DivX kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Nu er diverse DVD spelers zijn die ook DivX ondersteunen (Pioneer, JVC, etc.),
vraag ik me af hoe de beeldkwaliteit is als je zo'n DivX film via je tv afspeelt.
Met name als de avi film op de pc klein van beeldformaat is, hoe krijg je dat dan op je tv te zien? Wordt dat blokkerig, of valt dat mee?
Ik heb nu een Pioneer DVD speler zonder DivX ondersteuning, en overweeg om deze te vervangen door een speler MET DivX.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik een DivX via mijn pc op de computer afspeel dan is de kwaliteit erg goed. Vergelijkbaar met DVD kwaliteit, je ziet alleen af en toe bij grote vlakken met kleine kleurnuances dat ie het blokkerig maakt (gebeurd soms bij DVD ook, maar bij DivX meer). Ik neem aan dat de kwaliteit bij stand alone divX spelers gelijk is.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Een DivX-film afspelen op TV ziet er in mijn beleving beter uit dan wanneer je diezelfde film op je monitor bekijkt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
WFvN schreef op 15 juli 2004 @ 10:20:
Een DivX-film afspelen op TV ziet er in mijn beleving beter uit dan wanneer je diezelfde film op je monitor bekijkt.
Precies, en dat komt omdat op een TV veel minder detail te zien is dan op een pc-monitor.
Dit dankzij de veel lagere resolutie van televisies.
DivX op TV is geen probleem :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060