Toon posts:

Images niet zichtbaar, wel aanwezig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn site wilde ik graag ook een fotogallery zetten. Met behulp van wat zoekwerk heb ik voor mijn doel een leuk java script gevonden. Aangezien ik zelf weinig tot geen java ken moet ik me dus met bestaande scripts behelpen.

Echter dit script gebruikend blijkt dat ik maar 5 foto's kan tonen?? ook al staan die op afzonderlijke pagina's. Logischerwijs ging ik opzoek naar een regel dat er maar 5 images getoont mochten worden dmv dat script, maar dat kan ik nergens vinden.

Er worden zelfs geen plaatjes getoont in mijn thumbnails (heeft imo niets met het script te maken) ik vat het helemaal niet, meer ik heb al tig keer gekeken of ik niet ergens een typo heb gemaakt of dat de foto's niet aanwezig zijn, maar alles klopt en toch zie ik ze niet :? :?

Voor een voorbeeld van wat ik bedoel check mijn site in aanbouw en dan met name de nature gallerei directe link

Het script waar het omdraait is het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- ;
var newwindow = ''
function popitup(url) {
if (newwindow.location && !newwindow.closed) {
    newwindow.location.href = url;
    newwindow.focus(); }
else {
    newwindow=window.open(url,'htmlname','width=520,height=390,resizable=0');}
}

function tidy() {
if (newwindow.location && !newwindow.closed) {
   newwindow.close(); }
}
// Based on JavaScript provided by Peter Curtis at www.pcurtis.com -->
</script>

en die roep ik aan dmv
code:
1
2
3
4
<div class="thumb">
<a href="javascript:popitup('pics/blabla.jpg','naampje')">
[img]"pics/blabla.jpg"[/img]</a>
</div>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 08:28 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29
Ga eens in je browser naar de directe URL van zo'n plaatje: http://www.xs4all.nl/~patbrug/pics/threestoogies.jpg

Permission denied... staan er dus wel, maar je mag er niet bij. Rechten goed (laten) zetten en alles doet het weer ;).

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 08:27:
Voor een voorbeeld van wat ik bedoel check mijn site in aanbouw en dan met name de nature gallerei directe link[/code]
Op deze URL krijg ik na klikken in de pagina een popup met deze melding er in:

Forbidden
You don't have permission to access /~patbrug/pics/lams.jpg on this server.

Apache/1.3.29 Server at www.xs4all.nl Port 80

Lijkt er op dat permissies niet goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
Argggg dat meen je niet ik word 8)7 8)7

_/-\o_ _/-\o_

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

als je gek wordt, kan je het ook makkelijker maken door hiermee een fotosite in elkaar te breien. Werkt perfect.

http://members.jcom.home.ne.jp/mtpsoft/limon/

simpel en snel

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op 15 juli 2004 @ 08:39:
als je gek wordt, kan je het ook makkelijker maken door hiermee een fotosite in elkaar te breien. Werkt perfect.

http://members.jcom.home.ne.jp/mtpsoft/limon/

simpel en snel
Erm :?
mijne is al simpel nog simpeler bestaat bijna niet (qua opzet dan)
enne gek word ik er alleen maar van omdat ik zelf niet aan chmodden had gedacht..... ;)

toch bedankt voor die link..........

Alleen moet ik nog wel even een "this page doesn't work well in IE please download a good browser like firefox" disclaimer erop zetten O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 08:50 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 08:47:
[...]

Alleen moet ik nog wel even een "this page doesn't work well in IE please download a good browser like firefox" disclaimer erop zetten O-)
Hmm, waarom die disclaimer? Het is beter als hij in beide browsers goed werkt :/

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk dat is wel de bedoeling alleen doet hij dat nu nog niet, omdat dat freaking IE zich niet aan de w3c standaarden houd en allerlei render fouten vertoond. |:(
Valt weinig aan te doen dat weet ik, maar nu kan ik dadelij kweer allerlei hacks gaan verzinnen (of speciale css voor IE maken) om de pagina ook in IE goed over te laten komen.

Disclaimer is dan net zo makkelijk aangezien het gros van de homepage/site bouwers dat blijkbaar al doen alleen dan voor IE tijd voor iets tegendraads dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 09:07 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 09:06:
Tuurlijk dat is wel de bedoeling alleen doet hij dat nu nog niet, omdat dat freaking IE zich niet aan de w3c standaarden houd en allerlei render fouten vertoond. |:(
Valt weinig aan te doen dat weet ik, maar nu kan ik dadelij kweer allerlei hacks gaan verzinnen (of speciale css voor IE maken) om de pagina ook in IE goed over te laten komen.

Disclaimer is dan net zo makkelijk aangezien het gros van de homepage/site bouwers dat blijkbaar al doen alleen dan voor IE tijd voor iets tegendraads dus ;)
Yeah, goed css gebruik rocks >:) :/

Los van W3C standaarden zijn er weinig layouts die echte problemen opleveren. Niet omdat jij het niet, is het niet mogelijk he ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
hetgene wat bij mij de grootste probleem veroorzaker is zijn de floats die ik gebruik (header & footer) die zij n redelijk snel en makkelijk te fixen alleen heb ik daar nu nog geen tijd voor.
Komt dus allemaal wel goed en daarbij is het nog steeds een pagina in aanbouw. Als het eindresultaat maar in alle browsers goed werkt vind ik het best.
Pagina: 1