Toon posts:

Artec kasten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe kast kopen en wil graag van mensen de ervaring weten met Artec kasten. Ik heb search gedaan naar Artec kasten maar kon niks vinden.

Bij gistron zag ik dus deze van Artec http://www.gistron.com/img/producten/1084173614.jpg

Heeft iemand ervaring met die kast of andere Artec kasten plz vertel het me zodat ik weet wat ik koop.

Groetjes

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Persoonlijk vind ik ze erg kidserig.

Als je hiermee naar een LAN-party gaat in deze tijd.. vind niemand hem opvallen.
Omdat, het pre-modded is. Stel je hebt geen modding skills tja.
Ik heb dit exemplaar nml. in levendige staat gezien het is wel grappig.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Woei 't is optimus prime z'n hoofd :p

ik denk dat je wat kasten betreft beter zit met de wat duurdere/bekendere merken. in dit geval denk ik dat je betaalt voor het uiterlijk. op google vind ik nml alleen reviews naar het uiterlijk

chieftec is heel stevig
_/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 14-07-2004 23:05 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

persoonlijk vind ik hem niet mooi maar daar gaat het niet om.

ik heb bij mij in de winkel een paar alluminium artec kasten voorbij zie komen en ik vind ze nogal gammel niet dat de afwerking slecht is maar simpelweg door het te dunne aluminium en voor zo'n tekortkoming vind ik ze redelijk duur.

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
hmm dus ik ga denk ik toch maar een andere kopen ik heb nu sweex kast clp4 ofzo en die vind ik nogal gammel. Ik wil gewoon coole kast hebben maar moet wel stevig materiaal hebben.

Verwijderd

Kijk dan eens richting Lian-Li PC60, desnoods PC65 (de PC*5 serie heeft een window), als je groter wilt, ga je richting de 70 en de 75. Dat zijn uit zichzelf al mooie kasten, maar laten zich ook heerlijk modden, aluminium, lekker stevig, en als je wilt modden zit d'r altijd wel een plaatje OID waar je weer iets mee kunt. Ook om kabels weg te werken ideale kasten, en last, but not least:

PERFECT gedocumenteerde kasten, er is al zó veel mee gedaan, wat misschien gelijk ook al het nadeel d'r van is, je zgn. Geniale idee (alhoewel je in de basisopstelling al veel met deze kasten kunt, en ze uit zichzelf al mooi zijn) is waarschijnlijk al eens gedaan :D

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 23:04:
hmm dus ik ga denk ik toch maar een andere kopen ik heb nu sweex kast clp4 ofzo en die vind ik nogal gammel. Ik wil gewoon coole kast hebben maar moet wel stevig materiaal hebben.
Het is altijd leuk om een goed uitziende pc kast te kopen.
Je moet even niet denken aan de prijs,.. maar hoe zou het staan met jouw hardware. Past de kleur bij je tobo ?... TFT of CRT.

Zo heb ik bij mijn pc een zwarte kast gekocht.. omdat ik dan een mooi look krijg bij een zwart tft mijn tobo is tevens zwart met zilver i.c.m. MX500 wat een goed kleur totaal geeft.

Verwijderd

Topicstarter
roflastic je zegt wel chieftec stevig maar die dingen zijn ook vet duur. Maar nadeel voor mij in die zit een voeding waa rje voor betaalt en heb eignelijk geen nieuwe voeding nodig. En die arctec zat geen voeding maar nu weet ik dus artec is ook brak. Hmmm moeilijk keuze maken

Verwijderd

Topicstarter
Cabal : heb je link waar je die kasten kan zien en kan kopen.

Ik wil zelf eigenlijk niet modden ofzo liever iets moois kant en klaar.

Martinez : ik heb alles wit dus staat wel goed kleur moederbord enz erin maakt niet zo veel uit vind ik.

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 23:11:
Cabal : heb je link waar je die kasten kan zien en kan kopen.

Ik wil zelf eigenlijk niet modden ofzo liever iets moois kant en klaar.

Martinez : ik heb alles wit dus staat wel goed kleur moederbord enz erin maakt niet zo veel uit vind ik.
google is je vriend Zeross
http://www.google.nl/sear...ian+li&ie=UTF-8&hl=nl&lr=

de 2e link

UPDATE
Als je toch voor wit gaat, deze met windows is wel een killer.
http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_369.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door matinez op 14-07-2004 23:17 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ja duur zijn ze idd maar mijn filosofie is kopen naar de toekomst. Ik weet niet hoe dik je portomonnee is en wat je huidige voeding kan maar ik kan me voorstellen dat je op een later tijdstip weer iets nieuws erin stopt zoals een videokaart en dan zal je voeding het maar niet trekken. Ik beknibbel nooit als ik "alles" wil kunnen doen want goedkoop is doorgaans duurkoop

just my 2 cents ;)

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
lel die kasten zijn helemaal wit met alleen raam ofzo :D

Maar die dingen zijn om zelf te modden. Ik wil gewoon standaard mooi uitziende kast die stevig is. Graag zonder voeding erin.

