Toon posts:

[wlan] internetdelen doet et niet.. instellingen kloppen wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis mijn internet verbinding gedeelt via een router. Nu heb ik een laptop aangeschaft met wlan en wil ik dus een adhoc verbinding maken met één van de pc's. De computer die ik daarvoor wil gebruiken heb ik direct op de router aangesloten. Bij deze verbinding heb ik internet-delen aangevinkt. Vervolgens maak ik een adhoc verbinding met mijn laptop waarbij ik het ip en dns etc automatisch laat instellen.

Naar mijn id zou je dan op de laptop ook moeten kunnen internetten. Helaas is dit niet het geval. Ik heb wel verbinding (netwerk is beschikbaar) maar geen internet. Ik heb al geprobeert om het ip handmatig in te stellen :

pc:
ip 192.168.2.1
sub 255.255.255.0

laptop:
ip 192.168.2.2
sub 255.255.255.0
gateway 192.168.2.1

nog steeds geen internet..

ligt het misschien aan het feit dat er al een router tussen zit dat internetdelen niet werkt? of moet ik elders nog instellingen wijzigen.. Ik heb al meerdere faq gelezen en forums afgeplozen, maar kan nergens een soortgelijk verhaal+oplossing! vinden

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
NAT over NAT gaat op zich wel, maar wil toch wel eens wat problemen met zich meebrengen..

Wat je kunt proberen is om de LAN adapter en de WLAN adapter van je computer te bridgen.. moet je even kijken bij je netwerk instellingen (2000 & XP kunnen dit)..

Als het goed is zou je WLAN adapter een ip moeten krijgen van je router (als die tenminste als DHCPserver ingesteld staat)

Het kan zijn dat de DHCP request niet goed door de bridge komt, dan zou je kunnen proberen om een statisch ip op je laptop in te stellen..

Pvouput live