Toon posts:

videokaart van 4mb genoeg voor webdesign?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort, hopelijk na de kerst krijg ik een desktop(dell) binnen. Jippie!:) Met 128 mb geheugen, 800 mhz pentium III, alles erop en eraan behalve...
Mijn vraag:

Intel® 3D graphics, 4MB dynamic video memory

Is dit genoeg grafisch geheugen voor bijvoorbeeld webdesign, of is dit absoluut te weinig?(wat ik vermoed):'(

Ik werk met Fireworks, dreamweaver, verder internet & tekstverwerken.(vaak naast elkaar open)

Geen 3d-rendering&spellen(win 2K) of dat soort zaken.

Gr. Insanatic

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

ja nou, als je een 14" monitor heb is dit voldoende hoor! :) hehe dan moet je em wel in 16bit kleuren draaien, btw intel grphx zuigen, als je dan toch een dell koopt, koop dan een mooie matrox erbij met superieure 2d kwaliteiten, ideaal voor webdesign

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Die 4 Mb waar ze het over hebben is niet al je videogeheugen. Je kunt geheugen van je hoofdgeheugen rippen (tot 8Mb geloof ik). De 4 Mb is er omdat het stukken sneller is dan je hoofdgeheugen en daardoor versnelt het 3d met zo'n 30-40%.

Verwijderd

32 bits (4 bytes)per pixel als je tenminste 32 bit kleur gebruikt

ik weet niet welke resolutie je in gedachten had maar reken zelf maar uit of 4MB genoeg is

:)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
is in principe voldoende, maar je moet geen razendsnelle graphics verwachten. gewoon een beetje html-en en een beetje flash moet kunnen op een 17" maar echt super relaxed is 4MB niet... :)

Verwijderd

tot 11MB waarvan maximaal 8MB videocache is (speciaal (als dat het goede woord ervoor is)
geheugen op het moederbord, wat bij jou dus 4MB is) de i752 (zo heet die chip) is snel genoeg voor goed 2d werk en een heel klein beetje 3d, de voorloper ervan, de intel i740 is zelfs nog eens een highend 3d-kaart geweest (in de tijd van de riva128&voodoo1

/me is verbaasd dat hij er nog zoveel van weet omdat hij toen nog maar een jaar of 10/11 was......

Verwijderd

Topicstarter
Dimension 1600c value upgrade
Intel pentium III 800 Mhz, 100 Mhz FSB
Intel® 810 chipset
3,5" Floppy Drive
Norton AntiVirus 2000
Micro Tower
4 PCI sloten
Intel® 3D graphics, 4MB dynamic video memory
128 MB 133 Mhz SDRAM (1*128)
20,4 Gb ATA 66, ultra DMA (7200rpm) harde schijf
12*DVD-ROM drive met software decoder
Dell 17" TCO-99 Monitor (16,0"VIS)Resolutie 1024x768 32 bpp
US keyboard
Logitec 2 button mouse + scroll wheel
Creative Labs Sound Blaster 64v geluidskaart
V.90/56K PCI DATA/FAX/VOICE modem
Iomega Zip drive 250 MB (+1 Zipdisk)
Ms windows 2000 (NL)
Ms office 2000 small business edition (NL)
3 jaar Next business Day on-site garantie
Prijs: fl.4030,- ex BTW, 4735,25 incl BTW

fair price?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik had het zelf heel anders aangepakt:

Voor hetzelfde geld:

- AMD Thunderbird 1 Ghz
- 256 MB RAM
- 40,6 GB IBM 7200 tpm
- Abit KT-7
- Elsa Gladiac Geforce II MX
- Iiyama A702HT vision master pro 410 17"
- DVD-speler

etc.. etc..

Maar ja betaalt altijd te veel (mijn mening) voor een merkcomputer.
En de prestaties vallen meestal tegen.

Neem je moederbord, met een Intel 810 chipset. Dat is niet het toonbeeld van snelheid EN je kunt je videokaart niet upgraden...

Verwijderd

Topicstarter
waarom kan ik mijn videokaart niet upgraden?
(geen hardware kennis, maar dat merkten jullie al) misschien had ik toch maar eerst even jullie moeten vragen. Maar ja, toen had ik hem al besteld...

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt er nog een PCI videokaart instoppen, maar je hebt een i810 chipset. Die heeft een onboard videokaart en geen AGP slot voor uitbreiding. Dat zou je met een TNT2 PCI in 3d performance nogal wat schelen. Maar ik heb zelf genoeg van die Dell's gezien, en voor kantoortoepassingen, een beetje Photoshop en frontpage (laat staan notepad.exe als HTML editor) is het prima hoor. Die dingen zijn retesnel in vergelijking met klonen met ongeveer dezelfde specs valt me op, waarschijnlijk heeft Dell het gewoon goed op elkaar afgestemd :)

[edit]
Waarom reageren mensen op een vraag altijd met " Ja dat had ik dus NOOOOIT gekocht" Dat is compleet niet ter zake doende want het IS al gekocht, reageer dan niet.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Had beter de Dimension 4100 Value Upgrade (1202b) met dezelfde spullen erin kunnen nemen, heb je een tweede externe 5.25" bay, agp-slot, met daarin Ati Rage Pro 16Mb. voor 4100 Excl 4817.50 Incl.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook goede verhalen gehoord over Dell.
Hopelijk valt de overstap van w 98 naar w 2k een beetje mee. moet ik nog afwachten.

extra kosten:pci kaart aantrekkelijk gezien de prijs?
-kan ik deze gewoon in een slot steken oid?

Verwijderd

hier staat een compaq deskpro 2000 :(
met 1mb videogehuigen en er staat een 17"monitor op met een resulutie van 800\600 16bit en geen enkel probleem met internet dus 4mb is genoeg voor zij aplicaties die hij gaat doen 1024\768in 16bit kan hij zeer zeker gaan halen om te internet en webdisein
als ik het goed heb geschefen ben maar een auto monteurtje hoor
Pagina: 1