Maar dus jullie raden kwa stabiliteit stevigheid enz dus die artec af ? Dus moet ik toch maar verder kijken. Maar das wel jammer want andere mooie kasten zijn stukke duurder en zitten voeding in.

OK deze vraag is die Artec steviger als de sweex clp4 ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok rolflastic ik ga binnen paar maanden wel dingen upgraden dus kijk.

Ik wou dus graag die artec en huidige voeding en dan maandje w8ten eind augutus nieuwe voeding kopen en harde schijf erbij.

En eind september nieuwe videokaart.

Dus wat raad jij aan ?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
je kan ook naar antec kasten kijken , ik zelf heb de sonata en die is zoo fijn :) en er zit direct een zeer goede voeding bij.

LinkedIn
BlackIntel

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm ik ken iemand wie die kast heeft gekocht, ik moet hem alleen nog in real life bekijken... ben benieuwd, maar ik verwacht een soort pimp sweex kwaliteit.
Mijn Antec AMG-1000 word niet zomaar verslagen :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm op't eerste gezicht zou ik gaan voor de artec als ik moest kiezen omdat ie airflow technisch wat beter in elkaar zit e.d. die sweex kasten zijn denk ik minder handig qua onderdelen installeren.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
thakiller kwa uiterlijk vind ik die iets minder maar 380 watt en prijs ook best prijzig 118 euro maar prijs zou ik nog wel kunnen overwegen.

Dus me geld wat ik uitgeef aan kast gaat niet hoger als 118 euro zo ongeveer

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 23:24:
thakiller kwa uiterlijk vind ik die iets minder maar 380 watt en prijs ook best prijzig 118 euro maar prijs zou ik nog wel kunnen overwegen.

Dus me geld wat ik uitgeef aan kast gaat niet hoger als 118 euro zo ongeveer
Voor 118 euro... kan je Lian li kasten alvast uit je hoofd zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem misschien een chieftec met 360 watt alleen weet nog niet welke bij sallandautomatisering zijn er zoveel van

Verwijderd

Dat betaal je ongeveer voor een Lian-Li PC60, en die is exclusief voeding. Maar dat had je dus al.

Overigens:

Pricewatch? Google? EVENTJES bellen met je lokale computerboer? Hij heeft het misschien niet op z'n prijslijst, maar hij kan ze vrijwel zeker leveren. Ik heb bij een lokale computerboer gewerkt, en die hebben ze steevast op voorraad (de PC60 dan).

Verwijderd

Topicstarter
Kim -l ian kasten ofzo vind ik niet mooi want die zijn om zelf te modden. Maar ik heb nu wel voeding maar paar maanden later moet ik toch nieuwe want koop ik nieuwe videokaart enz .

Ik heb deze gevonden http://www.chieftec.nl/do...nt.php?MID=1&GID=6&PID=12

Leek me mooi ding en 360 watt voeding enz en is die voeding wel goed ofzo sterk?
Ik hoop dat die 2 harde schijfen en radeon 9800xt enz kan trekken.
En bij chieftec kan je ook lampen enz bestellen dus kan je ook wel mooi maken.
Ik vind die kast wel zeer professioneel eruit zien enz wat zijn jullie ervaringen met deze kast ?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ThaKiller schreef op 14 juli 2004 @ 23:22:
je kan ook naar antec kasten kijken , ik zelf heb de sonata en die is zoo fijn :) en er zit direct een zeer goede voeding bij.
Ik dacht eerst dat hij antec bedoelde.

Maar als je een sonata kan betalen, altijd doen ;)

Even de ontbrekende onderbouwing: Hij is erg stil, en hij koelt goed. Hij zit kwalitatief goed in elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door mhr-zip op 14-07-2004 23:35 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik denk over 3 weken dat ik dan http://www.chieftec.nl/do...nt.php?MID=1&GID=6&PID=12 dus deze koop als er nog meer mensen hebben met een goed woordje voor deze.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:09

Thandor

SilverStreak

Die lijkt er veel op mijn Antec Plusview. Alleen heb ik er een window in en zijn een paar kleine details anders. Maar volgens mij is het binnenwerk + materiaal hetzelfde. En mijn Antec Plusview is de fijnste kast die ik ooit gezien heb. Het is een vrij zware kast t.o.v. de goedkope modellen maar hij is erg stevig en fijn in spul in te bouwen etc.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt allemaal voor het helpen ik ga denk ik over 3 weken dus die kopen meer reacties op die kast wil ik graag horen

groetjes

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

die dragon dx-01 zal je gelukkig maken :P probeer uit te vogelen of die voeding truepower of smart power is

