Ik heb hier xp liggen, echter niet de servicepacks. Is het verstandig om deze zo te installeren. De pc zal af en toe met een modem op het internet zitten. Is het dan voldoende de pc te beveiligen met een firewall zoals blackice? Ik dacht dat xp zonder sp1 namelijk erg kwetsbaar was voor allerlei worm-virussen.
Waarom wil je geen sp1a installeren, en dan de rest ook even bijwerken?
En ik durf niet te zeggen of een firewall voldoende is om ze buiten te houden. Heb ik te weinig ervaring mee.
En ik durf niet te zeggen of een firewall voldoende is om ze buiten te houden. Heb ik te weinig ervaring mee.
Heel simpel, ja je bent gewoon kwetsbaarder zolang je geen sp of security updates installeerd
OOK alsje "maar met een gewoon modempje" op internet bent.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Verwijderd
De CD met Windows XP Service Pack 1 kun je gratis bestellen + eventuele Security Updates. Kijk maar eens op onderstaande link:
Microsoft CD-Rom bestellen
Microsoft CD-Rom bestellen
sp1 is meer dan alleen beveiligingsupdates en is zowiezo al goed om te installeren voor alleen al de bugfixes.
Ik zou het niet doen. Ik had bij een oom van mij internet (ISDN) geïnstalleerd en twee minuten nadat we op internet zaten had ik Blaster al op de PC. En nee, we gingen niet naar dubieuze websites, alleen maar naar de homepage van zijn provider.
Signatures zijn voor boomers.
Juist met een modem ben je imo kwetsbaarder, omdat je dan ws bij een kleinere ISP zit. Bij de wat grotere ISP's (bv @home) worden standaard ook de poorten van sasser, blaster etc al geblokt. Ik weet van bijv. TMFWeb (don't ask
) dat dat niet gebeurd.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Ik snap dat er wel wat bugs zijn uitgehaald. Maar ik heb nog een oude serial, zo'n FCKGW geval. Deze werkt niet meer met SP1. Het is ook niet voor mezelf en heb weinig trek om een nieuwe serial voor hem te regelen bij MS. Hij doet er toch niet veel mee. Maar houdt blackice alle worms buiten de deur? Dat is het enigste wat ik wil weten eigenlijk.
Het minste wat je had kunnen doen is de interne firewall van XP opzetten vooraleer in te bellen met ISDN. Dit geldt zowel voor XP zonder SP1 als voor XP met SP1.Maasluip schreef op 15 juli 2004 @ 12:03:
Ik zou het niet doen. Ik had bij een oom van mij internet (ISDN) geïnstalleerd en twee minuten nadat we op internet zaten had ik Blaster al op de PC. En nee, we gingen niet naar dubieuze websites, alleen maar naar de homepage van zijn provider.
Een firewall en een virusscanner helpen goed tegen van alles en nog wat wat van internet af komt, maar de lekken die door de patches worden dichtgestopt worden niet altijd door virussen gebruikt. Soms is een webpagina met een stukje "foute" code of een mailtje genoeg om van deze lekken gebruik te maken. Juist omdat je met een modem verbonden zit is het goed om de laatste patches geïnstalleerd te hebben. Zo voorkom je dat een webpagina zonder jou weten een dialer installeerd die jou laat inbellen met een server in (ik zeg maar wat) china. Dat probleem heb je niet met kabel of ADSL.
Zoals NCU al terecht zegt: je kan gewoon gratis een cd met redelijk recente beveiligings updates bij Microsoft bestellen. Deze wordt in ongeveer 2 weken bij je geleverd.
Zoals NCU al terecht zegt: je kan gewoon gratis een cd met redelijk recente beveiligings updates bij Microsoft bestellen. Deze wordt in ongeveer 2 weken bij je geleverd.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Wormen worden meestal niet buiten de deur gehouden door firewalls. Als er één via een website op je computer wordt geïnstalleerd, dan is er vaak geen houden aan, omdat hij zich voordoet als een systeemservice of verbinding maakt via internet explorer. Als je de serial legaal hebt, dan zal dit geen problemen geven. Is dat wel het geval, dan moet de persoon waar je het voor regelt gewoon even naar de Microsoft helpdesk bellen. Daar helpen ze je met dit soort problemen.Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 12:05:
Ik snap dat er wel wat bugs zijn uitgehaald. Maar ik heb nog een oude serial, zo'n FCKGW geval. Deze werkt niet meer met SP1. Het is ook niet voor mezelf en heb weinig trek om een nieuwe serial voor hem te regelen bij MS. Hij doet er toch niet veel mee. Maar houdt blackice alle worms buiten de deur? Dat is het enigste wat ik wil weten eigenlijk.
Als het gaat om een legale versie van Windows met legale serial die toevallig hier mee begint, dan is een belletje naar Microsoft voldoende. Je moet het dan niet illegaal op willen lossen omdat je dan vaak ook toekomstige support mis loopt.-Skyhawk- schreef op 15 juli 2004 @ 12:06:
Dat FCKGW probleem is op te lossen door ff te googlen. (meer ga ik er niet over zeggen.)
[ Voor 20% gewijzigd door the_shadow op 15-07-2004 12:09 ]
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Ergens heb ik het gevoel dat je minder legaal bezig bent. Je kan het key probleem omzeilen, maar dat is niet de weg....
Kopen kan natuurlijk ook
Kopen kan natuurlijk ook
Het is volkomen legaal. Ik heb alleen geen "zin" om een andere serial te regelen.Hann1BaL schreef op 15 juli 2004 @ 12:13:
Ergens heb ik het gevoel dat je minder legaal bezig bent. Je kan het key probleem omzeilen, maar dat is niet de weg....
Kopen kan natuurlijk ook
Ik had gehoopt dat een firewall voldoende zou zijn, maar dat is het dus zeker niet. Laat ik dan maar wel sp1 installeren.
Verwijderd
kan niet met die serial, je zult toch "zin" moeten maken.Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 12:16:
[...]
Het is volkomen legaal. Ik heb alleen geen "zin" om een andere serial te regelen.
Ik had gehoopt dat een firewall voldoende zou zijn, maar dat is het dus zeker niet. Laat ik dan maar wel sp1 installeren.
je maakt mij trouwens niet wijs dat je legaal in het bezit bent van die key. da's een corp serial, en microsoft heeft de bedrijven met die key allang een andere gegeven.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 12:22 ]
Blackice heeft ook een lek, maar ik weet niet of dat eruit is gehaald bij de niwueste versie.. in princiepe zou je dan veilig zitten. Aan de andere kant, het kan zo zijn dat de persoon die erachter zit vrolijk alles toelaat.. omdat hij/zij niet weet wat het is.Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 12:05:
Daarom is het handig om altijd alle updates te hebben geinstalleerd.
57696520646974206c65657374206973206e657264
hij TS zegt:Als het gaat om een legale versie van Windows met legale serial die toevallig hier mee begint, dan is een belletje naar Microsoft voldoende. Je moet het dan niet illegaal op willen lossen omdat je dan vaak ook toekomstige support mis loopt.
Waaruit dus blijkt dat hij een minder legale versie heeft. Dus bellen heeft zo ie zo geen zin.Maar ik heb nog een oude serial, zo'n FCKGW geval.
Pagina: 1