AOpen 6800 GT Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het probleem is het volgende:

Ik heb dus een AOpen 6800 GT gekocht, en in mijn pc gedaan. Het logische vervolg is dus dat k de meegeleverde software ben gaan installeren. Maar als ik de cd er in doe zegt hij "Vga card not compatible with software". (ongeveer dan)
Toen dacht misschien komt het door de zooi op mijn pc dus ff format c gedaan en nog een keer geprobeerd. Toen heb ik ff gezocht naar setup.exe op de cd en op die manier geinstalleerd want hij zij nog steeds het zelfde. Nu wordt hij dan wel herkend maar als ik bij far cry auto dedect doe bij de graphics opties zet hij alles op low. Bij andere spellen doet hij het dan wel beter maar ik heb het idee dat ze ook daar nog niet optimaal presteren. Dus wat moet ik nu doen, want er zijn op de Aopen site alleen maar drivers voor ultra versie en de drivers van nvidia.com doen het op de een of andere manier niet.

En kan iemand die dezelfde videokaart heeft ff zijn ervaring ermee posten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronwiel op 14-07-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 21:50

Flexx

This side up

Wat doet hij met de laatste ForceWare drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Hoi, ik heb de meegeleverde drivers van Aopen niet geprobeerd maar ben meteen op zoek gegaan naar reference drivers. Je zult een heel recente versie moeten vinden omdat iets oudere drivers (zoals de laatste WHQL, 61.32 naar ik meen) de GT nog niet eens kennen. Ik gebruik zelf voorlopig 61.80, dat werkt verder goed.

De drivers die Nvidia aanbiedt op de eigen website zijn hopeloos verouderd. Het is helaas een beetje een zooitje op het moment.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Mooi ben nu ff aan het downloaden, maar ik dacht dat ik perse die drivers van aopen moest gebruiken (wat me toch sterk lijkt) want ik had een driver van een demodisc en die deed het niet. Maar ik zal eens kijken wat 62.01 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelijk voor de volgende keer: gebruik geen cds van de fabrikant voor de drivers. Bijn altijd oude zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik heb die nieuwste forceware drivers geinstalleerd maar nog steeds heb ik problemen met Far Cry. Hij zzegt wel dat mijn pc gewoon "very high" is kwa specs, maar als ik dan bij graphics auto detect doe zet hij nog steeds alles op low. Maar ik begrijp dus niet hoe die gasten van bijvoorbeeld Tom's hardware dat dan doen die hebben er schijnbaar geen problemen mee. Iemand anders nog iets wat ik kan doen, of gewoon weer wachten op nieuwe drivers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Dat doet Far Cry bij mij ook. Ik zou me er geen zorgen over maken. FC kent deze kaart gewoon nog niet en doet daarom maar een zeer conservatieve gok. Gewoon alles met de hand op high zetten of wat je wil. Zal verder goed lopen. En pas met patch 1.2 (die nog uit moet komen) zal Far Cry optimaal werken op een NV40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Nou heb ik er vanochtend weer een probleem bij gekeregen en dat is het volgende: Toen ik 3DMark03 aan het draaien was kreeg ik midden in een test een blauwscherm en bij XP betekent dat volgens mij dat er iets mis is met de hardware, dus met mijn videokaart. Maar volgens mij is er niks mis gegaan, behalve dat ik een beetje hard met mijn videokaart langs mijn agp slot shuurde omdat ik het niet goed kan zien. Dus wat zou ik nou doen gewoon die videokaart ruilen en m'n geld terug of gewoon nog ff wachten, want dat blauwe scherm daar ben ik niet zo blij mee. En nog wat ik had bij 3dmark03 (toen die het nog wel deed) een score van 8300 ofzo en dan was alles op de standaard instellingen dus niks hoogs ofzo, klot dit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08 02:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

die 3dMArk score kan wel kloppen :)

en als je test met 3dmark moet je altij dop stadnaard laten staan ( tenzij je niet wil vergelijken)

anders kloppen de testresultaten niet meer met anderen. :o

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Tja dat zegt nog niet echt veel over of de kaart wel of niet kapot is. Echt snel te mollen zijn ze niet, ze kunnen wel een stootje hebben.

Welke driver gebruik je nu voor de GT? Is je PC verder wel een beetje vers gehouden? Dus service pack en alle windows updates er op? Minstens DirectX9b? Overklok je nog ergens?

