Ik ben bezig om een spelletje, gemaakt met java en java3d, om te zetten van een application naar een webstart.
Dit lukt ook best maar als de client geen Java3D Runtime heeft geinstaleerd loopt het spel vast op het laden van de canvas3d (een class uit de runtime).
Nu heb ik hier al gelezen hoe het zou moeten. Maar dit loste niks op. Ook wat gehannes met de J3d jar's include-en leverde niks op.
Voorals nog als de client j3d heeft geinstaleerd dan gaat alles perfect. Het gaat dus alleen om die dll's/libraries van java 3d te linken aan de code.
De JNPL:
Als jullie het niet erg vinden hou ik de locatie nog ff voor me zelf. Het is ook van 2 andere gasten en ik weet niet of die dit willen.
Dit lukt ook best maar als de client geen Java3D Runtime heeft geinstaleerd loopt het spel vast op het laden van de canvas3d (een class uit de runtime).
Nu heb ik hier al gelezen hoe het zou moeten. Maar dit loste niks op. Ook wat gehannes met de J3d jar's include-en leverde niks op.
Voorals nog als de client j3d heeft geinstaleerd dan gaat alles perfect. Het gaat dus alleen om die dll's/libraries van java 3d te linken aan de code.
De JNPL:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <!-- JNLP File for JStratego3D game --> <jnlp spec="1.0+" codebase="http://*/Java/Webstart/" href="jstratego3d.jnlp"> <information> <title>JStratego 3D</title> <description>The stratego game for Java in full 3D</description> <icon href="64x64.jpg" /> <offline-allowed/> </information> <security> <all-permissions/> </security> <resources> <j2se version="1.4+"/> <jar href="JStratego3D.jar"/> <nativelib href="natives.jar"/> </resources> <application-desc main-class="jstratego3d.JStratego3D "/> </jnlp> |
Als jullie het niet erg vinden hou ik de locatie nog ff voor me zelf. Het is ook van 2 andere gasten en ik weet niet of die dit willen.