[xp] Opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 19:27
* addictive ging wel ff RedHat installeren... NIET DUS!

Nu is mn hele pc opgefokt, opzich geen probleem, wilde toch alles opnieuw installeren. Alleen het lukt me niet :(

De pc:
p3 450mhz @ 504mhz
hd1: 13gb
hd2: 80gb

hd1 is helemaal leeg. (stond eerst win98 op, maar is geformateerd)
hd2 bevat 3 partitie's, 1 met winXP pro, een 2de met wat data, en de 3de als soort van backup, om later terug te zetten.

De bedoeling:
Om hd1 geheel in te richten voor linux. hd2 voor WinXP.
Prima zou je denken, maar ik boot RedHad, alles verloopt prima, maar bij het inrichten van de hd geeft ' ie al wat vage fout meldingen. Hij hangt vast. Rebooten dus. Nu wil ik XP starten, maar waar ik normaal kon kiezen voor 98 of XP krijg ik nu de melding 'fout bij starten bestuuringssysteem' maw: XP werkt ook niet meer.

Ik gebruik nu Knoppix om toch mijn vraag te kunnen stellen. Voor mij is nu het belangrijkst om XP weer draaiende te krijgen. Hoe?

Verwijderd

bootflop maken (bootdisk.com) fix /mbr en/of fix /boot

done

Verwijderd

Voor de HDD, installeer het het mbv de fabrieks-installatie disk ( te d-loaden via hun site, voor Maxtor HDD is dit de 'MaxBlast' )

Voor de rest, probeer ff alle aansluitingen opnieuw te checke...

meer later, eerst naar me werk.. :'(

FW

• addictive
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 19:59:
bootflop maken (bootdisk.com) fix /mbr en/of fix /boot

done
is dat niet voor linux? want dat heeft er dus nog niet opgestaan. Zal in ieder geval ff een bootflop maken. Bedankt alvast!

edit:
Welke bootdisc moet ik pakken?

[ Voor 9% gewijzigd door addictive op 14-07-2004 20:02 ]

Verwijderd

Win Xp Cd erin en kijken of je kunt aanmelden bij de xp installatie via systeem herstel, zoja inderdaad fixmbr en fixboot proberen

• addictive
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 20:03:
Win Xp Cd erin en kijken of je kunt aanmelden bij de xp installatie via systeem herstel, zoja inderdaad fixmbr en fixboot proberen
Ik ga het nu ff proberen.

• addictive
addictive schreef op 14 juli 2004 @ 20:05:
[...]
Ik ga het nu ff proberen.
dit werkt niet. Hij begint te laden dan wordt het scherm zwart, en gebeurt er niks meer.

Via Knoppix kan ik wel hd2 benaderen. Kan ik daar iets mee?

Verwijderd

doe nou maar via bootflop, werkt altijd.
http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe

• addictive
hoe moet ik die onder Knoppix (=Linux) op diskette krijgen dan? Linux kan toch niet over weg met .exe files?

Verwijderd

nee, je moet die .exe dan ff op een andere pc runnen, dan maakt ie van een floppy een bootdisk. dan floppy in de pc stoppen waar je nu knoppix van draait en je zult zien dat (mits in bios ingestelt ;)) hij de floppy pakt.

poosie wachten totdat je C:\> zit en dan doen wat ik eerder zei.

• addictive
oke, dan ga ik dat ff proberen!

• addictive
:D :D * addictive kan weer internetten via XP

Allemaal bedankt voor de hulp, maar ik heb XP toch maar gewoon opnieuw geinstalleerd. Ik ben nu helemaal niks kwijtgereaakt aan bestanden etc.

Verwijderd

JEEJ :D

altijd onthouden voor de volgende keer als je Linux hebt verwijderd of iets anders met LInux aan de hand is; fix /mbr en fix /boot
Pagina: 1