Toon posts:

AMD 64 of Pentium 4?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort mijn cpu'tje te upgraden. Ik hoor een hoop negatieve geluiden over de nieuwe chipset van AMD (vooral de compitabiliteit). Ik heb nu een AMD athlon CPU en die heeft het altijd goed gedaan. Dus ik zit eigenlijk te denken om weer weer een AMD aan te schaffen. Dus een Pentium of AMD? Plz help me out here. :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:07

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 11:42:
Ik ben van plan binnenkort mijn cpu'tje te upgraden. Ik hoor een hoop negatieve geluiden over de nieuwe chipset van AMD (vooral de compitabiliteit). Ik heb nu een AMD athlon CPU en die heeft het altijd goed gedaan. Dus ik zit eigenlijk te denken om weer weer een AMD aan te schaffen. Dus een Pentium of AMD? Plz help me out here. :)
Ik ben toevallig ook net geupgrade en ik zat met hezelfde probleem, maar ik heb deze combinatie gekocht en het loopt als een trein.

ASUS K8V SE Deluve
1024 Kingston Matched Pair Value Ram
AMD Athlon 64 3200+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

lol ShadowBumble dan heb je precies het zelfde als mij ;)

Ik zou wel voor een 939 socket gaan Zero-Nine, als je AMD koopt.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Ligt eraan wat je eraan uit wilt geven.

Op zich gaat de pentium sneller op de huidige systemen en is de amd goedkoper.

Compitabiliteit is niet echt een issue meer :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is hoe dan ook een keus die je zelf moet maken.

Negatieve AMD reviews (comptabiliteit met met name het geheugen) worden wel degelijk afgewisseld met positieve reviews.

Ook op GoT is daar veel over te vinden. Zelf draait hier een perfecte en probleemloze AMD64.

ARME AOW’er

Verwijderd

Die geheugen problemen zullen nu toch wel weg zijn op het nieuwe socket ?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zero-Nine:

1. Ga kijken welke proc beter is in het geen wat je het vaakst doet. (bv. gamen / audio / encoden enz) éne proc is daar weer beter in dan de ander.
2. ff searchen @ got voor topics. Deze vraag is vaker voorbij gekomen.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 11:42:
En wat ga je zoal doen met je nieuwe pc?
Welke CPU je kiest is ook afhankelijk van de toepassing ervan..

Slechte compatibiliteit van een AMD chipset?
Sommige chipsets zijn een beetje kieskeurig qua geheugen ja,
dus daar moet je op letten.
Maar slechte compatibiliteit lijkt me een beetje onzin, zowieso heeft dat niet zoveel met AMD te maken, maar meer met de fabrikant van de chipset op het moederbord imo.

Overigens zou ik zelf voor een Athlon 64 3200 gaan als ik atm een upgrade zou doen, maar dat is geheel persoonlijk ;)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Ik hoor een hoop negatieve geluiden over de nieuwe chipset van AMD (vooral de compitabiliteit).
waar baseer je dat op? Ik heb het nog nergens gelezen :). En het ligt er een beetje aan wat je met je proc. gaat doen. Gamen? Beeldbewerken?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:07

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 11:46:
Ik zou wel voor een 939 socket gaan Zero-Nine, als je AMD koopt.
Socket 939 is inderdaad iets moois maar we vergeten 1 ding de gemiddle AMD 64 939 socket proc ligt al gauw boven de 600 euri en dan kom de kosten van het mobo en geheugen er nog eens bij dus het is net hoe diep zijn zak is ;)

offtopic:
lachuh maar denk dat er veel meer tweakerstje hier rondlopen met exact dezelfde setup ;)
Naar mijn ogen trouwens wel de beste upgrade die ik in jaren heb gedaan

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt gasten. :D Maar jullie hebben dus geen dingen die niet werken onder 64 bit (hardware of software)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 11:50:
[...]

waar baseer je dat op? Ik heb het nog nergens gelezen :). En het ligt er een beetje aan wat je met je proc. gaat doen. Gamen? Beeldbewerken?
Voornamelijk gamen. En wat Grafische applicaties (photoshop, indesign, flash, illustrator, dreamweaver).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 12:00:
[...]

Voornamelijk gamen. En wat Grafische applicaties (photoshop, indesign, flash, illustrator, dreamweaver).
dan zou ik voor de AMD 64 gaan. Die staat over het algmeen bekend als de beste van de 2 in gamen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lees wat reviews. Rondom de release van de AMD64 zijn er genoeg artikelen verschenen over deze processor en de architectuur.

Zelf zoeken dus. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.