige code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| sub bla{
print $_[0];
print $_[1];
}
$txt1="hoi";
$txt2="doei";
bla(
$txt1,
$txt2
); |
nu wil ik dat er in $txt1 en $txt2 geen letter 'o' meer kan voorkomen. Dus wat ik heb geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| sub bla{
print $_[0];
print $_[1];
}
$txt1="hoi";
$txt2="doei";
bla(
$txt1 =~ s/o//g,
$txt2 =~ s/o//g
); |
dat geeft helaas geen gewijzigde strings door, maar het aantal gewijzigde characters.
Iets anders wat ik heb geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| sub repl{
$in=$_;
$in=~s/o//g;
return $in;
}
sub bla{
print $_[0];
print $_[1];
}
$txt1="hoi";
$txt2="doei";
bla(
repl($txt1),
repl($txt2)
); |
maar die maakt de output value van repl static, waardoor de output hier zou worden: "deidei".
Ik kan natuurlijk de vars een paar regels hoger find en replacen. Dat is op zich niet erg voor 1 regel, maar in het programma'tje wat ik nu maak zou dat dan 40 keer moeten. Teveel van het goede.
Hoe kan ik dit wel doen? Is er een naam voor zoiets, waarop google me wel resultaten had getoond?