[WIFI] Goedkoope WiFI oplossing voor mij

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik krijg binnenkort een laptop, en wil thuis wireless laptoppen.

Ik ben best wel nieuw in WiFi land, en heb al wat research gedaan, maar toch heb ik liever de mening van iemand met wat meer kennis hierover.

Mijn internet-opstelling is nu:

USB modem -> PC

Ik zat aan de volgende opstellingen te denken (van goedkoop naar duur):

WiFi PCI card + WiFi PCMIA card, en dan internetdelen op de pc
ASUS 54Mbps WL-100G (laptop)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareconcurrent.nl/shop/images/netwerkwl/asus/wl-100g_m.jpg
ASUS 54Mbps WL-138G (pc)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareconcurrent.nl/shop/images/netwerkwl/asus/wl-138g_m.jpg
€ 63,-

Goedkope router, enigsinds goedkope laptopkaart
CANYON Router 54Mbps +4xLAN wifi 802.11G Inprocomm chipset
Afbeeldingslocatie: http://www.simmsales.com/images/artikelen/ART-03421.jpg
ASUS 54Mbps WL-100G
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareconcurrent.nl/shop/images/netwerkwl/asus/wl-100g_m.jpg
€ 93,50

Duurdere ADSL router + duurdere kaart (set)
Linksys Wireless ADSL Notebook Kit
- Linksys WAG54G-EU
- Linksys WPC54G Notebook PC-Card
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareconcurrent.nl/shop/images/netwerkwl/linksys/notebookkit.png
€ 139,-

Welke opstelling heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

meestal is er vooral verschil in signaal sterkte enzo. Als je niet door veel muren heen moet, kan je de goedkopere oplossing kiezen.

Voor de rest moet je je even verdiepen in wat je allemaal wilt instellen en of dat mogelijk is met deze routers.

(VNP, WEB etc..)

Verwijderd

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik all even een zeer tevreden gebruiker ben van de onderste linksys combinatie. Werkt prima en goede mogelijkheden voor beveiliging (WPA). Wat mij met dit soort spullen toch altijd is geleerd is: goedkoop = duurkoop.

Verwijderd

Ik zou voor asus gaan en daan ook de wireless router van ze gebruiken.

Heb de volgende merken al gehad/gebruikt.

3com, Dynalink, Linksys, Eminent, Cisco en ASUS!

Degene die overal vol bereik had zonder ergens weg te vallen en op 54Mbit bleef was alleen asus. Uiteraard houd ik mijn setjes wireless altijd van hetzelfde merk zodat er geen vertekende beelden worden gevormt.

En er is zelfs nog een verborgen admin pagina in die asus router zodat je het vermogen nog flink kan opschroeven ook. Moet je wel even een externe antenne erop klikken.

Linksys heeft in iedergeval altijd gekut met vanalles en nog wat, slecht bereik bij beton of gewapend glas. Eminent is iets beter, dan 3com, cisco en dan ASUS.
De Dynalink was helemaal bagger.

Aangezien er veel Linksys geleverd wordt aan klanten waar ik werk kan ik met zekerheid zegen CRAPPPP.

Hopelijk heb je wat aan mijn bevindingen. Uiteraard moet ik nadrukkelijk zeggen dat het mijn bevindingen zijn en het bij een ander altijd goed kan werken. Maar ik test de opstellingen zakelijk dus dan maak je vergelijkingen in verschilende gebouwen met verschillende merken.

En natuurlijk het eeuwen ouden gezegde , goedkoop is duurkoop. Kopen niet de goedkoopste merken want die extra euro's die je betaald zitten in een goede antenne en stroom voorziening / aarding van de print.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:59
ik gebruik zelf een SMC 54Mbit wireless router icm mijn wireless laptop en ik kan je zeggen dat de Linksys een stuk minder is. Linksys wordt zwaar overrated (met name omdat iedereen ook Cisco over-rate).

Mijn intel centrino laptop was ook nog eens incompatible met een ander type linksys router wat ik heb geprobeerd (moest de snelheid beperken tot 2mbit voordat het werkte).

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 09:16:
Ik zou voor asus gaan en daan ook de wireless router van ze gebruiken.

Heb de volgende merken al gehad/gebruikt.

3com, Dynalink, Linksys, Eminent, Cisco en ASUS!

Degene die overal vol bereik had zonder ergens weg te vallen en op 54Mbit bleef was alleen asus. Uiteraard houd ik mijn setjes wireless altijd van hetzelfde merk zodat er geen vertekende beelden worden gevormt.

En er is zelfs nog een verborgen admin pagina in die asus router zodat je het vermogen nog flink kan opschroeven ook. Moet je wel even een externe antenne erop klikken.

Linksys heeft in iedergeval altijd gekut met vanalles en nog wat, slecht bereik bij beton of gewapend glas. Eminent is iets beter, dan 3com, cisco en dan ASUS.
De Dynalink was helemaal bagger.

Aangezien er veel Linksys geleverd wordt aan klanten waar ik werk kan ik met zekerheid zegen CRAPPPP.

Hopelijk heb je wat aan mijn bevindingen. Uiteraard moet ik nadrukkelijk zeggen dat het mijn bevindingen zijn en het bij een ander altijd goed kan werken. Maar ik test de opstellingen zakelijk dus dan maak je vergelijkingen in verschilende gebouwen met verschillende merken.

En natuurlijk het eeuwen ouden gezegde , goedkoop is duurkoop. Kopen niet de goedkoopste merken want die extra euro's die je betaald zitten in een goede antenne en stroom voorziening / aarding van de print.
HEb je een specifieke Asus router in gedachten?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Helaas, dit is niet echt de bedoeling.
Wij gaan hier niet beslissen welke spullen jij moet kopen.

Neem eens een kijkje in de FAQ : FAQ Network Troubleshooting

Laatste tip; vraag jezelf af of je uberhaupt wel een goedkoop onbekend ding wilt kopen ;) Inmiddels is toch wel gebeleken in de IT wereld (en met name in Netwerken) dat goedkoopie vaak ook echt wel pruts is ;).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.