Firewire drivers voor sony DCR-HC40 DVcam

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-01 15:45

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
het probleem is als volgt. ik zit in belgie en driver cdtje thuis. inet nu via een aggregaat die zo uit gaat.. kortom mijn vraag is.. heeft iemand voor mij de drivers voor de sony hc40 cam..

niet de usb maar de firewire drivers..

heb al gekeken op:
* sony site
* google
* driverguide.com

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Waar heb je ze voor nodig?? Welk programma en welk OS?? Ik heb zelf de 30E en heb daar nog nooit drivers voor hoeven te installeren... graag wat meer info dus (als de agregaat inmiddels niet is afgeslagen B))

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
neej de agregaat hebben wij inmiddels een grote voor :Y) :P
150kva lopend/ draaiend diesel

met premiere heb ik het nodig.. maar ik zal strax nog is kijken..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
:X bleek gewoon dat ik op volgende moest drukken :X

Verwijderd

Tja, da's ook een oplossing :Y)

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Nieuw draadje leek me overbodig; heb vrijwel hetzelfde probleem maar met wat extra moeilijkheden erbij...

XP Home en XP Pro NL zien beiden via firewire een oudere DV-cam (TRV-nogwat) en Digital8-camera. Wanneer ik echter mijn HC40-E aansluit hoor je geen *ploink* die je bij het aansluiten van USB of Firewireapparaten verwacht. Onder Windows 98SE kon je vroeger handmatig hardware toevoegen en dan Sony/1394 kiezen - onder XP helaas niet.

Zie op het display van de HC40 ineens een icoontje 'DV IN' verschijnen. De USB-drivers (voor memory stick of streaming video) installeren levert wel werkende zaken op, maar dus niet voor het inlezen van video van de pc via firewire. Terwijl ik niets 'aan' heb gezet op de PC lijkt ie te denken dat ik videosignalen naar de camera wil sturen.

Lijkt op OF iets in de camera qua settings (maar manuals hebben het nergens over DV IN selecteren, kan in menu'tjes daar niets van uitzetten) OF in XP (maar heb van bv driverguide alle Sony en 1394-drivers geprobeerd). Lees in diverse fora wel over soms werkende installaties onder SP1, maar tot een maand terug heeft het gewoon gewerkt onder SP2 met Pinnacle 9 en 10.

Heb toen met andere BF2 problemen besloten tot herinstallatie van het oorspronkelijke Dell-image en alles op de DV-cam/Firewire werkt prima. Is overigens ingebouwd PCI kaartje dat XP voorziet van VIA-drivers. Externe harddisks werken hier prima op, dus daar zie ik het probleem niet zo snel in zitten.

Een berg onderzoekskosten voor $ony is het uiterste alternatief, maar dan ben je ook de camera wekenlang kwijt. 8)7

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Verwijderd

Ah wellicht de beruchte VIA problemen mbt firewire? Ik weet van het bestaan van het probleem, maar niet van de oplossing. Wellicht even je VIA drivers updaten (of juist terugzetten naar een eerdere versie).
Pagina: 1