Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• dodoei
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2023
hallo iedereen

sinds een paar dagen heb ik met mijn pc spontane reboots... ik heb echter geen idee waardoor het komt...
die reboots komen ook voor als me pc in rust is of als ik ergens op klik.. net had ik toen ik op restart drukte dat hij er in 1x uit lag... maar het kan ook gewoon in game zijn.. ik snap het probleem gewoon niet...

me specs:
topower 520 watt voeding
gigabyte 8pe667 ultra
p4 2.4 ghz
asus radeon 9800xt
audigy 2 zs
1 maxtor hdd van 60 gb
1 wd hdd van 80 gb
1 cd brander
1 cd speler...
dit alles heb ik in een thermaltake kast zitten (xaser 3 v1000d) aan de lucht die er uit komt te voelen is hij absoluut niet heet.. lucht uit de voeding is ook niet warm...
heatsink van videokaart is ook gewoon goed aan te raken... niet te warm denkik dus

cpu temp is 41 graden idle en 44 stressed...

voltages zijn goed:
+12 v 11.840v
+5 v 4.890v
+3.3v 3.310 v
VCoreA 1.490

kheb nadat ik virus scans spyware scans alles heb gedaan maar me pc geformat... maargoed nu heb ik dat probleem dus nog steeds khoop dat iemand me kan helpen met dit probleem.. en tja als je nog wat nodig hebt zeg het gerust...

[ Voor 31% gewijzigd door dodoei op 14-07-2004 19:54 ]

• dodoei
ok leuk er is nu nog iets bijgekomen.. khad net dat mijn pc weer uit ging alleen nu kon hij niet meer de reboot afmaken :P met andere woorden me pc start nu helemaal niet meer op...
eerst gaat het prima maar mijn pc gaat altijd nog schijven detecteren... doet hij ook nog maar daarna houdt het op
dan krijg ik zo'n zwart scherm en daar blijft het bij.. kheb nu andere videokaart geprobeerd dan me 9800xt een 9100 ... geen verschil.. morgen even andere hardware proberen maar misschien is iemand hier bekend mee? dat zou handig zijn....

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
je voeding brak?

probeer eens een andere voeding

• dodoei
ik weet het niet.. want voltages zijn nog goed maarja... kzal morgen proberen dan met die 9100 er weer in want ik heb hier thuis alleen nog maar een 300 watt codegen liggen die ik dan zou kunnen gebruiken...

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

als je CPU zo warm is, en je zoveel zware hardware hebt moet er op zijn minst warme lucht uit de kast komen, de warmte moet ergens blijven. Als dat niet zo is, is er iets "raars" aan de hand... Heb je niet gewoon stukke hardware? is het spontaan ontstaan? probeer memtest86 eens..

Als je aan je voeding denkt, zou je ook gewoon eens een HD en/of CD los kunnen trekken, onder lagere belasting kan hij het wel makkelijk aan, en zou het stabiel(er) moeten zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Luxx op 15-07-2004 02:17 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• dodoei
die cpu temperatuur vind ik niet warm miss iets warmer dan de gemiddelde hier.. maargoed ik heb er nooit probleemen mee gehad en die temperatuur was naar mijn weten best gemiddeld.. en de lucht die uit me pc kwam was idd warmer dan de kamer temeratuur hier maar niet schokkend warm ofzo....
en ja het probleem is spontaan onstaan 3 dagen geleden ofzo...

en voeding ja khad al overgeschakeld van 9800xt naar 9100 moet ook wat uitmaken... :P

en dat memtest 86 khad het al gedownload op me eige pc maar daar kwam ik dus niet meer op (zit nu op een andere pc) maargoed kheb er verder geen ervaring mee hoe draai je het? vanuit windows? :P want dan wordt het een probleem...

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 20:38
je kan proberen die functie uit te zetten ininxp zelf, dat ie niet meer spntaan reboot bij iedere fout...

ik werk momenteel op win98, anders had ik je de stappen ook gepost, morgen mss ;)

• dodoei
tja als dat werkt :P maar het probleem is dat ik daar dus nooit aan kom.... in windows...(xp prof)

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Check of de ventilator van je voeding nog draait. Want het probleem wat jij beschrijft lijkt heel veel op wat ik eerst had. Achteraf bleek dat de ventilator van mijn voeding neit meer draaide, hierdoor raakte de voeding overhit en zet zichzelf dan uit.

"If u do something do it with style, or do it at all."

• dodoei
ventilatoren van voeding draaien goed :)

windows start weer op ik denk dat me master harde schijf kapot was ofzo kheb er nu een andere in.. khoop dat die reboots nu ook weg zijn...

• dodoei
ehm ok ik heb die memtest gedaan.. kwist niet precies waar ik naar moest kijken ofzo...

daarboven stond pass 65% en hij was wel klaar...

daaronder zag ik een aantal dingen staan maar ik wist niet goed wat wat was :P en ik zag pass 6 staan en error 696 ofzo...

t leek me niet zo erg goed maar betekend dit dat me ram naar de maan is?

Verwijderd

trek de stekker van je 2de hd er is uit,... start hij dan wel op??

• dodoei
ja zoals ik net al poste starte hij wel al op hoor :P dat was verholpen maar kwordt totaal ziek van die reboots die random beetje komen... en voor zover ik weet.. zonder reden.. naja miss dat me ram kapot is.. maar ik heb geen idee...
Pagina: 1