[PDA] zoek PDA voor USB webcam met 640x480 GSM windows

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoiets zoek ik dus.

Ik wil er mee kunnen bellen, en een webcam op kunnen zetten (usb).

Deze wil ik dan aansluiten aan een telescoop om plaatjes te maken.
De software daar voor is windows-based of ik moet het simpel om kunnen zetten zodat het draaid op een pda. (linux-based pda zou misshcien wel eens beter wezen dan)

Vooral dat software matig heb ik geen idee of dat op een pda mogelijk is.

640x480 resolutie zou mooi zijn dan kan ik 't plaatje het bestje bekijken.
Dit is ook makkelijk de telescoop goed te in te stelen.

Kleur hoeft niet, het gaat vooral om de resolutie en contrast.

Het geheugen hoeft niet te uitgebreid te zijn, de software is niet groot en de plaatjes ook niet.

Edit: dus met een usb aansluiting, niet met een ingebouwde webcam.
Die ingebouwde cam's lijken mij niet met een adapater aan te sluiten.
En ik dnek dat ze ook nog eens alleen geinterpoleerde ccd's hebben of erger een Cmos.

[ Voor 23% gewijzigd door gp500 op 15-07-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me bijna onmogelijk..
Een pda werkt heel anders dan gewoon windows. Ook als je wat wilt installeren moet dit altijd via pc en dan worde er bestanden overgeblazen. Je kunt nooit een windows programma op een pda draaien. Zul je altijd ene speciaal voro pda geschreve programma moeten gebruiken. Ik weet niet of er pda's zijn die webcam en usb ondersteunen. Maar er zijn er wel met ingebouwde camera. Kun je die dan niet voor je telescoop modden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Voor de Palm is er software beschikbaar waarmee je met de ingebouwde camera webcam dingen kunt doen, bijv. MSNnen, helpt dat?

Daarnaast is de resolutie van een webcam meestal erg brak, 0.3 mp ofzo als je de normale modellen neemt: ik denk niet dat je dan nog veel sterren te zien krijgt.

Ik zou meer denken aan een oplossing met een digitale camera.

[ Voor 48% gewijzigd door Stereotomy op 15-07-2004 14:34 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Hee GP500... jij hier ?!!! miste je al op g@laxies... ahhaha

maar ff ontopic.. heb ik ook vaak naar gezocht maar niet gevonden...goede kope laptop is toch de oplossing..

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Stereotomy schreef op 15 juli 2004 @ 14:33:
Voor de Palm is er software beschikbaar waarmee je met de ingebouwde camera webcam dingen kunt doen, bijv. MSNnen, helpt dat?

Daarnaast is de resolutie van een webcam meestal erg brak, 0.3 mp ofzo als je de normale modellen neemt: ik denk niet dat je dan nog veel sterren te zien krijgt.

Ik zou meer denken aan een oplossing met een digitale camera.
deze is gemaakt met een logitech quickcam.. : www.kanonweb.nl/maan25feb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Netjes. Quickcam Pro neem ik aan? :)

Wat betekent "stack van 12 beelden" ? Maar in ieder geval, ik denk dat je met een simpele lapdoos idd veel beter uit bent.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

http://buy.overstock.com/images/products/L401163.jpg zo eentje...

Ik maak op de hoogste res van de cam 640 x 480 met de cam in de prime focus van de telescoop beelden van de maan, 1 beeldje is ongeveer een 20ste deel van de maan, vervolgens plak ik alle beeldjes aan elkaar tot 1 high res image.. hij is niet 100% scherp omdat ik niet een volgende telescoop heb...maar als first light voor de omgebouwde cam doet ie het leukk lijkt me toch ???

das dus webcamimaging met je telescoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan zou ik misschien overwegen een PDA met een 0.3 mp camera kopen, die geven dezelfde beelden als een webcam. De goedkoopste lijkt me nu de Zire71. De Zire72 heeft een 1.3 mp camera die echter niet zulke scherpe beelden geeft. Andere opties zijn een Clie TJ27 (erg goedkoop ook) en die heeft wel goeie beelden, beetje soft aan de zijkanten, of als je het echt goed wil aanpakken een Sony Clie NZ90 = 2mp cybershot versmolten in een PDA. :)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
't staat er misschien een beetje verkeerd maar ik bedoel eigenlijk alleen dat er een usb aansluiting op moet zitten.

Kon niet vinden of dat ook op pda's zit.

Software: de ipaq's met pocketpc draaid dus geen windows software.

Maar zijn er ook pda's met linux.
Of anders is zijn er mogelijk heden om software te porten naar een pda (linux b.v.)

He mkanon leuk die hjire te sjin.

[ Voor 9% gewijzigd door gp500 op 15-07-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

ja, maar vaak worden vragen zo gesteld dat er een oplossing voor een probleem aangedragen moet worden, maar dat de uiteindelijke beste oplossing geen onderdeel is van de oorspronkelijke vraag. :)

Dus vandaar dat ik een beetje probeerde te freestylen wat betreft gedachtes.

Alors.

Pagina: 1