Abit KV8-MAX3 spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ok ik heb dus afgelopen weekend nieuw systeem in elkaar gezet,
met een abit kv8-max3 moederbord en een athlon 64 2800+ processor.

Liep allemaal aardig tot na een uur of 6 bezig te zijn geweest met het installeren
van alle software het systeem spontaan reboote zonder waarschuwing of wat dan ook. Dit probleem bleef terugkomen en hoe langer de machine aan hoe korter het interval tussen de boots. Dus ik denk het is iets van voeding of met temperatuur (oververhitting). De CPU loopt idle op zo'n 53C en met 98% belasting op zo'n 65C. voltage is ook steady op 2.61. Voor de rest kom ik nergens waarschuwingen of errors tegen.

Tweede probleem is dat de interne LAN niet goed werkt, ik krijg crc errors bij 1 op de 40 packages van 15meg. Dit was makkelijker op te lossen dan het eerste probleem (netwerkkaart erin).

Iemand ervaring met dit moederbord die mij kan vertellen wat er mogelijk mis waardoor die reboots er komen?

voor de rest zit er een nforce mx400 agp in en 2*512mb dimm en 3 harddisks en een cdromspeler.

Verwijderd

Die temperatuur van je processor is wel behoorlijk hoog, maar niet te hoog, dus ik denk niet dat dat het probleem veroorzaakt. Maar je kan wel eens proberen om je PC te laten draaien zonder het sidepanel erin. Dan is ie wellicht al wat koeler, maar als de PC nog steeds reboot, zal het niet aan de temperatuur liggen.

Heb je met een programma als Speedfan al eens ghecheckt welke voltages je voeding levert. Die zouden namelijk niet teveel van hun normale waarde mogen afwijken. Vooral de 5V is belangrijk. Het zou in ieder geval wel kunnen dat je PSU het probleem veroorzaakt.

• Buntmans
Geeraard, ik heb de sidepanel er een uurtje af gehad scheelt idd 4 of 5 graden. maar probleem is er nog steeds. ik heb gekeken naar de voltages (niet met speedfan want die doet het om de een of andere reden niet maar met guru programma dat bij het moederbord zat..) voltages zijn: 2.61/DDRVdd 3.35/+3.3 5.06/+5 dus dat is ook goed. Verder heb ik de videokaart omgewisseld en dat hielp ook niet Wat is PSU ?

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
heb je die spontane reboot functie van winXP al eens uitgeschakeld? mss dat het een softwarematige fout is?

• Buntmans
Mhh spontane reboot functie van windows ? Die optie heb ik volgens mij nog nooit gezien, ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft, maar waar vind ik die?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04

Piggen

Lekker bakkie

configuratiescherm -> system -> advanced -> startup and recovery -> "automatisch rebooten" uitvinken

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:36

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mpmad schreef op 15 juli 2004 @ 16:58:
configuratiescherm -> system -> advanced -> startup and recovery -> "automatisch rebooten" uitvinken
dit is toch alleen voor als je een bsod krijgt??

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Buntmans
Nou ik heb dat dus gedaan die optie uit en inderdaad geen spontane reboot meer, maar een blauw scherm error scherm waarin onder andere te lezen is dat het memory gedumpt is en dan je moet rebooten. en wat suggesties die ik allemaal al had geprobeerd (video kaart, bios updaten etc).

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Je voeding ;).

Al eens gekeken in je bios op hoeveel de temp. staat waarop je systeem automatisch reboot?
Chipset drivers en zo geinstalleerd?

Vooral omdat je interne lan ook brak lijkt te zijn, begin ik sterk te geloven in probleem met mobo.

[ Voor 17% gewijzigd door Frigolamptje op 15-07-2004 19:31 ]

• Buntmans
Ik kreeg dit bericht van abit:

Dear customer, Sehr geehrter Kunde, Dear customer,

Please increase the DDR and CPU Core voltage a bit to get more stability.

Also disable automatic reboot in Windows (my computer --> properties --> advanced --> start up and recovery). If you get a blue screen then instead of a reboot, it must be some driver / software problem then.

...

ik krijg zo'n blauw scherm dus dan is het een driver of software probleem... tja ?
Pagina: 1