Toon posts:

[Win2K]Install gaat telkens mis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd k6-2 350 mhz met 256+64 mb geheugen, een asus p5A (ali chipset geloof ik) MoBo en een Diamond viper550 tnt1 videokaart. Verder nog een Seagate medalist 6Gb HD (met wat Bad-sectors) .

Gebruik m als 2e pc, voor met name office en internet-taken. Nadat win98 steeds vaker vast ging lopen heb ik windows 2000 sp4 pro NL geinstalleerd, die het een aantal weken prima heeft gedaan. gister resette ie tijdens het afspelen van mp3'tjes ineens, waarna opstarten niet meer ging: blauw STOP: CONFIG_INITIALIZATION_FAILED scherm (opgezocht: geen toegang tot register enzo). veilig booten, config terugzetten enz werkte allemaal niet.
dus: nieuwe install. maar helaas: hij blijft blauwe schermen geven, ook na partities, formatteren in ntfs en Fat32 en installeren op D ipv C-schijf blijft hij vastlopen, verschillende blauwe schermen geven en resetten. Ik heb alles geprobeerd: 1 RAM-reepje, geluidskaart, netwerkkaart, etc eruit, bios settings op default, formatteren en daarna chkdsk.exe enz enz

Nu weet ik dus echt niet meer wat ik eraan kan doen. Kan dit allemaal door die paar bad sectors komen? Je zou denken dat ze als badsector aangevinkt staan (en dat blijven na een format), maar zelfs als dat niet zo zou zijn moet chkdsk ze 'flaggen' lijkt me.

In ieder geval, wie weet raad?
oja: is er niet een tool die gewoon veel gevoeliger 'flagt' dan scandisk en chkdsk? Ik wil gewoon dat al die sectoren die ook maar een klein beetje kapot zijn, meteen niet meer beschreven worden!

en een nieuwe harde schijf kopen is echt achterlijk duur voor dit apparaat: groter dan 5 a 10GB is overbodig, en de prijs van een 6gb harde schijf is meestal net zo hoog als een 40 of 80Gb-variant. 10euro wil ik nog wel uitgeven aan deze pc, maar ook niet veel meer!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 19:12 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Klinkt als een hardware probleem.

Eens geprobeerd om je bios te resetten of failsafe defaults te laden?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
ja zal ns een ouwe bios-flash proberen ofzo

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 19:12:
ja zal ns een ouwe bios-flash proberen ofzo
Dat hoef niet meteen. Probeer gewoon eens die failsafe defaults :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ik denk persoonlijk dat het je HD is.. laat eens een diagnostic tool van je fabrikant eroverheen lopen.. http://www.seagate.com/support/seatools/ (uitgebreide test neem ik aan, ken alleen Maxtor's PowerMax)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Klinkt mischien heel stom maar kijk eens naar de mosfets en de elco's op het moederbord, mischien zijn er een paar elcos lek ofzo. Dat zijn die langwerpige dingen meestal in de kleur groen, bruin, blauw of zelfs rood/geel dingen...

Ik heb het ook een keer gehad met een Dell machine op de test bank, ding starte nog op etc maar dan ook een blauw scherm. Een nieuwe windows installeren wou ook alleen in windows weer problemen. Haal de kap er af, en ja hoor, elcotjes waren gaan lekken.

Zou zeggen check dat ook eens, en de rest van het moederbord!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:47
en een nieuwe harde schijf kopen is echt achterlijk duur voor dit apparaat: groter dan 5 a 10GB is overbodig, en de prijs van een 6gb harde schijf is meestal net zo hoog als een 40 of 80Gb-variant. 10euro wil ik nog wel uitgeven aan deze pc, maar ook niet veel meer!
Heb jij even een probleempje, de asus heeft namelijk een barrier van 32 GB en die is niet te vergroten door een bios-update.

Verwijderd

Topicstarter
dan zou ik de 20gb hd van mn 1e (Deze) pc daarin gooien. het gaat er gewoon om dat hij net zo goed geen hd zou kunnen hebben (maar ik heb de simpelste realtek netwerkkaart dus network-booten zal niet lukken denk ik, ookal staat dit wel in mn bios) want alles dat ik wil doen past op 2gb ofzo

Verwijderd

Topicstarter
en trouwens: er lekte niks van t MoBo, er zat ook niks los.
Pagina: 1