Toon posts:

Preloaden phpfile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een site waar geen scripting wordt ondersteund heb ik met behulp van een <iframe> een phpfile aangeroepen welke zijn parent (dus de site) redirect naar een andere site voor bepaalde, geblokkeerde ip's.

Beetje omslachtig wellicht, maar op dit moment het enige waar ik aan kon denken behalve javascript, maar daar las ik overal over dat het niet werkte bij het blokkeren van bepaalde ip's.

Nu kan je dit nog steeds omzeilen door heel snel op stop te klikken.

Ik bedacht dus dat ik wellicht de php-file als eerste kan laden door middel van een preload functie in javascript. Zou dit het moeilijker te omzeilen maken? Hoe doe ik dat dan? Of heeft iemand een veel beter idee hoe ik bepaalde ip's kan blokkeren op een site die geen scripting ondersteunt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ziet er allemaal erg clientside achtig uit; ik betwijfel of je in eerste instantie dan ook naar PHP moet kijken.

* gorgi_19 gooit het over de schutting

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Als de site wel het gebruik van .htaccess bestanden ondersteunt kun je het daarmee doen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:39

crisp

Devver

Pixelated

JS wordt al tijdens het parsen uitgevoerd; je zou dus in je head-sectie zoiets kunnen zetten:
HTML:
1
<script type="text/javascript" src="http://www.anderdomein.com/ipcheck.php"></script>

en als ipcheck.php bepaalt dat het IP geblokt moet worden dan laat je hem:
JavaScript:
1
window.location.href = 'badip.html';

teruggeven

ik denk dat je dan een stuk sneller redirect dan met een iframe en javascript

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ik zat al te twijfelen in welke rubriek ik dit het beste kon plaatsen...

.htacces bestand heb ik geprobeerd te uploaden, maar deze optie bestaat eigenlijk alleen voor images. Uploaden gaat webbased en blijkbaar worden .htaccess bestanden niet ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
thanx....het is inderdaad sneller!!
Pagina: 1