Mijn videorecorder heeft juli niet meer gehaald en ik moet dus op zoek naar een recorder. Alleen vind ik de VHS uit de tijd en ben op zoek naar iets anders: HD Recording (stand alone, barebone of pc)
Ik weet alleen nog niet precies hoe en wat. De voornamelijkste reden dat ik zo'n oplossing wil zijn vanwege TimeShifting en de mogelijkheid een lopende opname alvast te starten. Maar ook leek het me ideaal om de opgenomen dingen te kunnen bewerken op mijn PC.
Nu vraag ik me alleen af of ik een 'echte' HD Recorder moet kopen (die vrij prijzig zijn) of dat ik een low-budget PC moet kopen met TVkaart en hardeschijf die dienst doet als HD Recorder (en dan ook alle functies van een Home Theatre PC vervuld).
Zelf zat ik aan deze voor/nadelen te denken
HD Recorder
+ waarschijnlijk snel in gebruik (geen opstart tijden)
+ alles werkt in één keer (incl. afstandsbediening)
+ opnamen via een gui beheren, wissen en bewaren
- duur (ivm functies)
HTPC
+ uitbreidbaar (oa meer dan 80GB, maar of dat nodig is)
* ik zou zelfs eerst met alleen een TV kaart in mijn huidige PC kunnen starten.
+ netwerk aansluiting (internet, dus tv gids ('tivo' achtige functie??)
+ variable prijs (goedkoop ivm functies)
- lange opstart tijd
- niet stil (of luider dan hd recorder)
- opnamen via netwerk beheren, wissen en bewaren
- compatibiliteits problemen (software, afstandsbediening?)
* misschien op basis van een 'mooie' barebone pc??
Zijn er dingen waar ik niet aan heb gedacht? Hebben jullie een voorkeur en waarom precies? Zijn er misschien recenties/website/artikelen/reviews die ik nog niet heb gelezen?
Ik weet alleen nog niet precies hoe en wat. De voornamelijkste reden dat ik zo'n oplossing wil zijn vanwege TimeShifting en de mogelijkheid een lopende opname alvast te starten. Maar ook leek het me ideaal om de opgenomen dingen te kunnen bewerken op mijn PC.
Nu vraag ik me alleen af of ik een 'echte' HD Recorder moet kopen (die vrij prijzig zijn) of dat ik een low-budget PC moet kopen met TVkaart en hardeschijf die dienst doet als HD Recorder (en dan ook alle functies van een Home Theatre PC vervuld).
Zelf zat ik aan deze voor/nadelen te denken
HD Recorder
+ waarschijnlijk snel in gebruik (geen opstart tijden)
+ alles werkt in één keer (incl. afstandsbediening)
+ opnamen via een gui beheren, wissen en bewaren
- duur (ivm functies)
HTPC
+ uitbreidbaar (oa meer dan 80GB, maar of dat nodig is)
* ik zou zelfs eerst met alleen een TV kaart in mijn huidige PC kunnen starten.
+ netwerk aansluiting (internet, dus tv gids ('tivo' achtige functie??)
+ variable prijs (goedkoop ivm functies)
- lange opstart tijd
- niet stil (of luider dan hd recorder)
- opnamen via netwerk beheren, wissen en bewaren
- compatibiliteits problemen (software, afstandsbediening?)
* misschien op basis van een 'mooie' barebone pc??
Zijn er dingen waar ik niet aan heb gedacht? Hebben jullie een voorkeur en waarom precies? Zijn er misschien recenties/website/artikelen/reviews die ik nog niet heb gelezen?
[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 15-07-2004 13:23 . Reden: foutje ]