En een GT moet op een goed geconfigureerde PC qua 3DMark moet toch wel boven de 10000 uitkomen als je geen heel langzame processor hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Biff op 15-07-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik heb een p4 3.0 HT, 1024 mb ram, en 6800 GT dus. En ik heb XP service pack 1. Nou ik heb dus 62.01 gebruikt en die gaf naa een tijdje een blauwscherm en het zelfde gebeurde met m'n geforce 2 van asus. Dus ik denk dat die driver een beetje buggie is ofzo. Maar ik heb het een beetje gehad me dat ding, voor dat geld mag je toch een beetje service verwachten. Ik breng dat ding morgen terug, neem m;n geld weer mee. En ik ga eens ff rusitg kijken wat ik dan koop. Ik denk gewoon weer een 6800 GT alleen ander merk. Iemand trouwens een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Het merk zal niet veel uitmaken hoor
en Aopen levert (meestal) wel goede producten.

Als je je kaart niet kan zien pak je toch een zaklamp?

En tot slot zou ik toch de kaart nog eens in een andere PC steken
want er zijn al genoeg mensen die deze kaart stabiel draaien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik denk dat ik hem wel aan de praat krijg maar het probleem is ook dat ik op een inbelmodem zit te kloten, (en dus niet alles makkelijk kan updaten) maar binnekort krijg ik adsl. En tegen die tijd zal er wel bekend zijn wat echt een goede koop is kwa merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Iemand trouwens een aanrader kwa merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 15:00
Heb dezelfde kaart en had ook een blue screen met de 62.xx drivers tijdens 3dmark 2003.
Die eraf gegooid en 61.72 erop van www.guru3d.com en alles draait nu als een zonnetje _/-\o_

Wat is jouw gpu temp? kun je zien bij geavanceerde beeldeigenschappen bij dat NView gedoe, heb namelijk het idee dat de mijne wat te warm wordt (gpu 61 graden idle) en ben dus benieuwd wat jij hebt.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Mijn temp is ook constant +/- 60 graden als ik gewoon in windows zit. Maar standaard staat die waarschuwings brug op 120 graden dus het lijkt me sterk dat 60 graden te warm is. En heb jij het zelfde bij Far Cry dat als je auto detect doet dat hij alles op low zet en de graphics er niet uit zien. En welke score heb je trouwens bji 3dmark (met welke instellingen en configuratie?????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
ah k, temps kloppen dus wel..
Met FarCry heb ik dat ook ja.. Maar ik zet gewoon alles op max daarna :)
3dmark2003 (nieuwste) had ik rond de 10700 nog wat.. dat was na de driver installatie en alles op default.

Voor mijn specs klik op m'n sig hieronder...
edit: Zie net da'k nieuwe foto moet maken, zit nog oude r9800pro in en oude cpu-koeler :)

[ Voor 27% gewijzigd door Occy74 op 16-07-2004 02:02 . Reden: specs enzo toegevoegd.. ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Bij Far Cry heb ik dat dus ook zelf gedaan (alles op high) maar dan ziet het er nog steeds niet uit. Kan het er ook aan liggen dat het gewoon nog 1.0 versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik zeg nu dat ik mijn kaart ga terug brengen maar is dat misschien een beetje overdreven? Want er kan toch niks kapot aan zijn? Dus moet het gewoon komen omdat de 6800 GT te nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Da's zeker te overdreven denk ik, lijkt me ook niet dat je hem omgeruild krijgt als er niks aan de hand is.
Update je FarCry eerst maar eens naar 1.1, ziet er perfect uit hiero..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

ronwiel schreef op 16 juli 2004 @ 10:47:
Ik zeg nu dat ik mijn kaart ga terug brengen maar is dat misschien een beetje overdreven? Want er kan toch niks kapot aan zijn? Dus moet het gewoon komen omdat de 6800 GT te nieuw is.
Met elke GT (en met elke andere 6800s trouwens ook) van welk merk dan ook zou je precies dezelfde ervaringen hebben. Andere videokaarten hebben weer hun eigen gekkigheidjes om aan te wennen. Ik zou je geen zorgen maken en hem gewoon houden. Zodra de kleine probleempjes in een aantal programma's (waar Far Cry juist de voornaamste van is) opgelost zijn zal je zien dat het echt een prima kaart is.

Pagina: 1