mag de splitter hier zitten?

Pagina: 1
Acties:

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb de volgende situatie:

code:
1
2
3
telefoonaansluiting ----- huiskamer ---- telefoon
                    ----- studeerkamer ---- splitter ---- telefoon
                                                     ---- adsl modem

Ik vind steeds in de search dat het afgeraden wordt om de splitter op een gesplitste lijn te plaatsen maar werkt het op deze manier wel?? want het wordt echt heel ingewikkeld om de splitter direct na de blauwe ptt kabel te plaatsen

wwweet ik veel...

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
er staat duidelijk in de handleiding van je adsl pakket dat het VOOR iedere telefoon aansluiting die gebruikt word moet zitten

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:03
NEE. zie y2kbug.

Het werkt totdat iemand de telefoon oppakt in de huiskamer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Het werkt wel, maar je adsl-verbinding zal niet goed worden ge-terminate, en er is grote kans op storing op je verbinding, en ruis op de lijn e.d.
En grote kans op het verliezen van je verbinding bij gelijktijdig gebruik.
EdwinB schreef op 14 juli 2004 @ 21:52:
NEE. zie y2kbug.

Ook wel langer, ik heb het laatst zelf gezien bij iemand die het ook zo had (ook de splitter ergens halverwege etc.)

Hij kon gebeld worden, en zelf bellen terwijl hij een adsl verbinding open had.

[ Voor 47% gewijzigd door Hoyden op 14-07-2004 21:54 ]

Verwijderd

het werkt waarschijnlijk wel maar je telefoon in de woonkamer zal behoorlijk wat ruis ( piepen en knarsen ) als bijgeluid hebben... m.a.w. beter niet doen..

misschien is het een idee om de bestaande kabel dubbel te gebruiken...

Je hebt voor analoge telefoon maar 2 aders nodig en de standaard kpn kabel zitten er 5 in..
Je zou de extra aders kunnen gebruiken voor je adsl signaal..

geen garantie dat dit probleemloos gaat werken maar misschien wel de moeite waard om het te proberen..

let wel op dat je eerst alle telefoon dozen na gaat of de extra aders niet aangesloten zijn..

suc6

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 21:55:
het werkt waarschijnlijk wel maar je telefoon in de woonkamer zal behoorlijk wat ruis ( piepen en knarsen ) als bijgeluid hebben... m.a.w. beter niet doen..
Deze bewering lijkt mij onzin, aangezien je telefoon ook niet piept en knarst als de DSL al op de lijn geactiveerd is, maar je de splitter nog niet geplaatst is.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

De enige correcte manier om het aan te sluiten is om de splitter direct na binnenkomst van de telefoonlijn in huis te plaatsen.
HIERNA pas ADSL, telefoon of huiscentrale aansluiten.
Op een andere manier werkt het gewoon niet (goed). Niet doen dus... je vraagt om moeilijkheden.
Dat het ingewikkeld / lastig is met aansluiten, moet je als een uitdaging zien ;)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

MissingDog schreef op 14 juli 2004 @ 21:57:
[...]

Deze bewering lijkt mij onzin, aangezien je telefoon ook niet piept en knarst als de DSL al op de lijn geactiveerd is, maar je de splitter nog niet geplaatst is.
nee dat klopt want je modem is dan nog niet geplaatst |:(

edit:

mocht je me niet geloven test het dan zelf.. die splitter is niks meer dan een filtertje tegen deze ruis...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 22:00 ]

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-01 21:08

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 21:55:

misschien is het een idee om de bestaande kabel dubbel te gebruiken...

Je hebt voor analoge telefoon maar 2 aders nodig en de standaard kpn kabel zitten er 5 in..
Je zou de extra aders kunnen gebruiken voor je adsl signaal..

geen garantie dat dit probleemloos gaat werken maar misschien wel de moeite waard om het te proberen..

let wel op dat je eerst alle telefoon dozen na gaat of de extra aders niet aangesloten zijn..

suc6
Kabel dubbel gebruiken werkt perfect hier,draait al 1.5 jaar zonder problemen.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 21:58:
[...]

nee dat klopt want je modem is dan nog niet geplaatst |:(

edit:
mocht je me niet geloven test het dan zelf.. die splitter is niks meer dan een filtertje tegen deze ruis...
Kan hier thuis niet testen...geen analoge lijnen voor de centrale, maar 't modem praat een totaal andere frequentie dan je telefoon praat, zou wel geloven dat alleen de erg goedkope toestellen, zonder goed filter in de foon zelf, deze problemen ondervinden.

