Is wifi wel veilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Ik lees overal van die berichten dat netwerken niet beveiligd zijn en dat je er zo inkan. Ik ben zelf van plan over te stappen naar draadloos, maar als ik het goed beveilig, kan er dan echt niemand in? (behalve ikzelf dan) Er zijn vast wel programmatjes op de markt die dit wel ff kraken, werken die ook? (misschien mensen met ervaring? :P )

Ik zou ook graag mijn gedeelde mappen en schijve met een wactwoord beveiligen zoals in windows 98 kon. In XP zie ik die optie echter niet meer. Is ie er niet of weet iemand waar die zit?

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 21:11
als je de encryptie aan zet wordt het al een stuk veiliger
(heel artikel in de pcm van deze week)

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

tuurlijk kan dat in XP. die optie zit onder F1

on topic: mac-filers kun je neppen met spoofing, WEP-sleutels kun je berekenen met het afluisteren van data, WPA is in principe veilig - maar wat niet is kan nog komen.

beetje zoekwerk imo.

Verwijderd

ok. ik voel me goedkoop en gebruikt *zucht*

Je kan het zelf zo veilig maken als je wilt. Kijk anders eens op google? of in het boekje van een AP... of op wireless forum nederland.. iets in die geest. kan net zo veilig zijn als jij het wilt hebben. Maar in godsnaam, doe es wat research!

http://forum.wirelessnederland.nl/
www.google.com

Verwijderd

PeterEs schreef op 14 juli 2004 @ 23:53:
Ik lees overal van die berichten dat netwerken niet beveiligd zijn en dat je er zo inkan. Ik ben zelf van plan over te stappen naar draadloos, maar als ik het goed beveilig, kan er dan echt niemand in? (behalve ikzelf dan) Er zijn vast wel programmatjes op de markt die dit wel ff kraken, werken die ook? (misschien mensen met ervaring? :P )
Daar gaat niemand het over hebben hier, dat willen we niet op dit forum.
Ik zou ook graag mijn gedeelde mappen en schijve met een wactwoord beveiligen zoals in windows 98 kon. In XP zie ik die optie echter niet meer. Is ie er niet of weet iemand waar die zit?
Je hebt verschillende opties.

Probeer eens te zoeken op het forum en met Google, dit zijn echt geen onderwerpen waar nooit over gesproken wordt.

Zie ook:
FAQ Network Troubleshooting
Beveiliging & Virussen, een compleet subforum vol met topics over beveiliging.

Succes :)

Dit topic is gesloten.