Toon posts:

[alg] met programmeertaal nero/clonecd aansturen

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik me afgelopen week toch maar zat te vervelen. ben ik aan het brainstormen om deze zomervakantie een robotarm te maken en deze samen te laten werken met een programma als nero of clonecd.
Na wat zoek en denk werk weet ik ongeveer wel hoe ik de robotarm ga maken. nu zit ik alleen nog met het volgende:

ik wil nadat de robotarm een bepaalde handeling verricht heeft. Dat het programma Nero/clonecd opgestart wordt en dat Nero/clonecd dan door het programma wat ik maak wil laten aansturen.

Nu heb ik zeer mijn twijfels over of dat het dat aansturen van Nero/clonecd met mijn zelfgemaakt programmaatje mogelijk is.

Dus mijn vraag:
kun je door bv in java / vb / c++ een programma te schrijven Nero of clonecd aansturen?
zo ja met welke programmeertaal. en eventuele voorbeelden zouden helemaal geweldig zijn.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
NeroCMD is jou antwoord :)

Branden vanuit DOS (Nerocmd)

Verwijderd

Wat heeft een robot-arm te maken met het branden van een cd? :/

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 19:30
Je hebt de Nero API, en daar is, mocht je er voorkeur voor hebben, ook een Delphi variant voor.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Wat heeft een robot-arm te maken met het branden van een cd?
cdtjes wisselen?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad.

de rest bedankt voor jullie antwoorden ik ga er morgenavond eens naar kijken!
andere/meer suggesties of voorbeelden zijn nog altijd welkom

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Joh, laat die robotarm gewoon de muis gebruiken om nero aan te sturen. Da's tenminste een uitdaging. ;)

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Verwijderd

lol, k ben benieuwd of dat lukt :)

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Cool idee...

Hou het in de gaten

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
Cherub schreef op 14 juli 2004 @ 18:54:
Je hebt de Nero API, en daar is, mocht je er voorkeur voor hebben, ook een Delphi variant voor.
Ik ben aan de slag gegaan. nerosdk/api gedownload van www.nero.com
visualbasic 6.0 weer eens geinstalleerd en ben aan het experimenteren gegaan. Op het moment zit misschien dat jullie me kunnen helpen:

ik wil een image van een cd/dvd maken >> deze opslaan >> dan deze image branden op cd/dvd.

image maken van cd/dvd
>> hoe stel ik in dat alle bestanden van mijn schijf meegekopieerd worden. op het moment is het zo dat ik bestand voor bestand aan moet geven welke ik mee wil kopieeren. dat schiet niet egt op. Dit moet simpeler kunnen.

image op dvd branden
>> een image op cd branden is mogelijk dat weet ik/heb ik gelezen maar of het mogelijk is om een image op dvd branden daar twijfel ik over.link hier staat namelijk dat het nog niet kan (in versie 1.04)

kan iemand mij een beetje op weg helpen. een voorbeeldje zou geweldig zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 14:53 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:21

Kettrick

Rantmeister!

Je zou eventueel ook met FreeBSD of Linux aan de gang kunnen gaan, er zijn volgens mij een groot aantal brandprogramma's die je erg flexibel aan kunt sturen.

Verwijderd

Topicstarter
RoeLz schreef op 16 juli 2004 @ 13:52:
Je zou eventueel ook met FreeBSD of Linux aan de gang kunnen gaan, er zijn volgens mij een groot aantal brandprogramma's die je erg flexibel aan kunt sturen.
bedankt voor je reactie maar ik zou het alles graag in windows willen doen. ook omdat ik totaal geen ervaring heb met linux

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je kunt in VB.NET wel zorgen dat je alle bestanden opzoekt in een bepaalde directory, dus ook op je cd.

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
Dim Bestand As FileInfo
Dim Mapje As DirectoryInfo

for each Bestand In Mapje.Files("D:\", "*.*") do
  ...
Next

Ongeveer dit idee, mischien wil dat ook wel in VB6. Ik gebruik hier trouwens de IO libary.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 14:54:
[...]

bedankt voor je reactie maar ik zou het alles graag in windows willen doen. ook omdat ik totaal geen ervaring heb met linux
Voor Windows heb je diezelfde commandline programma's... Zoek maar eens op cdpisac op Google.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 16 juli 2004 @ 15:49:
[...]

Voor Windows heb je diezelfde commandline programma's... Zoek maar eens op cdpisac op Google.
Dit programma is alleen voor cds. ik zou ook graag met dvds willen werken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 16:01:
[...]

Dit programma is alleen voor cds. ik zou ook graag met dvds willen werken
ken je nog een ander programma misschien ?
Pagina: 1