HPC-360-202 360Watt wellicht handiger maar lees zelf de topics

http://gathering.tweakers...message/20478956#20478956

http://gathering.tweakers...wer,power,smart,voedingen

true power is stabieler en imo een langer leven beschoren dan de smartpower voedingen. ik denk dat de dx-01 best zonder voeding te krijgen is zodat je zelf een net iets sterkere voeding erin kan zetten. Voeding die ik noem is 42 euri.

ik zag in een link die je gaf dat er standaard een HPC-360-201 in zit ik bedoel een 202 er zal wel verschil zijn ik denk de S-ata power connector

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 14-07-2004 23:57 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik denk dat ik gewoon met voeding van 360 watt bestel hij zit niet voor niks in die kast hijz iig denk ik beter als die in me sweex kast zat die is 300 watt.
Alleen nadeel bij sallandautomatisering staat bij leverstatus een oranje ding dat betekend ongeveer 2 weken :o best lang

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb email gestuurd naar chieftec.nl om te vragen of die smart of truepower is gewoon voor interrese als die smart is maakt het dan veel uit ofzo ?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik kan je geen exact technisch verhaal geven. Ik zie het als;

smart power; de pc vraagt op allerlei moment verschillende voltages voor verschillende onderdelen dit gaat bij smart power over zo min mogelijk lijnen waardoor de voeding zelf moet regelen dat alles op tijd "genoeg" krijgt en dat kan fout gaan qua stabiliteit. de voeding kan een hoog voltage voor de videokaart bv niet aan als de zelfde lijn ook drie andere zaken moet voeden.

een truepower heeft voor elk voltage soort een eigen lijn. De videokaart kan dus altijd beschikken over een kabel waar de voeding alles door stuurt dat nodig is voor de videokaart en andere onderdelen hebben hun eigen kabel. alles krijgt wat nodig is en niks wordt overvraagt.

ik heb een antec voeding waar 1 kabel uitkomt speciaal voor de fannetjes. 2 kabels met 3 standaard molex units en 2 kabels met s-ata stekkers. Alles dat een speciaal soort voltage nodig heeft krijgt dat zodat 12 en 3,3 volt niet door het zelfde gaatje moet.

eerst had ik een 330watt smart power en daar draaide mijn gfx 5900 ultra niet fatsoenlijk op. met een 350 truepower heb ik mijn best moeten doen om de voeding te over vragen door heeeeel veel extra onderdelen erin te hangen.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat zo hoor denk ik dat goeie kast bedrijven toch automatisch een truepower voeding erin zetten of heb ik dat mis ?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mijn antec kast kwam zonder voeding, kostte 118 en de voeding ook zoiets. Ik weet zelf niet hoe het zit maar ik denk dat het verschil zit in product lijnen van een bedrijf. De meesten zullen wellicht de high-end users in staat stellen om zelf hun pc 100% zelf samen te stellen ofzoiets. Wacht rustig af wat voor antwoord je krijgt op je mailtje naar chieftec. Of bekijk een kast bij een pc-boer ofzoiets

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
roflastic check dit

Geachte heer Berendsen,

De voeding is gewoon 360Watt is geen truepower of smartpower.

Hierbij hoop ik u voldoende van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,

Robin Bosch
Salland Automatisering
afd. Helpdesk

HUn amateur ?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TruePower en SmartPower zijn benamingen van Antec voedingen.

Jij hebt/koopt een Chieftech kast met voeding, die voeding is geen Antec maar een Chieftech voeding (welke trouwens onder meerdere namen wordt verkocht)

Verwijderd

Topicstarter
oh alleen antec hebben die oh dus over 3 weken bestel ik chieftec kast

• srekaewt
  • Laatst online: 03-04-2025
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 14:08:
roflastic check dit

Geachte heer Berendsen,

De voeding is gewoon 360Watt is geen truepower of smartpower.

Hierbij hoop ik u voldoende van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,

Robin Bosch
Salland Automatisering
afd. Helpdesk

HUn amateur ?
dude, dat zijn gewoon marketingtermen die antec gebruikt, niets officieels. Misschien kun je wat research kunt doen voordat je die gasten van Salland lastig valt... [edit] ik zie dat iemand mij al voor was.

[ Voor 5% gewijzigd door srekaewt op 17-07-2004 02:48 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Verwijderd

lol 'artec' wat een nep merk naam :D, beetje zelfde als dit:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:Z5PLBuE94WoJ:http://0937.free.fr/finasite/images/logs_03.gif
(dit is een echt japans merk :D, '0937 heet het zogenaamd' :D)

Verwijderd

Topicstarter
skrewt ofzoiets ik val die mensen niet lastig ik stel een vraag en hun doen hun werk om mij te beandwoorden gekkie
Pagina: 1