[XP] Wat te doen met devldr32 probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 01:30
zo goed?

en hoe kan ik nu een topictitel veranderen als je hem weer binnen 5 minuten sluit? Ik snap jullie niet, ik zoek in tegenstelling tot velen heel het forum af op antwoorden voordat ik een nieuw topic open, stel op een heel normale manier een vraag. en het enige wat jij doet is de titel bekritiseren en sluiten met die handel.
Ik snap jouw probleem niet, maar goed, zand erover.

Ik probeer het nog maar een keertje.

- Ik heb devldr32 eraf gegooid omdat dat stond in een van de eerdere topics. Verder stopt het daar. bij mij werkt het natuurlijk weer niet in een keer. Vandaar mijn nieuwe probleem.

na het deinstalleren van mijn soundkaart en opnieuw opstarten kreeg ik eerst de medling: nieuwe hardware gevonden, en toen de melding: soundkaart werkt mogelijk niet correct. Daarna vraagt ie om windows cd. en die heb ik dus niet (meer)

Nu wil ik dus ergens downloaden wat ik nodig heb. Maar weet niet wat ik nodig heb, en al helemaal niet waar ik het moet downloaden. (op pagina creative labs zie ik door de bomen het bos niet meer).

dus het vriendelijke verzoek, iemand een idee?

• Turfschipper
ps.

ik gebruik XP en creative soundkaart live 5.1

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Je kan toch gewoon de driver voor de sounblaster live 5.1 downloaden op de site van creative :?

http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp

offtopic:
gebruik je editknop als je nog snel wat wilt toevoegen, dat maakt je topic overzichtelijker ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Turkish op 14-07-2004 22:49 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Turfschipper
en voor de volledigheid een verwijzing naar eerder topic wat mij dus een nieuw probleem gaf.

bestandje devldr32.exe

Verwijderd

al via device manager geprobeerd en zo op de winupdate site laten zoeken ?
Soms staan daar de nodige drivers voor randapparatuur.

• Turfschipper
ja, maar welke moet ik dan hebben, staan er 15 verschillende met 5 keer de naam creative 5.1 live

• Turkish

Turkish

zhé germans

stalscu schreef op 14 juli 2004 @ 22:48:
ja, maar welke moet ik dan hebben, staan er 15 verschillende met 5 keer de naam creative 5.1 live
Doe je kast open en kijk even op je kaart wat er precies opstaat en bepaal dan welke driver je nodig hebt. Overigens is de driver voor de soundblaster live redelijk universeel en genaamd livedrivepack oid ;)

• Turfschipper
@ Turkish

als ik die link van jou open, daar weet ik juist niet welke ik moet hebben. En moet ik driver hebben of application?

• Turkish

Turkish

zhé germans

Je apparaatbeheer geeft een driverfout, dus dan lijkt het me logisch dat je de driver download ;)

• Turfschipper
tsja, idd.

nu nog weten welke.........

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

http://files.europe.creat.../LiveDrvUni-Pack(ENG).exe

Ps: schop je topic niet voor elke reply omhoog, maar doe een edit...

Beetje verder kijken dan je neus lang is & durf zelf eens wat uitproberen B) !

We zijn hier om elkaar te helpen; niet om 'jochies' te testen of ze URL's kunnen constructen

[ Voor 36% gewijzigd door Spider.007 op 14-07-2004 23:50 ]

System Specs!

• Turfschipper
als ik de driver wil installeren krijg ik de melding:

Kan soundblaster live!Series windows-stuurprogramma's niet vinden. Installeer Sound blaster live! series windows-stuurprogramma's voordat u dit installatie programma uitvoert.

en wat wordt hier mee bedoeld?

ps. deze ps is mijn eerste edit, nu bekend dus

Force, jouw link is niet meer geldig

[ Voor 22% gewijzigd door Turfschipper op 14-07-2004 23:16 ]

Verwijderd

Dit is een topic BOARD met duizenden leden, en vele malen meer posts, ik heb echt eventjes moeten zoeken in je postgeschiedenis om d'r achter te komen wáár je het in godsnaam over had.

En inderdaad, het is over het algemeen een slecht idee om zomaar files te gaan wissen, sterker nog, dat noem ik gewoon dom. Het zijn dus creative drivers, en leuk nieuws voor jou: de drivers voor de Live-serie kaarten hebben het niet zo op XP. Mijn advies is dan ook:

ga naar www.soundblaster.com - en download nieuwe drivers. En download geen UPDATE, maar download een volledige versie, en VOORDAT je die gaat installeren, verwijder je ALLE drivers die je op dit moment voor je geluidskaart hebt (eigenlijk alles waar creative voor staat in device manager), en ALLE software, en dat doen wij gewoon via het configuratie scherm, we doen niet shift+delete op een map in "program files".

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 23:32 . Reden: WAT EEN BLUNDER!!! ]

• Turfschipper
thanks cabal

als die topics nu eens niet waren gesloten hoefde je ook niet te zoeken. Daarom snap ik het ook niet. Is toch voor niemand handig om een topic te sluiten om vervolgens het advies te geven een nieuwe te openen?

ik zal jouw advies ff uitproberen in ieder geval.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

stalscu schreef op 14 juli 2004 @ 23:32:
[...]

als die topics nu eens niet waren gesloten hoefde je ook niet te zoeken. Daarom snap ik het ook niet. Is toch voor niemand handig om een topic te sluiten om vervolgens het advies te geven een nieuwe te openen?

[...]
Volgens mij legde elevator redelijk duidelijk uit waarom hij het topic sloot:
elevator schreef op 14 juli 2004 @ 22:09:
[...]

