Eigen (externe) mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Hoi allemaal...

Ik had een vraagje.... mijn vrienden en ik vroegen ons af of we met ons alleen niet een soort van mail-server kunnen draaien... jeweet wel... ieders een eigen mail-adres en dat we makkelijk kunnen emailen etc...... bestaat daar software voor??
En is dit mogelijk i.c.m gratis hosting ergens??

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_
Problem?!!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Yup, kan heel erg makkelijk. Lees je goed in, lees nog meer. Ga wat spelen met een van de vele vele mailservers die bestaan (vaak gratis), installeer er nog een paar. Ga kijken hoe het met beveiliging zit. Check dat de beveiliging echt goed zit, lees nog wat meer. Dan kan je een domeintje nemen, DNS settings goed zetten en op je eigen PC (denk aan portmapping) een veilige mailserver optzetten. Makkelijker is gewoon een paar euro neerleggen voor een van de duizenden hosters in de wereld.

Hoe dan ook is hier zeer veel over de lezen en gezien de topicstart heb je dat niet gedaan, dit kan dus wel slot. Zie je eerdere slotjes en mailtjes voor waarom

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.