Ik lees dagelijks de Forums/(fora?) van
www.dpreview.com en was zoekende of iemand ervaring had met de DCR 6600 Pro. De forums zijn daar per merk ingedeeld (Fuji Talk Forum, Canon Talk Forum) waar ze ook nog eens de gewone Compact Digitals gescheiden hebben van de DSLR's (spiegelreflex). Ik heb zelf een Fuji S7000, maar je search kan daar ook over alle merken/typen. Zo kwam ik op een Canon of Nikon gebruiker die de 6600 bagger vond (te onscherp in de hoeken met CA) en daarna van hetzelfde merk Raynox de DCR 720 uitprobeerde en aanschafte, nu met behoorlijke tevredenheid. Ongelooflijk is wel dat de 6600 €129 is, en de "betere" DCR 720 maar €49, een factor 2.6 !! Ik heb hem vanochtend ook maar besteld; Groothoek heb ik minder nodig dan Tele, maar de Olympus TCON1.7 telelens (ja, past gewoon op Fuji, is 55mm) heb ik €115 voor betaald en een Olympus WCON0.7 groothoeklens moet €169 opbrengen, dus laat ik die maar zitten. Echter voor die €49 met redelijk goede kwaliteit kan ik me eigenlijk geen bult vallen voor de sporadische 25mm groothoek-opnames, dacht ik.
Een heel verhaal weer, maar surf eens naar genoemde site, en klik door op alle internationale gebruikers, die je steeds weer versteld doen staan van hun lokaal genomen shots.