She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Ik ben nu met de drivers bezig, en hoop dit op te gaan lossen (ja laat deze n00b het zelf maar uitzoeken
Wat wel raar is, waarom verdwijnt het signaal naar de monitor? Zelfs bij het testen van instellingen verdwijnt het signaal en kan ik weer opnieuw booten
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Verwijderd
en even in je /var/log/XFree* (*nogwatus) kijken wat de oorzaak is.
hoogstwaarschijnlijk gaat X ervan uit dat jouw beeldscherm meer kan hebben dan jouw beeldscherm denkt dat hij kan hebben, en dus zet het beeldscherm zichzelf uit als beveiliging.
zowiezo vind ik 1024x784 een rare resolutie. of is dat een tiep fout?
Verder heb ik de refresh rate aangepast, zonder resultaat. Bij het booten springt mijn monitor nog steeds uit.
hsync: 30-96kHz
vsync: 50-160Hz
dit zul je moeten zetten in /etc/X11/XF86config
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Er staat trouwens ook een sony driver bij zie ik, ik zal die eens weghalen en dan proberen. Ik heb tijdens installtie maar 1 driver opgegeven dus hoe deze erbij komt te staan hmm..
[ Voor 76% gewijzigd door paradoXical op 15-07-2004 00:48 ]
Verwijderd
Voordat de monitor uitspringt zie ik de lampjes van mijn keyboard 1x flikkeren..
Ook als ik de settings in XFdrake goedzet onder mijn root account, en ik test de instellingen, dan gebeurt dit.
Edit:
ik heb mijn Matrox Mistique kaartje erin gepropt, en nu werkt wel alles perfect. Ik zal zo de files nogmaals bekijken om te kijken waar dit nu aan ligt, maar ik ben eerst ff verder stoeien.. Ik heb nu lekkers van 1 px groot, dus moet die ff aanpassen.
[ Voor 38% gewijzigd door paradoXical op 15-07-2004 10:44 ]
Verwijderd
1- Experimenteren met settings in XFdrake (lagere resolutie. 800x600 etc etc)
2- Toch een andere driver proberen. Download de laatste Nvidia driver en installeer die.
3- Mandrake updaten met urpmi
Ik weet niet hoe handig je bent met Linux daaro voor de zekerheid een paar hints:
voor 2: type 'wget http://download.nvidia.co...ux-x86-1.0-6106-pkg1.run'
type 'chmod 777 NVIDIA-Linux-x86-1.0-6106-pkg1.run'
Type './NVIDIA-Linux-x86-1.0-6106-pkg1.run'
en edit je XF86Config-4 met 'vi /etc/X11/XF86Confif-4' driver = nv wordt driver is nvidia
korte handleiding vi: i = insert (als je wilt typen), Esc=als je wilt stopen met typen, Shift : (shift dubbelepunt) x = weizigingen opslaan).
3- Mandrake update uitleggen doe ik wel als dit niet lukt
Ik heb wel wat linux ervaring (freesco) maar dat stelt nog niet zo veel voor..
Ik ga hier nu mee aan de slag
Als ik het pakket binutils wil installen krijg ik weer een error dat libbinutils2-2.14.90.0.7-2mdk.i586 ontbreekt vanwege onvoldane rpmlib(Compressedfilesnames)
Net even herinstalled maar hij kan hem nog niet vinden...
Breek ik net ook nog een condensator van mijn MX kaartje, tis weer een heerlijke ochtend hier
Edit:
Na heel wat kloten (ik heb heel wat packages opnieuw moeten installeren) heb ik de nieuwe driver eropstaan! Mijn MX kaartje wil nu wel werken..
Bedankt!
[ Voor 27% gewijzigd door paradoXical op 15-07-2004 12:18 ]
Verwijderd
De meeste software is afhankelijke van andere software. Urpmi zorgt ervoor dat aan alle afhankelijkheden voldaan wordt.
Software kan op verschillende plekke opgeslagen worden: op het internet, op je harde schijf, op CDtjes, op floppies waar je wilt etc etc. Urpmi zorgt ervoor dat al die plekken gelinkt worden en als programma's geinstalleerd worden, ze gevonden worden (hij maakt een lijst met beschikbare paketten, zeg maar).
stap 1: Gebruik http://urpmi.org/easyurpmi/index.php deze site om 'contrib' en 'plf' toe te voegen aan je lijst met 'repositories'
stap 2: installeer software met 'urpmi <pakketnaam> ipv rpm -ivh <pakketnaam> (dus gebruik urpmi en niet rpm)
stap 3: geavanceerd: voeg ook 'update' toe mbv de easurpmi site. Als je dan urpmi --auto-select (of eigenlijk urpmi --update --auto-select voor alleen update) doet wordt Mandrake ge-update.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 12:32 ]