Toon posts:

Sambar en .htaccess-files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem:

Ik draai momenteel een Sambar 5.3 Server. Deze heeft nogal wat problemen met .htaccess-files. De optie om ze te mogen gebruiken heb ik aangezet in de web-config. Ik ben namelijk bezig met wat foto-software (Gallery) waarbij hij een leeg .htaccess-file nodig heeft. Steeds als ik de setup daarvan start krijg ik de volgende melding in mn log:

code:
1
ERROR: Invalid HTACCESS argument [line 2]: C:/sambar53/html/gallery/setup/.htaccess

Hoe is dit op te lossen?

offtopic:
Mist trouwens nog een "s" in de topictitel :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 18:55 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft Sambar een Apache-engine? Ik neem aan dat de htaccess waar hij over struikelt ook leeg is? Had je deze gezien:

[sambar] Problem with .htaccess/ErrorDocument

offtopic:
dan vrot ik die s er meteen even bij

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wellicht door een volkomen triviaal iets in die file te zetten? Of eist het script echt een lege .htaccess? Zo ja, waarom eist die software dan een lege .htaccess?

Verwijderd

Topicstarter
Sambar zelf laat het op de een of andere manier niet toe .htaccess-files te gebruiken. Diverse installatiescripts van php-toepassingen (fotoboek, gastenboek, etc etc), geven aan dat de webserver .htaccess-files niet ondersteunt. Terwijl dit wel is aangegeven.

Een toepassing die ik zelf wilde installeren is deze gallery. Hierbij moet ik een lege .htaccess aanmaken, waarna hij de instellingen er in schrijft. Ook de installatie hiervan geeft aan dat de webserver .htaccess-files niet toestaat.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Ai, da's best vervelend.
Ik heb ook een tijdje Sambar gehad (versie 5.1 dacht ik), maar zover ik begreep was het een totaal eigen alles-in-1 oplossing. De webserver heeft dus geen Apache-engine denk ik. Dit soort functies zijn er volgens mij dan ook later bij in gekomen.

Kun je niet gewoon proberen een .htaccess bestand aan te maken met een paar tekens er in en dat "Gallery" deze dan gewoon overschrijft?