[gnome] geen folderemblems bij symlinks

Pagina: 1
Acties:

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
ik heb twee partities (eigenlijk meer, maar daar gaat het niet over), een die gemount is als /mnt/bestanden, en een die gewoon op / zit. nu, op mijn bestandenpartitie heb ik allemaal foldertjes met zo'n mooie embleemtjes, nu heb ik op mijn Desktop een symlink gelegt naar /mnt/bestanden, maar als ik via die symlink naar mijn bestanden ga, dan heb ik die embleemtjes niet meer. Ik heb zo het vreselijke gevoel dat dat komt omdat je dan eigenlijk op /home/michael/Desktop/Bestanden/ zit, en nautilus enkel het echte path voorziet van embleemtjes. Nu is er een mogelijkheid om een launcher te maken naar "nautilus /mnt/bestanden/" en dan heb ik dus wel mijn embleemtjes, maar dan kan ik niet iets makkelijk naar die folder droppen op mijn desktop.

Dus... weet iemand hoe je nautilus kan zeggen dat een gesymlinkte folder toch wel hetzelfde moet hebben als de originele folder. nu kan ik ook wel gewoon in die gesymlinkte folder de embleemtjes toepassen, maar dat is dubbel werk, en het zou toch beter zijn moets dat gewoon overgenomen worden.

edit: screenshot: http://users.skynet.be/maycosplace/gnome.png

[ Voor 5% gewijzigd door Mayco op 15-07-2004 10:41 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik ben geen gnome developer, maar ik verwacht dat dit ligt aan de manier waarop Gnome opslaat waar de emblems aan toegekend worden.
Als dit een soort file of database is, waar alle paths worden opgeslagen van directories die jij van een emblem hebt voorzien, zoals bijvoorbeeld /mnt/bestanden/Afbeeldingen, en dat als je dan op /home/michael/Desktop/Bestanden komt, Gnome dit als een andere directory beschouwt.

Nu weet ik niet of je de meest recente versie van Gnome draait, en of dit anders in de nieuwste versie ook nog zo is (ik zal het vanmiddag eens proberen), maar anders zou je dit even kunnen reporten aan de developers.

Misschien is dit namelijk gewenst gedrag, maar ik vind het zelf wel een bug, of zeker een feature die echt in Gnome hoort.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Mayco
dawuss schreef op 15 juli 2004 @ 12:07:
Ik ben geen gnome developer, maar ik verwacht dat dit ligt aan de manier waarop Gnome opslaat waar de emblems aan toegekend worden.
Als dit een soort file of database is, waar alle paths worden opgeslagen van directories die jij van een emblem hebt voorzien, zoals bijvoorbeeld /mnt/bestanden/Afbeeldingen, en dat als je dan op /home/michael/Desktop/Bestanden komt, Gnome dit als een andere directory beschouwt.

Nu weet ik niet of je de meest recente versie van Gnome draait, en of dit anders in de nieuwste versie ook nog zo is (ik zal het vanmiddag eens proberen), maar anders zou je dit even kunnen reporten aan de developers.

Misschien is dit namelijk gewenst gedrag, maar ik vind het zelf wel een bug, of zeker een feature die echt in Gnome hoort.
euhm, ja, vergeten te posten, ik heb Gnome 2.6.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Mayco schreef op 15 juli 2004 @ 12:15:
[...]

euhm, ja, vergeten te posten, ik heb Gnome 2.6.
Dat zat er dik in ja, dat konden we nagenoeg al zien aan de screenshots :)
Wat ik eigenlijk bedoelde, was de versie van Gnome's filebrowser, nautilus, die problemen geeft. De laatste stable versie hiervan is 2.6.3.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Doe je een softlink (ln -s) of een hardlink (ln) ? Bij een hardlink is de inode het zelfde, dus ook voor nautilus is de file en de link de zelfde.

• Mayco
hmm, die is gewoon 2.6.0, ik zal eens zoeken achter rpm's van 2.6.3, ik heb hier fc2, en ik gebruik liever rpm's omdat ik anders toch later problemen ga krijgen met dependency problemen.

• Mayco
hier heb ik een bugreport gevonden: http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=141602
helaas hebben ze er de stempel duplicate opgezet, en doorverwezen naar http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=135118, maar die gaat over spatial mode en dat de symlink het origineel venster zou moeten openen als dat als openstond, nu gebruik ik die spatial mode niet (ja, ik heb er een maand mee gewerkt, en ik heb toch liever de gewone, zeg dus niet dat ik het moet proberen :) ), en is die 135118 als NOTABUG aangeduid, dus mjah... hopelijk doen ze er iets aan, iig is er een bugreport geweest, dus ze weten er toch van
Pagina: 1