[ASP] global.asa naar fysiek path

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 06:24
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript" RUNAT="Server"> 
    'Event onStart of Application 
    Sub Application_OnStart 
        Application("ConnectString") = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" & server.mappath("db\arfdb.mdb") & "" 
    End Sub 

'Event onEnd of Application 
    Sub Application_OnEnd 

End Sub 
</SCRIPT>

Ik wil dus een link leggen met een database die op een andere schijf staat, dus bijvoorbeeld C:\arfdb.mdb. Is dit op een of andere manier mogelijk. Ik krijg het alleen voor elkaar als het path niet fysiek is, dus op de manier zoals ik het hier in de code heb gedaan. Nu staat de DB nog op mijn D schijf maar ik wil alles op de D schijf hebben behalve de de database die moet op mijn C schijf komen. Iemand een idee?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kijk eens wat Server.Mappath precies doet, al dan niet behulp van Response.Write Server.Mappath("bestand.txt")

Ergo: je kan als Data source=c:\test.mdb gebruiken, mits je de rechten van het IUSR_computernaam account voldoende rechten op de folder geeft.

Sowieso geldt ook: P&W FAQ - De "quickstart"
immer, met
Ik krijg het alleen voor elkaar als het path niet fysiek is, dus op de manier zoals ik het hier in de code heb gedaan
kunnen we weinig. Wat lukt er niet, wat doet het niet, foutmeldingen, wat leverden die foutmeldingen op in Google, etc. :)

Iig, dit moet op zich wel na te gaan zijn met google en de PW-FAQ (gedeelte debuggen), dus doe ik deze dicht. :)

[ Voor 33% gewijzigd door gorgi_19 op 14-07-2004 21:51 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.