Ervaring Marantz SR7400

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18185

Topicstarter
Ik was vandaag bij de Mediamarkt en zag de Marantz SR7400 staan. Nu zagen de spec's er nogal indrukwekken uit. Ben zelf momenteel in het bezit van een Marantz SR6300. Ben zeer tevreden met deze receiver...maar ja...het kan altijd beter :)

Nu vraag ik me af wat de ervaringen zijn met deze SR7400. Ik lees verhalen over dat de receiver erg warm wordt en dat het geluid nogal wel eens spontaan wegvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

kijk maar is op audio review

Maar daar staat nog niks over de SR7400 zie ik net :P

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 14-07-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Het enige goede antwoord hierop is : ga zelf luisteren.
Klinkt misschien een beetje onaardig, maar jij moet het mooi vinden klinken.
Wat de een nl mooi vind kan de ander een ramp vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je uiteindelijk een nieuwe receiver hebt, denk dan eventjes aan mij :>
Kzou m wel van je over willen nemen, voor geld uiteraard of er moet een andere manier zijn,kzal er iig goed voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 06:45
k heb em beluisterd toen ik mijn receiver kocht, sr7300, maar er was weinig verschil vond ik (niet qua geluid, alleen 1 kanaal meer en standaard multiroom 5.1 en 2.0 mogelijk zonder andere eindversterker). verder dplIIex meen ik, maar ja... t was mij geen €600,- meer waard.
of het een groot verschil is met je sr6300 weet ik niet, moet je even je eigen versterker en speakers meenemen en gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Ik denk dat het verschil minimaal is. Als je wilt upgraden kun je beter gaan kijken naar een nieuwe eindtrap en dan je marantz daarna verruilen voor een pre/pro van bv rotel. Dat zal een aanzienlijke verbetering geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trasos schreef op 15 juli 2004 @ 01:14:
Als je uiteindelijk een nieuwe receiver hebt, denk dan eventjes aan mij :>
Kzou m wel van je over willen nemen, voor geld uiteraard of er moet een andere manier zijn,kzal er iig goed voor zorgen.
Ik heb uiteindelijk de Yamaha RX-V2400 maar gekocht. Dus de Marantz SR-6300 staat in de verkoop.

http://www.tweakers.net/aanbod/143475

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62432

ik ben nu 2 weken in het bezit van een sr7400... ik ben er erg tevreden mee... en heb nog nooit last gehad van wegvallende kanalen o.i.d. wat warm wordt hij wel, maar dat word ongeveer elke versterker uit die klasse wel dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 62432 schreef op 25 juli 2004 @ 21:11:
ik ben nu 2 weken in het bezit van een sr7400... ik ben er erg tevreden mee... en heb nog nooit last gehad van wegvallende kanalen o.i.d. wat warm wordt hij wel, maar dat word ongeveer elke versterker uit die klasse wel dacht ik..
Ik moet zeggen...heb vandaag aardig zitten testen met die yammie van mijn....en deze kan ook aardig warm worden heb ik al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
Heb net een week een Marantz SR7400, heb er nog geen behoorlijke speakers aanhangen, maar dat worden waarschijnlijk speakers van de Kef Q-serie Of Mordaunt Short Avant serie.
Het apparaat bevalt me al opperbest. Eindelijk eens een ding dat orde in de snoerenchaos schept. De afstandsbediening is ff wennen, maar ik kan al wel al mijn apparaten ermee bedienen. Ik heb ook al voorpret voor als ik de nieuwe speakers er aan ga hangen. Eens kijken of ik de buurman boos kan krijgen...

Mijn apparaat wordt ook behoorlijk warm. Ik zou er mijn hand niet te lang op laten liggen. Ik las op andere forums dat het hitteprobleem al verholpen was en dat er sinds februari geen modellen meer met dat probleem uitgegeven zouden zijn. Misschien heb ik nog een oud exemplaar dus. Zal dat dus ff uit moeten zoeken.

Een ander probleem dat ik heb ondervonden is dat het een ongewenst hoogfrequent geluid produceert. Het lijkt een beetje op de piep van de tv. Als er muziek aanstaat dan hoor je het niet meer omdat het overstemd wordt, maar bij zender-/bronwisselingen en stille passages komt het er weer tussendoor. De piep wordt geproduceerd door de frontspeakers (Kenwood speakers uit een oud stereosetje), maar die doen mijns inziens niets uit zichzelf.
Ik heb ook een tweede stereoversterker aangesloten via de multiroom optie. Als ik de frontspeakers uitzet (via speakers A/B optie) en het geluid naar de andere kamer laat lopen is de piep niet aanwezig.

Iemand een idee waardoor dit komt?

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

@Cavvie:

Gefeliciteerd met je aankoop! De SR7400 is idd een fantastische receiver _/-\o_

Dat gepiep is niet normaal. Heb je al je source apparaten (cd speler, dvd speler etc.) eraf gehaald en heb je dan nog steeds gepiep?

Anders bellen!

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
Zal dat vanavond even testen.
Had ook al bedacht dat het eventueel zou kunnen komen omdat die speakertjes die er nu aanhangen te weinig wattage (denk 30 watt) hebben en wellicht ook 4 ohm zijn, maar dat moet ik ook nog ff nakijken.

So much to do, so little time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:42
Deze reciever is vanaf morgen in de aanbieding bij Raf Staffhorst voor €499,--. Ik wil 'm vooral voor audio en niet zozeer voor HT gaan gebruiken. Nu las ik dat hij voor stereo audio goed is en voor HT zowat excellent qua geluidskwaliteit. Kan ik dan niet beter nog even verder kijken? Daarnaast zag ik op http://www.cinedream.be/products/marantz_sr7400_bck.gif geen phone-ingang. Heeft 'ie die inderdaad niet?

Uiteraard ga ik vandaag ook nog luisteren. Mijn huidige setup is verder overigens ook niet zo denderend maar dat kan veranderen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 09:26

sphere

Debian abuser

Volgens kieskeurig heeft ie dat inderdaad niet. De prijs lijkt mooi, maar ik heb nog maar weinig andere shops gevonden die een prijs vermelden. Wel onbegrijpelijk dat hij dezelfde prijs is als de SR4500.

Ik heb nog wat verder gezocht, maar zo goedkoop als dit vind ik hem nergens. Of het ook echt goedkoop is weet ik niet.

[ Voor 39% gewijzigd door sphere op 05-01-2005 12:00 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 22:07
Ik heb sinds een maand ook een SR7400 en hij heeft inderdaad geen phono ingang.
Heb er hetzelfde voor betaald en ben nog steeds zeer tevreden. Ik vind hem in stereo ook gewoon goed klinken, al heb ik er nog geen goeie speakers bij: zit al een maand te wachten op een setje Quad 12L's... :'(

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mm, ik zou het van een sr6300 naar een sr7400 idd ook een beetje doelloos vinden, je kan dan beter een goeie eindversterker kopen (of een aantal mono blokken) daar schiet je veel meer mee op.

De sr7400 zou iets meer vermogen hebben, maargoed je hebt al redelijk wat over, en je moet wel echt typische speakers hebben als dat niet goed wil lukken.

Mijn mening is dus dat het echt zonde van je centen is....

One World Concepts

Pagina: 1