Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Waarom ontbreekt de Mycom prijs bij veel artikelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij laatst al opviel is dat veel producten die wel gewoon in de Mycom prijslijst staan niet in de PW staan, nu weet ik dat MyCom een account heeft zodat ze hun eigen prijsen kunnen invoeren etc. maar is er iets bekend waarom er veel producten ontbreken, ik heb het idee dat het vooral opgaat voor producten waarbij ze een vrij hoge prijs vragen...

Bijvoorbeeld:

- Athlon XP 2000+ Boxed PW Mycom
- Raptor 73 GB PW MyCom
- Maxtor Diamond Max Plus 9, 80 GB PW MyCom

Nu is het natuurlijk helemaal aan de winkel zelf om te beslissen, maar feit is dat MyCom een van de grotere pc winkels is en dan zou het wel makkelijk zijn om snel de prijzen met die van de Mycom te vergelijken...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
MyCom, dit bedrijf heeft geen PWM-account ;)
Bedrijven met een gratis vermelding kunnen met een beperkt aantal prijzen in de pricewatch aanwezig zijn. Per categorie mogen zij maximaal vijf prijzen toevoegen, tenzij de prijs bij de goedkoopste vijf van een product hoort. In dit geval wordt de prijs niet meegeteld bij het maximum van vijf. Zodra het maximum wordt overschreden, wordt de oudste prijs in de betreffende categorie verwijderd. Shops kunnen deze beperking opheffen door een Pricewatch Manager abonnement af te sluiten. Hiermee kunnen zij tevens beschikken over andere extra's zoals database koppelingen, click-through statistieken en automatische driver updates.
De prijzen die dus toegevoegd worden van MyCom, zullen vooral gesubmit worden door users en niet door MyCom zelf. Als MyCom al hun producten terug wil zien in de PW dan zullen ze een Pricewatch Manager abonnement af moeten sluiten :)
Daarnaast is het niet onze taak om zoveel mogelijk producten van een shop in de PW zien te krijgen. Jij als user echter kunt wel een klein verschil maken door prijzen van producten te submitten in de PW, echter zit je dan wel aan dat maximum van vijf prijzen per categorie indien niet de goedkoopste :)

[ Voor 21% gewijzigd door Crash op 15-07-2004 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow, Harm zei hier dat dat wel het geval was...

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien heeft MyCom geen 'gold-account'
# Prijzen altijd in prijslijst, ongeacht prijsniveau (PW Manager Gold)

De Pricewatch laat in eerste instantie alleen de 25 laagste prijsvermeldingen zien. Pas na klikken op de link 'alle resultaten weergeven' worden alle prijzen getoond. Indien u een Gold-account hebt verschijnen uw prijzen echter altijd in de prijslijst, ongeacht de hoogte en het totaal aantal prijzen voor dat product.
Die prijs zou iig niet bij de laagste 25 zitten, tel maar na.

Hmm... ook na klikken op 'alle resultaten weergeven' staat ie er niet bij...

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 15-07-2004 12:14 ]

• Crash
Zoals het in de DSP staat hebben ze geen Pricewatch Manager abonnement :)
Zou kunnen dat ze deze onlangs opgezegd hebben en dat ze die in februari nog wel een hadden, maar dat kan ik zo 1,2,3 nergens terugvinden.

Maar als een shop een Pricewatch Manager abonnement heeft, dan is het de taak van de shop om ervoor te zorgen dat ze zoveel mogelijk vermeldingen in de PW hebben. Natuurlijk kan dit aangevuld worden met submits van users mits de prijzen niet gelocked zijn door de betreffende shop :P (ook weer voor een gedeelte afhankelijk van het door de shop afgesloten abonnement)

[edit]
begintmeta, zoals eerder al aangegeven: MyCom heeft helemaal geen abonnement, dus een basic PWM account :)

[ Voor 10% gewijzigd door Crash op 15-07-2004 12:19 ]

• Crash
Crash schreef op 15 juli 2004 @ 12:17:
Zoals het in de DSP staat hebben ze geen Pricewatch Manager abonnement :)
Zou kunnen dat ze deze onlangs opgezegd hebben en dat ze die in februari nog wel een hadden, maar dat kan ik zo 1,2,3 nergens terugvinden.

[...]
En inderdaad, mijn collega wist mij zojuist te vertellen dat MyCom een PWM-abo had, maar dit onlangs heeft opgezegd :)
Vandaar dat er waarschijnlijk minder prijsvermeldingen van MyCom in de pricewatch staan, omdat ze nu vastzitten aan het maximum van 5 per categorie indien niet bij de goedkoopste vijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 15-07-2004 12:30 ]

Pagina: 1