ik heb thuis mijn internet verbinding gedeelt via een router. Nu heb ik een laptop aangeschaft met wlan en wil ik dus een adhoc verbinding maken met één van de pc's. De computer die ik daarvoor wil gebruiken heb ik direct op de router aangesloten. Bij deze verbinding heb ik internet-delen aangevinkt. Vervolgens maak ik een adhoc verbinding met mijn laptop waarbij ik het ip en dns etc automatisch laat instellen.
Naar mijn id zou je dan op de laptop ook moeten kunnen internetten. Helaas is dit niet het geval. Ik heb wel verbinding (netwerk is beschikbaar) maar geen internet. Ik heb al geprobeert om het ip handmatig in te stellen :
pc:
ip 192.168.2.1
sub 255.255.255.0
laptop:
ip 192.168.2.2
sub 255.255.255.0
gateway 192.168.2.1
nog steeds geen internet..
ligt het misschien aan het feit dat er al een router tussen zit dat internetdelen niet werkt? of moet ik elders nog instellingen wijzigen.. Ik heb al meerdere faq gelezen en forums afgeplozen, maar kan nergens een soortgelijk verhaal+oplossing! vinden
Naar mijn id zou je dan op de laptop ook moeten kunnen internetten. Helaas is dit niet het geval. Ik heb wel verbinding (netwerk is beschikbaar) maar geen internet. Ik heb al geprobeert om het ip handmatig in te stellen :
pc:
ip 192.168.2.1
sub 255.255.255.0
laptop:
ip 192.168.2.2
sub 255.255.255.0
gateway 192.168.2.1
nog steeds geen internet..
ligt het misschien aan het feit dat er al een router tussen zit dat internetdelen niet werkt? of moet ik elders nog instellingen wijzigen.. Ik heb al meerdere faq gelezen en forums afgeplozen, maar kan nergens een soortgelijk verhaal+oplossing! vinden