Toon posts:

w98 en xp en printer delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een printer aangesloten op een XP Pro machine
Ik heb meerdere pc's in een netwerk (via switch) verbonden. de pc's hebben of 98SE of XP pro
In de pc's heb ik ingesteld staat dat de bestanden en printer gedeeld moeten worden
Vanuit de pc's kan ik ook alle bestanden zien en benaderen

Vanuit de XP machines kan ik de gedeelde printer aan die ene Xp machine zien, installeren en gebruiken
Vanuit de 98SE machines kan ik de bestanden op alle XP machines zien, waaronder die waar de printer aanhangt (en omgekeerd)

Ik kan vanuit de 98SE pc's niet de printer zien aan de XP machine en dus ook niet installeren en gebruiken
Ik heb op de XP pro machine ook de 98SE drivers geinstalleerd, naast de XP drivers
(en de XP machine waar de printer aanhangt staat ook aan)

Er is alveel over geschreven maar ik kan over dit specifieke probleem niets vinden met search

Wie weet waar ik naar moet kijken en veranderen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Handmatig de printer invoeren via:
Printer toevoegen --> netwerkprinter..
Zie je dan niet je Workgroup (oid) en daar een printer bij staan?

Printer wel is aangesloten op de 98SE machine en het andersom geprobeerd?

(bij mij werkt het prima met een soortgelijke situatie)

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het gekke
als ik onder 98 de netwerk printer (toevoegen printer etc) wil toevoegen ziet 98 de printer helemaal niet
(terwijl ik in netwerk omgeving wel de gedeelde mapjes kan zien vanuit 98 naar xp)

waarom is het handig om de printer rechtstreeks aan de 98 machine te hangen?
want als ik hem weer aan de xp machine hang, zal ie hem toch weer niet meer zien?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 09:03:
dat is juist het gekke
als ik onder 98 de netwerk printer (toevoegen printer etc) wil toevoegen ziet 98 de printer helemaal niet
(terwijl ik in netwerk omgeving wel de gedeelde mapjes kan zien vanuit 98 naar xp)

waarom is het handig om de printer rechtstreeks aan de 98 machine te hangen?
want als ik hem weer aan de xp machine hang, zal ie hem toch weer niet meer zien?
Om te kijken of het andersom wel werkt. XP heeft een betere netwerkondersteuning dan 98SE (kort door de bocht gezegd) Het gebeurt wel vaker dat XP wel de netwerkprinter vindt en 98SE niet.

Heb je wel dus echt bij de printer ingesteld dat ie je wilt delen? (ik ga er wel vanuit hoor, maar ik vraag het maar) Dus net als je mapjes, rechtermuisknop --> delen (volgens mij..)

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik probeer het wisselen vanavond
en ja ik heb hem wel degelijk gedeeld, want ik kan de printer vanuit een andere xp machine (waar de printer dus niet aan hangt) wel benaderen en gebruiken

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 08:33

JanW23

Mine mine mine mine

Ja dat heb ik ook gehad... ligt aan Win98...
Je voegd hem geheel handmatig toe. Als hij vraagt om de lokatie (of poort) dan zeg je gewoon \\computernaamvanwinxp\gedeeldeprinternaam
Toen werkte het bij mij ook...
Khoop ook bij jou
Ciao.
j-W
Pagina: 1