Ik zit hier bij een vriend die een probleem heeft met z'n netwerk.
De volgende opstelling staat hier:
Hoofdpc (Windows XP) die verbonden is met Speed Touch ADSL USB Modem (internet met behulp van dial in)
Vriend's pc (Windows XP), die via lang netwerk draad vervolgens op een hub hier naast de Hoofdpc zit.
Hub zorgt voor verbinding Hoofdpc en vriendpc (aangezien ze geen crosswire utp kabel hebben kan ik niets anders, ik weet het slaat nergens op die hub).
Anyway, volgende probleem doet zich voor.
Na lang kloten heb ik het netwerk aan de praat kunnen krijgen, beide computers kunnen elkaar benaderen zowel ping als gewoon via shared netwerk directories.
Maar zodra ik network sharing aanzet, ligt het netwerk plat. Geen van beide pcs zijn dan meer te benaderen.
Zet ik vervolgens Network sharing weer uit en reboot ik werkt het netwerk weer, maar zet ik het uit en vervolgens weer aan, dan krijg ik de volgende melding:
Error 1061: The Service cannot accept control messages at this time.
Heb trouwens wel gewoon internet op de hoofdpc, zit nu ook dit bericht erop te typen hiero. Maar krijg internet niet gedeeld via windows zelf. En het moet werken want het heeft eerder gewerkt.
Ik snap het niet meer...
Edit:
Ik heb nu het netwerk aan de praat zodra internet sharing aanstaan en de hoofdpc met internet verbonden is. Maar internet op de 2de pc wil nog steeds niet.
Opstelling:
HoofdPC - TCP/IP
Verbinding 1:
Alcatel speedtouch inbelverbinding + Internet Sharing
Verbinding 2:
IP Adress: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: leeg
DNS: 195.121.1.xx
195.121.1.xx
Hoofdpc heeft internet, kan VriendPC pingen en bestanden benaderen.
VriendPC - TCP/IP
IP Adress: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1
195.121.1.xx
195.121.1.xx
VriendPC kan HoofdPC Pingen en bestanden benaderen, geen internet...
De volgende opstelling staat hier:
Hoofdpc (Windows XP) die verbonden is met Speed Touch ADSL USB Modem (internet met behulp van dial in)
Vriend's pc (Windows XP), die via lang netwerk draad vervolgens op een hub hier naast de Hoofdpc zit.
Hub zorgt voor verbinding Hoofdpc en vriendpc (aangezien ze geen crosswire utp kabel hebben kan ik niets anders, ik weet het slaat nergens op die hub).
Anyway, volgende probleem doet zich voor.
Na lang kloten heb ik het netwerk aan de praat kunnen krijgen, beide computers kunnen elkaar benaderen zowel ping als gewoon via shared netwerk directories.
Maar zodra ik network sharing aanzet, ligt het netwerk plat. Geen van beide pcs zijn dan meer te benaderen.
Zet ik vervolgens Network sharing weer uit en reboot ik werkt het netwerk weer, maar zet ik het uit en vervolgens weer aan, dan krijg ik de volgende melding:
Error 1061: The Service cannot accept control messages at this time.
Heb trouwens wel gewoon internet op de hoofdpc, zit nu ook dit bericht erop te typen hiero. Maar krijg internet niet gedeeld via windows zelf. En het moet werken want het heeft eerder gewerkt.
Ik snap het niet meer...
Edit:
Ik heb nu het netwerk aan de praat zodra internet sharing aanstaan en de hoofdpc met internet verbonden is. Maar internet op de 2de pc wil nog steeds niet.
Opstelling:
HoofdPC - TCP/IP
Verbinding 1:
Alcatel speedtouch inbelverbinding + Internet Sharing
Verbinding 2:
IP Adress: 192.168.1.1
Gateway: leeg
DNS: 195.121.1.xx
195.121.1.xx
Hoofdpc heeft internet, kan VriendPC pingen en bestanden benaderen.
VriendPC - TCP/IP
IP Adress: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1
195.121.1.xx
195.121.1.xx
VriendPC kan HoofdPC Pingen en bestanden benaderen, geen internet...
[ Voor 24% gewijzigd door Mesh op 14-07-2004 22:12 ]
Signature?