Toon posts:

PC hangt nogal vaak(HELP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem mijn pc loopt regelmatig vast. Dit gebeurt niet elke keer bij hetzelfde programma of dezelfde handeling. Dit probleem doet zich eigenlijk voor sinds ik een nieuwe dvd-brander in mijn pc heb gezet.
Het rare is alleen als ik online aan het gamen ben de pc nog geen 1 keer is vastgelopen.

Ik heb mijn pc al verschillende malen opnieuw geinstalleerd en heb er ook al een andere harddisk ingezet. Ook had ik in het na het opnieuw installeren van XP veel problemen om mijn wireless LAN aan de praat te krijgen. Misschien dat er iets van de wireless en de rest van de pc elkaar tegenwerkt.

Ook heb ik de IRQ in mijn BIOS van mijn network controller veranderd omdat deze hetzelfde was als een mass storage controller. Maar als ik de ene veranderde, veranderde de andere ook mee.

Daarna heb ik mijn netwerkkaart in een ander PCI slot gemikt.
Het goede nieuws is dat de IRQ's in de BIOS nu wel verschillen van elkaar.
Alleen het slechte nieuws is dat mijn pc nog steeds onregelmatig hangt.
Wel als ik in windows xp zelf kijk bij device manager dan zijn ze nog steeds hetzelfde IRQ, dus is het helemaal niet veranderd.
Ook in windows zelf is de IRQ niet te veranderen.

Mijn pc specs:

-AMD Athlon 1.0 Gig
-30 Gig Western Digital
-384 MB SD-RAM 133
-Wireless LAN ethernet kaart van Edimax
-Geforce 2 GTS 32 MB AGP
-DVD-rewriter Liteon LDW-851S
-ASUS A7V133 MoBo
-Creative SB Audigy LS

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

Grtz EverIce

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:18

Steffy

Ayreonaut

Ik denk dat ik het wel weet, tijdje geleden DVD-speler in de PC gezet en ja hoor, vastloper. Andere voeding gehaald en opgelost, als ik jou was zou ik ff rondneuzen of je iemand in je vriendenkring hebt die een sterkere voeding heeft dan dat jij hebt en die ff lenen en uitproberen.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het klinkt inderdaad als een voeding die niet sterk genoeg is. Ook kan het zo zijn dat een onderdeel (cpu, gpu) te warm wordt. Nog een reden van hangen kan een defect geheugen reepje zijn. Draai MemTest86 eens en kijk of dat problemen levert.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat voor voeding heb je? Wel handig om even te weten

Verwijderd

Kzou ook even je geheugen nakijken met memtest, wil wel eens verheldering geven, want je geheugen kan hier ook nog een aardige vinger in de pap hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is 300 W.
Ik zal die memtest eens proberen alleen heb ik het gevoel dat dat best lang kan gaan duren

Verwijderd

Spontane vastlopers/freezes kunnen ook veroorzaakt worden door het latency probleem dat veel via bordjes hebben. Probeer de latency fix van George Breese eens ?
http://www.georgebreese.com/net/software/#PCI
Deze heeft mij grotendeels van de spontane freezes bevrijd. Krijg ze nog een enkele keer maar ze duren nu nog maar maximaal 45 seconden. Niet leuk, maar wel werkbaar.
Pagina: 1