Toon posts:

WinXP in WinXP runnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in windows Xp bv via een programma wat dan een venster opent om bv mijn 2e windows te openen op partitie D

dus

C: Winxp NL
D: Winxp ENG

Als ik in winxp NL zit wil ik via een venster ook Winxp ENG starten en ik kunnen werken.

Zijn hier programma's voor ?

Verwijderd

Microsoft Virtual PC 2004... Werkt prima! ;)

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
je kunt een poging wagen met Bochs (http://bochs.sourceforge.net/)
Ik heb tot nog toe alleen DOS en Windows 3.11 erin gedraaid....
maar mss dat je ook XP kunt doen :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 23:52:
Microsoft Virtual PC 2004... Werkt prima! ;)
Ja dan run je windows virtueel toch?
Dan kan ik niet me bestaande windows van D: toch in laden ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 23:53:
[...]

Nee, maar je kunt wel een ISO op je D: Schijf plaatsen, en die wordt dan geladen! In plaats van een Nieuwe XP.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 23:53:
[...]

Je laadt je windows van D virtueel in je windows van C. Dat kan ook bijv met VMWare :)

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

VMWare of Virtual PC kan dat

google is ur friend, it only takes seconds

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

ghost image van je huidige windows maken,
En deze weer in VirtualPC of VMWare inladen ....

Verwijderd

Topicstarter
Virueel Pc of VMWare zijn toch om in windows een VIRTUELE schijf aan te maken en dan een virtuele windows te runnen?

Dat is volgens mij anders dan mijn situatie , want ik wil gewoon met een programme me andere Winxp in laden.

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

vmware kan in ieder geval (ik ken enkel linux versie, windowsversie zal dat ook wel kunnen) ook gewoon met bestaande partities/schijven overweg

• Cozm0
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 23:57:
Virueel Pc of VMWare zijn toch om in windows een VIRTUELE schijf aan te maken en dan een virtuele windows te runnen?

Dat is volgens mij anders dan mijn situatie , want ik wil gewoon met een programme me andere Winxp in laden.
Dan kan je en dual boot systeem maken. Moet je voor elke taalwisseling wel rebooten.
Een hele andere winxp starten vanuit winxp kan volgens mij niet (zou net als vmware of virtual pc bergen ram kosten)

Kan je niet gewoon alleen de taal switchen?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Topicstarter
Me winxp NL is gewoon een rommel systeem voor allemaal bende aan software en testen enzo , en zou wel lekker zijn al kon ik dan met een programma ff snel bij me winxp ENG komen snapt.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

dualboot heeft ie dus al... zo'n virtuele computer kan best, maar let er wel op dat je verschillende hardwareprofielen maakt, de videokaart bv kan vmware niet direct aanspreken maar via een vmware videokaartdriver. maar zo snel als het echte werk zal dat niet gaan.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
VMWare is your friend... misschien ff winxpNL opnieuw installen als't nodig is...

http://www.vmware.com/

edit. met vmware kan je wel een VIRTUELE schijf aanmaken d8 ik... of iig de bestaande windows installatie inladen... ook leuk voor als je true dos mode oid nodig hebt :+

[ Voor 46% gewijzigd door Wussie op 15-07-2004 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
WuSSiE schreef op 15 juli 2004 @ 00:11:
VMWare is your friend... misschien ff winxpNL opnieuw installen als't nodig is...

http://www.vmware.com/

edit. met vmware kan je wel een VIRTUELE schijf aanmaken d8 ik... of iig de bestaande windows installatie inladen... ook leuk voor als je true dos mode oid nodig hebt :+
VMware is best leuk spul maar niet voor wat ik bedoel.
Want daar kan je wel een besturingssysteem mee instaleren maar die kan je niet desnoods ook nog is los opstarten , dus daar heb ik niks aan.

• Vorkie
  • Niet online
Dus wordt gewoon een bootloader... je kan naar mijn weten niet Windows Xp in Windows Xp laden, dan alleen maar virtuele oplossingen....

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
hmmm dan denk ik dat je bij dat Bochs uitkomt, kom ik ook uit via google :+

edit doh... lezen aars :) nvm

[ Voor 19% gewijzigd door Wussie op 15-07-2004 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bosch snap ik niet echt , ik starte op en toen gaf ik aan dat ik de simulatie wou starten en toen schoot dat venster weer weg , iemand enige uitleg wat het programma doet?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:14:
[...]

Want daar kan je wel een besturingssysteem mee instaleren maar die kan je niet desnoods ook nog is los opstarten , dus daar heb ik niks aan.
dat kan dus wel als je vmware een echte partitie laat gebruiken :)

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Topicstarter
Dan mag je mij is een beetje stap voor stap uitleggen hoe je dat wou doen ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:14:
[...]

Tja het is het een of het ander, jij wilt In windows de andere kunnen starten, dan zul je toch een emulator progje moeten gebruiken. anders kom je bij dualboot uit, en dat wil je ook weer niet, want dan kun je niet switchen, de combinatie die jij voor ogen hebt kan gewoon niet.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even snel een Windows installatie opstarten vanuit één van de genoemde Virtual Machines gaat niet lukken volgens mij (i.v.m. verschillende 'hardware').

Ohja, misschien wel, met zogenaamde hardware profielen. Eén voor je pc zelf en één voor de ge-emuleerde hardware in VMWare/Virtual PC.

Expanding the inexpandable

• Da Fox
ik geloof dat bochs ook met images werkt, dus dan is dat ook geen optie....
Ik heb iig enkel met images gewerkt, of ie ook zo direct op je disk kan durf ik niet te zeggen.
Verder is bochs eigenlijk vrij gemakkelijk in te stellen en te gebruiken als je even de eerste paar regels van de quick-start hebt gelezen ;)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

Topicstarter
Bosch zegt elke keer bij mij dat die in ''Panic'' raakt niet zo ontspannen programma dus ;)

• Da Fox
Hmmm, heb ik ook gehad. Als je je hdd image hebt gemaakt moet je zorgen dat die ook bootable is. Dat is even klooten, eigenlijk net als je doet met een 'normale' harddisk waar nog geen mbr of nix op staat. Eerst met een bootdiskje booten en vandaar verder je harddisk in orde maken.
Ik hoop wel dat je een behoorlijke snelle PC hebt, want XP in XP zie ik zo nog niet lopen, alhoewel 3.11 lekker draaide.
Bootdiskjes en andere disk images ed kun je met winimage (http://www.winimage.com/)
heel handig bewerken (files erin zetten ed) ook kun je hier je floppy bootable mee maken.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Microsoft heeft ook de MUI packages. Hiermee kun je online swicthen tussen nederland, engels enz enz. Er zijn geloof ik 20 talen.

Gewoon de engelse installeren en dan de MUI is de taal die jij wilt er overheen. Heb ik ook staan incl Office met meer talen.

Als ik inlog heb ik alles in het engels en mijn vrouw en kinderen hebben alles in het nederlands.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid het gaat me niet om de taal 8)7
Het is gewoon de 1ne is de rommel windows de andere de nette ;)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

In VMware kan je aangeven zodra je een nieuwe schijf aanmaakt dat hij een echte partitie moet gebruiken. Het probleem waar je dan waarschijnlijk tegen aan loopt is dat je die XP niet in een virtuele machine kan booten omdat er op die partitie geen MBR aanwezig is. Het valt te proberen, maar ik kan niets garanderen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1