Ik ga dit topic in ieder geval even sluiten - het topic is dusdanig oud dat het wat verwarring kan veroorzaken waarin mensen gaan reageren op de originele topicstart :)

Lukt het nou niet om het goed te krijgen - open dan even een nieuw topic waarin je de situatie uitlegt en je ook nog even aan dit topic refereert :)
Het was dus puur om te voorkomen dat meerdere discussies door elkaar gingen lopen :) Verder zet ik even je OS in de topictitel omdat dat nog steeds de bedoeling is in WOS :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Turfschipper
Maar via soundblaster.com kom ik dus weer bij creative om de drivers te downloaden. En dit is nu juist mijn vraag. Ik weet niet welke. Kan je misschien de directe download link hier zetten?

bij voorbaat dank

ps. als je goed kijkt is er nog een ander door mij geopend topic gesloten. Dit was dus de derde poging vanavond alweer. Beetje overdreven als je gewoon om wat hulp verlegen zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Turfschipper op 14-07-2004 23:38 ]

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

dat heb ik reeds gedaan, daarbij je weet toch zelf het best welke kaart je hebt!

System Specs!

Verwijderd

Over het algemeen wordt er als het goed is ook niks gesloten, het is helaas alleen niet goed. En had er iemand hier op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif gedrukt, dan zal dat misschien wel gebeurt zijn ook. Er zijn nou eenmaak enkele regels hier, om het NETJES te houden, enkele daarvan houden in: geen ouwe koeien uit de sloot halen, daarom is de quickreply bij topics ouder dan 2 weken verborden. Een andere reden dat topics gelockt worden is dat ze gewoonweg misstaan. Topictitels zoals:

¿¿¿¿COMPUTER LOOPT VAST WAT NU????

Kunnen niet!

Daarnaast zijn tweakers nogal taalpuristen. We hechten EXTREEM veel waarde aan goed Nederlands, en dat wil zeggen: Interpunctie, schrijftaal, hoofdletters, spaties, enters waar het hoort e.d.

Daarnaast is de server welliswaar sterk, maar de meeste client PC's niet. En zijn tweakers natuurlijk lui (een goed systeembeheerder drinkt de hele dag koffie, ging het gezegde toch?). Het scheelt ons veel werk als mensen kunnen zoeken. Als jij bijvoorbeeld in de FAQ's had gekeken over drivers e.d., had gezocht over "bestand weg probleem", of iets in die geest, had je misschien gekomen met een antwoord als wat ik hierboven gaf, in een ander topic. Had weer een nieuw topic gescheeld.

Al met al, toch welkom op GOT, veel success, etc, etc.
stalscu schreef op 14 juli 2004 @ 23:36:
Maar via soundblaster.com kom ik dus weer bij creative om de drivers te downloaden. En dit is nu juist mijn vraag. Ik weet niet welke. Kan je misschien de directe download link hier zetten?

bij voorbaat dank

ps. als je goed kijkt is er nog een ander door mij geopend topic gesloten. Dit was dus de derde poging vanavond alweer. Beetje overdreven als je gewoon om wat hulp verlegen zit.
Bij creative.com kun je ook zoeken op de productcode/CT-Code die op je geluidskaart staat.

Ik adviseer: maak je PC open, daar zijn faq's over..., en kijk op de geluidskaart. Er staat vast wel ERGENS een stickertje op á la: CT4830, en als je dáár niet uitkomt, de naam staat er vast ook wel op. Daar kun je ook opzoeken. Meestal rechtsbovenin aan de voorkant van het PCB bij een creative kaart. En ja, d'r zijn veel soorten SB Live...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 23:41 ]

• Turfschipper
@ The Force

die link doet het dus niet. al eerder gezegd.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

kijk es in m'n edit, jochie :)

[ Voor 11% gewijzigd door The.Force op 14-07-2004 23:43 . Reden: hey cabal, ook zo aan het editten geslagen in dit 'amuzante' topic ;) ]

System Specs!

• Turfschipper
Hehe, misschien teveel geblowd, maar snap ff niet wat je bedoelt.

Juist! Ik heb het voor mekaar. mijn dank is groot.

websites in mekaar zetten is toch wat anders dan je hardware installeren ;)

edit,

ok, tijdens installatie kreeg ik de melding

Het bestand wdmaud.drv op cd-rom met Windows XP Proffesional is nodig.

type het pad waar het bestand en druk ok

hehe, wat nu weer?

[ Voor 85% gewijzigd door Turfschipper op 14-07-2004 23:59 ]

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Kijk eens of ie niet meer in je /system32 map staat...

@Spider.007 : Ik denk dat je het verkeerd hebt opgevat! 'Jochie' is voor mij hetzelfde woord als 'gozer' oid. ,het klinkt zoals je hetzelf wilt laten klinken. Daarbij ik geef hem toch hints (niet voorgekauwd), dat is meer dan jij doet! Kritiek bestaat er voor iedereen, including you ;)

System Specs!

• Turfschipper
Ja idd, daar staat ie.

weer ff proberen.

@ Elevator

weet niet wat je bedoelt met kicken. Het topic loopt toch nog? En mijn probleem is er nog, dat wilde ik ff laten weten.

[ Voor 61% gewijzigd door Turfschipper op 15-07-2004 17:23 ]

• Turfschipper
Harde schijf kapot gegaan, nieuwe gehaald en ja hoor, daar is ie weer:

die fucking devldr32.exe.

nu niet weg halen dus, maar wat wel, want dat ding is zwaar irritant.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Je kan eerst alle links in je register verwijderen(start-->uitvoeren-->type dan "regedit"-->bewerken-->zoeken-->en dan telkens op F3 tappen om elke link ervan te verwijderen). Als je dat gedaan hebt kan je het bestand verwijderen. Dan zou hij nergens naar moeten verwijzen als je opnieuw hebt opgestart.

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1