Ik heb het volgende probleem mijn pc loopt regelmatig vast. Dit gebeurt niet elke keer bij hetzelfde programma of dezelfde handeling. Dit probleem doet zich eigenlijk voor sinds ik een nieuwe dvd-brander in mijn pc heb gezet.
Het rare is alleen als ik online aan het gamen ben de pc nog geen 1 keer is vastgelopen.
Ik heb mijn pc al verschillende malen opnieuw geinstalleerd en heb er ook al een andere harddisk ingezet. Ook had ik in het na het opnieuw installeren van XP veel problemen om mijn wireless LAN aan de praat te krijgen. Misschien dat er iets van de wireless en de rest van de pc elkaar tegenwerkt.
Ook heb ik de IRQ in mijn BIOS van mijn network controller veranderd omdat deze hetzelfde was als een mass storage controller. Maar als ik de ene veranderde, veranderde de andere ook mee.
Daarna heb ik mijn netwerkkaart in een ander PCI slot gemikt.
Het goede nieuws is dat de IRQ's in de BIOS nu wel verschillen van elkaar.
Alleen het slechte nieuws is dat mijn pc nog steeds onregelmatig hangt.
Wel als ik in windows xp zelf kijk bij device manager dan zijn ze nog steeds hetzelfde IRQ, dus is het helemaal niet veranderd.
Ook in windows zelf is de IRQ niet te veranderen.
Mijn pc specs:
-AMD Athlon 1.0 Gig
-30 Gig Western Digital
-384 MB SD-RAM 133
-Wireless LAN ethernet kaart van Edimax
-Geforce 2 GTS 32 MB AGP
-DVD-rewriter Liteon LDW-851S
-ASUS A7V133 MoBo
-Creative SB Audigy LS
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen
Grtz EverIce
Het rare is alleen als ik online aan het gamen ben de pc nog geen 1 keer is vastgelopen.
Ik heb mijn pc al verschillende malen opnieuw geinstalleerd en heb er ook al een andere harddisk ingezet. Ook had ik in het na het opnieuw installeren van XP veel problemen om mijn wireless LAN aan de praat te krijgen. Misschien dat er iets van de wireless en de rest van de pc elkaar tegenwerkt.
Ook heb ik de IRQ in mijn BIOS van mijn network controller veranderd omdat deze hetzelfde was als een mass storage controller. Maar als ik de ene veranderde, veranderde de andere ook mee.
Daarna heb ik mijn netwerkkaart in een ander PCI slot gemikt.
Het goede nieuws is dat de IRQ's in de BIOS nu wel verschillen van elkaar.
Alleen het slechte nieuws is dat mijn pc nog steeds onregelmatig hangt.
Wel als ik in windows xp zelf kijk bij device manager dan zijn ze nog steeds hetzelfde IRQ, dus is het helemaal niet veranderd.
Ook in windows zelf is de IRQ niet te veranderen.
Mijn pc specs:
-AMD Athlon 1.0 Gig
-30 Gig Western Digital
-384 MB SD-RAM 133
-Wireless LAN ethernet kaart van Edimax
-Geforce 2 GTS 32 MB AGP
-DVD-rewriter Liteon LDW-851S
-ASUS A7V133 MoBo
-Creative SB Audigy LS
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen
Grtz EverIce