Toon posts:

wol - kabeltje noodzakelijk op ECS k7s5a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een Intel 1000MT nic heeft geen aansluiting voor het WOL kabeltje dat volgens de manual van het mobo aangesloten dient te worden (nic->mobo).

De Intel ondersteund WOL wél maar mist dus die kabelconnector.

Kan ik hierbij een probleem verwachten of zou dat toch moeten werken?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Nee, een WOL kabeltje heb je ALLEEN nodig als je ook daadwerkelijk WOL wilt gebruiken...
ER zijn onboard netwerkkaarten die dat kabeltje niet nodig hebben, Maar als je de WOL connector niet aangesloten wordt, gaat je bios het WOL signaal niet herkennen. Voor zover ik weet kan WOL niet gewoon over de PCI bus ofzo.
als je een kabeltje over hebt, ik zoek er nog eentje

[ Voor 43% gewijzigd door Luxx op 15-07-2004 02:12 . Reden: Simulated Zero heeft op zich een punt,... ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Normaal gesproken hoort die kabel er zeker wel op te zitten. Het kan zijn dat je NIC het wel ondersteund , maar dat het enkel niet geleverd word met die versie.

Wat je meestal kunt zien of WOL werkt of niet is door de pc uit te zetten.Blijft het netwerkledje dan branden werkt WOL normaal gesproken wel :)
Luxx schreef op 15 juli 2004 @ 02:06:
Nee, een WOL kabeltje heb je ALLEEN nodig als je ook daadwerkelijk WOL wilt gebruiken...
als je een kabeltje over hebt, ik zoek er nog eentje
Ik neem aan dat TS wel zo snugger is dat een nic wel gaat werken zonder WOL draadje :P

[ Voor 36% gewijzigd door Raku op 15-07-2004 02:09 ]

Raku

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55

Jimbolino

troep.com

een WOL kabeltje is niet altijd nodig voor WOL

De meeste moderne moederboarden laten gewoon stroom op de pci bus staan, terwijl ze uitstaan.

Ook is het een beetje vreemd dat in de manual van je mobo staat, dat het kabeltje aangesloten MOET worden. WOL is namelijk altijd een optie, en dus optioneel ;)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja MOET worden,
moederbord ondersteund wol en om van die feature gebruik te kunnen maken moet je volgens de manual dus dat kabeltje aansluiten.

Blijkbaar is de k7s5a dus net ff wat te oud of de Intel nic net ff te nieuw.

Zoals ik het nu begrijp heb ik dus een grote kans dat het niet zal werken omdat er geen kabeltje valt aan te sluiten op de nic.
En ja dus, ik wil persé wol gebruiken.

Mooi balen als het niet werkt iig.

Heb de intel nic al en moet de fileserver maar gauw in mekaar zetten om zekerheid te krijgen.
Helaas beetje tijdgebrek...
Kaartje was toch 50 euro en voor dat geld moet ie wel gebruikt worden en als de wol feature niet werkt met deze combo dan moet ie snel terug.

mm, denk dat er toch wel een redelijke kans bestaat dat het zal werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 03:36 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Sluit gewoon de NIC aan , plug er een kabel in ( switch of pc die aanstaan aan de anders kant). Doe vervolgens je pc uit (wel de stroom erop laten :P )

Brand je nic-led? Dan heb je WOL , zo niet , heb je geen WOL , simple as that.

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Yup, werkt wel.

Maar helemaal tevreden ben ik nog niet.

De wol feature werkt alleen als de pc uit staat (standby),
en ik zou ook graag van de wol feature gebruik willen maken om 'm uit s5 of str te halen.
Goed, str ondersteund de k7s5a niet zonder erg moeilijk te doen maar s5 wel en het scheelt echt minuten kwa boot time.
Slot
Some motherboards will only support remote wake-up (or remote wake-up from S5 state) in a particular slot. For example, the Intel® Desktop Board D815EPEA2 will only support remote wake-up from an S5 state if the adapter is plugged into PCI slot 2. It will, however, support remote wake-up from standby from any slot. See the documentation that came with your system or motherboard for details on remote wake-up support.

Microsoft Windows 98, Windows Me, Windows 2000 and Windows XP are ACPI capable. These operating systems do not support wake from S5 state, only from standby. However, in some ACPI capable computers, the BIOS may have a setting that allows you to wake from an S5 state anyway. If there is no support for wake from S5 state in your BIOS settings, then you will be limited to wake from standby when utilizing these operating systems in ACPI computers.
http://support.intel.com/support/network/sb/CS-008459.htm#2a

Wordt weer sparen..

Bedankt voor de feedback allemaal:-)
Pagina: 1