Toon posts:

Automatisch versturen e-mail?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele tijd krijg ik veel e-mails binnen met rommel (zoals v-i-a-g-r-a en RE: YOUR DOCUMENT). Nou kan ik deze wel tegenhouden met Ongewenste E-mail in Outlook.

Ook krijg ik van andere mensen te horen dat ze e-mail ontvangen van mij... zonder dat ik deze zelf verstuur. Wat zou ik hier tegen kunnen doen? Verder computer 100% op virussen gecheckt... en Ad-Aware gedraaid.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 19:10

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 10:43:
Sinds enkele tijd krijg ik veel e-mails binnen met rommel (zoals v-i-a-g-r-a en RE: YOUR DOCUMENT). Nou kan ik deze wel tegenhouden met Ongewenste E-mail in Outlook.

Ook krijg ik van andere mensen te horen dat ze e-mail ontvangen van mij... zonder dat ik deze zelf verstuur. Wat zou ik hier tegen kunnen doen? Verder computer 100% op virussen gecheckt... en Ad-Aware gedraaid.
Je zou na kunnen vragen of ze toevallig jouw email adress in hun contact book hebben staan want sommige spam trojan gebruiken het contact book als bron voor email adressen.

[Edit]

Draai ook even Spybot : Search and Destory en misschien een Firewall log ? of er ook daadwerkelijk uitgaande connecties mbt de email zijn ?

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 15-07-2004 10:46 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Als er op iemand anders z'n PC een virus zit waar jij in het adressenboek van staat, is de kans groot dat dat virus ook mails uit jouw naam gaat verzenden. Weinig tegen te doen, tenzij je kan achterhalen van wie ze komen, en diegene dan op de hoogte te stellen.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11 17:57
Dat wordt nu spam genoemd... :)
Als mensen een e-mail krijgen met jouw emailadres als afzender, hoeft niet per se te betekenen dat de e-mail door jou/vanaf jouw pc verstuurd is. Waarschijnlijk is die e-mail verstuurd vanaf een pc waarbij jouw e-mail adres in zijn/haar adresboek staat.
edit:
te laat ... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 15-07-2004 10:47 ]

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ja precies ja kan vanaf elke computer onder elk e-mail adres mailtjes versturen zonder daar de correcte gegevens voor nodig te hebben.

Het ontvangen is iets anders

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 16:59
Waaarschijnlijk heeft dit te maken met het spoofing principe. Jij staat bij een geïnfecteerde in het adresboek en jou e-mailadres wordt gebruikt als afzender terwijl je dit niet bent. Zeer rottig en ik vind dan ook dat hier wat tegen gedaan moet worden.

Als je dus zeker bent dat je geen virussen/ spyware op je pc hebt dan kun je ervan uit gaan dat het komt door spoofing en kun je mensen daar ook op wijzen.

edit:
Shit... eerst een telefoontje doen en daarna alt-s drukken is niet goed hier @ GOT :|

[ Voor 11% gewijzigd door Masch op 15-07-2004 10:54 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1