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Hoe jij et wil hebben werkt niet...
een kameraad van mij heeft et ook op die manier aangesloten
en nu heb je ruis bij de telefoon boven...
dus geen aanrader :)

kabel dubbel gebruiker kan natuurlijk wel :)
dat werkt altijd

PunlArjen

Verwijderd

MissingDog schreef op 14 juli 2004 @ 22:05:
[...]
Kan hier thuis niet testen...geen analoge lijnen voor de centrale, maar 't modem praat een totaal andere frequentie dan je telefoon praat, zou wel geloven dat alleen de erg goedkope toestellen, zonder goed filter in de foon zelf, deze problemen ondervinden.
omdat de telefoonlijn een beperkte frequentiebereik heeft wil niet zeggen dat je telefoon slechts dat bereik kan weergeven..
als het idd zo zou zijn dat het in een totaal andere onhoorbare frequentiereeks afspeelt dan zouden er ook geen splitters noodzakelijk zijn ;)

maar goed dit is allemaal wel erg off-topic..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 22:12 ]

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 09:30
MissingDog schreef op 14 juli 2004 @ 22:05:
Toen wij adsl kregen hadden we eerst ook zonder splitter; zodra het modem het signaal oppakte ruis op de lijn. Waarom zou een telefoon die frequenties eruit filteren, die zitten er normaal toch niet in...
Werk bij een helpdesk, en als er ruis op de lijn is dan is het wel duidelijk wat er aan de hand is. Ook komt het soms voor dat mensen alleen kunnen internetten als ze bellen, of juist alleen maar als ze niet bellen... maar ik weet zo niet direct of dat altijd specifiek de splitter is of gewoon een te lange/slechte telefoonkabel

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
met twee splitters kan het wel :)
je moet ze voor elke telefoon plaatsen

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

lamko schreef op 14 juli 2004 @ 22:14:
met twee splitters kan het wel :)
je moet ze voor elke telefoon plaatsen
_/-\o_ LOL idd dat zou ook een oplossing zijn... misschien alleen dat je dan met je aansluitfactor in de knoei komt...
zolang het maar 2 telefoons zijn zou het een optie kunnen zijn...

Verwijderd

als je de telefoons allen voorziet van inline filters dan werkt het ook, kan de splitter zelfs weg. maar als je dat niet wil, dan kan je voor elke telefoon die _voor_ de splitter aan delijn hangt een inline filter plaatsen (dingen heten ook wel eens microfilters geloof ik)

Verwijderd

is dat niet het zelfde als wat er in zo'n splitter gebruikt word...

Ik heb zelf eens in zo'n splitter gekeken maar de adsl poort is rechtstreeks verbonden met de lijn aansluiting..
De telefoon poort daar zitten wat spoeltjes voor...

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:27

ErA

als je dat wil moet je het zo doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.rutgersmit.demon.nl/ADSLAansluiting.GIF

dus voor iedere telefoon moet je splitten, anders werkt het niet

edit:
Sorry layout

[ Voor 8% gewijzigd door ErA op 14-07-2004 22:24 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
In belgië hebben ze helemaal geen splitters daar hebben ze allemaal van die inline splitters standaard voor de telefoon zitten (of zo iets)
ik zou gewoon voor 7,50 ofzo gewoon nog een splitter kopen en je bent klaar

And this !! Is to go even further beyond!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

precies, gewoon met meerdere splitters gaan werken. En die dan niet op kpn.com kopen, daar wordt je afgezet :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

precies, zoals ze het in belgie dus ook doen. die KPN splittertoestand is pur bedoeld voor het gemak, maar je kunt niet altijd iedereen plezieren zeg maar :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22

Duinkonijn

Huh?

huh ... dat werkt :S met meerdere splitters....

dat zou mooi zijn... scheelt me over een paar weken weer gezeik

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• killerbee17
de ruis op de telefoon heb ik nog niet gemerkt maar dat adsl uitvalt wel
daarvoor helpt een 2e splitter zeker niet?

wwweet ik veel...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

daarvoor helpt een tweede splitter ook, als jij een telefoon voor de splitter hebt aangesloten, en de lijn verbreekt als je gaat bellen, moet je OF je splitter verplaatsen, OF een extra splitter voor die teleofon doen

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 19:25

RammY

Dát!

EdwinB schreef op 14 juli 2004 @ 21:52:

Wrong answer....
Werkt perfect hier...
Ligt er aan welk toestel je er voor heb hangen...
Sommige gaan storen anderen werken perfect zoals hier :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

JvS schreef op 14 juli 2004 @ 22:37:
precies, gewoon met meerdere splitters gaan werken. En die dan niet op kpn.com kopen, daar wordt je afgezet :P.
Kopen is niet eens nodig ik dacht eerst ook dat mijn splitter kapot was en toen gebeld voor een nieuwe en die kreeg ik zo opgestuurd zonder dat ik mijn oude hoefde terug te sturen oid (is wel al een tijdje geleden). En een dag later voordat ik die andere had bleek gewoon dat we hem verkeerd om hadden aangesloten 8)7 .
(verwarrende line en isdn waarom moeten ze dat dan ook omdraaien)

No signature found

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mja, line en phone omdraaien :P. Het meest geroepen iets op de helpdesk gok ik zo ;)

• killerbee17
JvS schreef op 15 juli 2004 @ 00:41:
mja, line en phone omdraaien :P. Het meest geroepen iets op de helpdesk gok ik zo ;)
Ook wel mooi (wel offtopic hoor):
in de zon budget handleiding staat letterlijk:
"let goed op deze markeringen van de aansluitpunten op de splitter: de plaats van de aansluitpunten komt niet overeen met wat je logischerwijs zou verwachten"

wwweet ik veel...

Pagina: 1