Toon posts:

Haperende AC '97 geluidschip.. erg irritant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de topic over de totaal weigerende AC'97 chip al gelezen, maar mijn probleem is dus dat alles lijkt te werken en dan ineens m'n geluid wegvalt. Dit kan gebeuren terwijl ik bijv. een mp3'tje luister in winamp of aan het gamen ben.
Ik ben inmiddels een paar reinstalls verder, driver updates heb ik ook al gedaan (de realtek drivers) en ik heb geen hardware conflicten.
Ik heb een Shuttle SB61G2, misschien dat dit een typisch Shuttle probleem is (verwacht ik niet).

Soms verhelpt het probleem zichzelf, het is niet zo dat ik perse moet resetten om weer geluid te krijgen.

Iets dat misschien iets zou kunnen betekenen is dat als ik dit probleem heb met Winamp, dat ik het ook niet meer voor mekaar krijg om sowieso een file af te spelen, hij blijft hangen op het begin.
Let wel, het is geen typisch Winamp probleem aangezien ik ditzelfde probleem heb met games (bijv. Need for Speed Underground, Counterstrike en Call of Duty).

Ik wordt er inmiddels behoorlijk pissig van, hopelijk kan iemand hier mij enigszins uit de brand helpen?

Oh, first post :o

Verwijderd

Welk moederbord zit er precies in die shuttle? Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij mijn EPoX eX5 MiniMe (als ik jouw probleem goed begrijp tenminste), en dat was simpelweg met een BIOS update opgelost. EPoX mailde me later ook dat dit een bekend probleem was in de release die ik ontvangen had.

Verwijderd

Topicstarter
Kryz, hier kun je zien welk moederboard ik heb, het is een van Shuttle zelf, de FB62.
Als ik je reply zo lees denk ik dat een mailtje naar Shuttle misschien wel op z'n plaats is.

http://eu.shuttle.com/fb62.htm#mainboardfb6

Oh, en ik had het nog niet gemeld, maar ik gebruik Win XP Pro sp1.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
En hier een BIOS update history:

ftp://ftp.shuttle.com/BIOS/fb62/readmefb62.htm

geen wijzigingen ten aanzien van de geluidschip :/

Verwijderd

Topicstarter
overigens, dit is precies hetzelfde probleem als Wilson_Fisk enige tijd terug had:

VIA AC' 97 "schijt" er mee uit

Bij mij gebruikt m'n AC'97 IRQ 17 en m'n NIC IRQ 18.. dus geen conflict.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 20:09 ]